Parlamentul European (PE) va supune la vot, pe 14 februarie 2019, modificarea regulamentului european 1073/2009, in sensul adoptarii masurilor de liberalizare ale transportului rutier de persoane in Uniunea Europeana, asa cum au fost ele adoptate de Comisia de Transport si Turism (TRAN) din PE. Principalele modificari care ar putea fi votate se refera la reintroducerea notiunii de „excursie locala“ ca fiind parte a unui serviciu ocazional international, pentru a nu fi confundata cu operatiunile de cabotaj si supusa regimului detasarii, la obligativitatea infiintarii unei firme in statul in care un operator doreste sa funizeze servicii regulate nationale, in vederea garantarii concurentei loiale, precum si la mentinerea derogarii de 12 zile de conducere consecutive pentru soferii care opereaza transport rutier de persoane.
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a transmis printr-un comunicat de presa ca este sustine proiectul de modificare al regulamentului 1073 si solicita Eurodeputatilor romani sa sprijine adoptarea unui cadru legislativ european care sa ofere transportatorilor rutieri romani noi oportunitati de afaceri si de diversificare a serviciilor de transport rutier de persoane la nivel european.
Masurile Uniunii Europene pentru protejarea industriei siderurgice reprezinta „un risc real“ pentru competitivitatea sectorului auto din regiune, este de parere Erik Jonnaert, secretar general al Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Un total de 26 de categorii de otel din toate tarile vor avea o cota de import limitata, calculata pe baza mediei importurilor in UE din ultimii trei ani.
Pentru orice depasire a cotei de otel alocate se va plati o taxa vamala de 25%.
Comisia Europeana sustine ca masurile de salvgardare au fost elaborate pentru a mentine fluxurile comerciale traditionale si pentru a oferi echilibru producatorilor si utilizatorilor europeni de otel. Intentia CE a fost de a proteja producatorii de otel din Europa dupa ce Donald Trump a impus anul trecut taxe de 25% pe otelul exportat catre SUA.
Insa, ACEA nu este sigura de efectele pozitive ale acestei masuri, deoarece si alte sectoare vor concura pentru cota de otel fara taxe vamale, iar cantitatea disponibila pentru pentru producatorii de automobile s-ar putea reduce.
Avand in vedere ca producatorii de vehicule din regiune folosesc circa 94% din otelul diponsibil in UE, membrii asociatiei se arata preocupati de impactul masurii asupra accesului la otelul european, cat si de efectul inflationist pe care il va avea asupra preturilor.
„Costurile pentru categoriile de otel necesare industriei auto au fost ridicate in ultimii ani, iar termenul de livrare a crescut considerabil“, se arata intr-un comunicat ACEA. Prin consolidarea industriei siderurgice, grupul de productori de otel se retrange iar necesarul de otel pentru industria auto va fi mai greu de obtinut.
Membrii ACEA au comentat dupa ce statele UE au fost de acord sa adopte propunerile CE cu privire la salvgardarea importurilor de otel.
Erik Jonnaert a mai declarat ca aceste masuri au fost adoptate intr-o perioada in care industria „se confrunta cu provocari majore legate de comert, amenintarea masurii luate de guvernul american cu privire la taxarea importurilor de vehicule si componente, declinul pietei chineze, sa nu mai vorbim de perspectivele unui Brexit fara acord“.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit