Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UPS (NYSE:UPS) a anunțat venituri de 22,2 miliarde de dolari pentru trimestrul al treilea (T3) din 2024, în creștere cu 5,6% față de T3 din 2023. Venitul operațional a fost de 2 miliarde de dolari, în creștere cu 47,8% comparativ cu T3 din 2023 și cu 22,8% pe o bază ajustată non-GAAP. Câștigul diluat pe acțiune a fost de 1,80 $ pentru trimestru; câștigul diluat pe acțiune ajustat non-GAAP a fost de 1,76 $, cu 12,1% mai mare decât în aceeași perioadă din 2023. 

Rezultatele GAAP, pentru T3 din 2024, au inclus un câștig net după impozitare de 36 de milioane de dolari, sau 0,04 dolari pe acțiune diluată, constând într-un câștig de 152 de milioane de dolari din cedarea activității Coyote Logistics, net de costurile strategiei de transformare de 116 milioane de dolari.

„Aș dori să le mulțumesc tuturor angajaților UPS pentru munca și eforturile lor. După o perioadă dificilă de 18 luni, compania noastră a revenit la creșterea veniturilor și a profitului.”, a declarat Carol Tomé, director general al UPS. „Sezonul sărbătorilor se apropie și suntem pregătiți să oferim un nou sezon de succes și să continuăm progresele pe care le-am arătat în trimestrul al treilea.”

Segmentul intern din SUA

– Veniturile au crescut cu 5,8%, datorită unei creșteri de 6,5% a volumului mediu zilnic.

– Marja operațională a fost de 6,2%, iar cea ajustată non-GAAP a fost de 6,7%.

Segmentul internațional

– Veniturile au crescut cu 3,4%, în principal datorită unei creșteri de 2,5% a veniturilor pe bucată.

– Marja operațională a fost de 18,1%, în timp ce marja operațională ajustată non-GAAP a fost de 18%.

Soluții pentru lanțul de aprovizionare

– Veniturile au crescut cu 8%, în principal datorită creșterii în transportul aerian și maritim și continuării integrării transportului aerian de marfă al USPS.

– Marja operațională a fost de 8,5%; marja operațională ajustată non-GAAP de 6,4%.

Perspective pentru 2024

Compania furnizează anumite orientări pe o bază ajustată non-GAAP deoarece nu este posibil să se prevadă sau să se ofere o reconciliere care să reflecte impactul ajustărilor viitoare ale pensiilor sau al altor evenimente neprevăzute, care ar fi incluse în rezultatele raportate (GAAP) și ar putea fi semnificative.

În T3, societatea a finalizat vânzarea Coyote Logistics. Veniturile și profiturile preconizate asociate cu această activitate au fost incluse în obiectivele de venituri și marje operaționale furnizate anterior de societate. Pentru întregul an 2024, UPS își actualizează veniturile consolidate și obiectivele privind marja operațională, reflectând rezultatele reale din T3, impactul finalizării cesiunii Coyote și perspectivele companiei pentru al patrulea trimestru.

– Veniturile consolidate preconizate ar fi de aproximativ 91,1 miliarde de dolari

– Crește marja operațională consolidată ajustată non-GAAP preconizată la aproximativ 9,6%

– Cheltuielile de capital de aproximativ 4 miliarde de dolari

– Plățile de dividende estimate ar fi de circa 5,4 miliarde de dolari, sub rezerva aprobării Consiliului

Transportatorii de colete nu mai pot să-și mențină veniturile prin gestionarea prețurilor, așa cum a fost cazul în ultima parte a lui 2022 și în 2023, și în special cei din țările dezvoltate economic anunță pentru 2023 scăderi de volume și de cifre de afaceri pentru unele dintre liniile lor de servicii, așa cum reiese dintr-un raport al Ti Insight. Iar pentru unele regiuni asta înseamnă trecerea de la servicii premium la servicii standard sau la amânări de livrări.

Piața globală de coletărie însă nu poate fi privită ca un întreg, ci există mari diferențe de la o regiune la alta. Iar creșterea medie mondială a cifrei de afaceri, de 3,8% – creșterea volumelor a fost de 6,4% – se datorează mai ales Chinei și regiunii Asia Pacific. Într-adevăr, piețele emergente stimulează creșterea pieței globale de coletărie, compensând performanța slabă a Europei, iar America de Nord se află undeva la mijloc, cu o reluare a creșterii în 2023 (3,2%), după o ușoară scădere în 2022. Pentru 2024 se estimează o creștere semnificativă de 9,2% la nivel global față de 2023, până la un total de 565.962 de milioane de euro, determinată de comerțul electronic transfrontalier și internațional – deși piețele interne vor continua să domine – pe fondul scăderii inflației și normalizării economiei. Iar în 2028 se estimează că se va ajunge la 736.624 de milioane de euro, datorită unei creșteri de 7,3%/an. O altă estimare este aceea că B2C va continua să domine piața.

UPS, FedEx și DHL și-au menținut pozițiile de primii trei jucători de pe piața de livrare de colete, iar companiile mai mici, cum ar fi SF Express, La Poste și Yamato, au înregistrat rate de creștere sau scăderi mai mici, ceea ce sugerează că au potențiale provocări în menținerea cotei de piață față de concurenții mai mari. Raportul Express and Small Parcels 2024 este scris de cercetători și analiști din industrie și utilizează date de pe portalul GSCi al Ti, unde există peste un milion de date și analize. Acesta include date despre dimensiunea piețelor, pe regiuni, țări, intern, internațional, B2B și B2C, despre jucătorii cheie care folosesc lockere, despre companiile din Top 10, cu venituri și număr de colete ale fiecăreia, dar și informați despre peisajul concurențial de pe piața Contract Logistics.