Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Upply a publicat recent a treia ediție, pentru 2022, a raportului său anual despre indicatorii financiari ai principalelor companii de transport din lume, din care reiese că cei mai mari operatori globali de transport și logistică au reușit, datorită situației economice favorabile din 2022, să aibă o creștere a veniturilor și a profitabilității, iar pentru mulți dintre ei, mai ales pentru cei maritimi, cifrele au atins niveluri record, deși nu mai vedem ratele de creștere de 3-4 cifre din 2021. Între timp însă, așa cum știm, situația s-a înrăutățit.

Chiar dacă operatorii de transport maritim și logisticienii au avut rezultate foarte bune, pe locurile fruntașe după indicatorii financiari rămân specialiștii în transport expres, deși ei își datorează cifrele și diversificării activității. Pe primele trei locuri în funcție de venituri sunt, ca și în 2021 și în aceeași ordine, UPS, DHL și FedEx.

UPS a depășit, pentru prima dată în istoria sa de 115 ani, pragul de 100 de miliarde de euro al veniturilor, datorită celor 6,2 miliarde de colete livrate. Activitatea de transport de colete din Statele Unite a generat 64% din cifra de afaceri totală a companiei (64,2 miliarde de dolari, în creștere cu 6,5% față de 2021), transportul internațional de colete reprezintă 19,6%, adică 19,7 miliarde de dolari, cu 0,8% mai mult decât în 2021, și divizia Supply Chain Solutions reprezintă 16,4%, adică 16,4 miliarde de dolari, în scădere cu 5,7% față de 2021. Pe piața internă din SUA, UPS a înregistrat o scădere de 3,1% a volumului mediu de colete, mai ales din cauza creșterii inflației, dar veniturile rămân ridicate, stimulate în special de creșterea tarifelor ca urmare a creșterii bruște a prețurilor energiei. Și în transportul internațional de colete UPS a suferit o scădere, din cauza contextului economic agravat de războiul din Ucraina, de carantina din China și de faptul că aprecierea dolarului a dus la scăderea exporturilor clienților săi importanți.

În segmentul Supply Chain Solutions veniturile din transport au fost de bază, deși au scăzut cu 9,4% față de 2021, până la 8.943 de milioane de dolari, în timp ce divizia de logistică și-a continuat creșterea, cu 12,3%, până la 5.351 de milioane de dolari.

UPS investește masiv în logistică medicală, iar achiziția BOMI Group, finalizată în ultimul trimestru din 2022, ar urma să alimenteze în continuare creșterea companiei americane pe acest segment.

În 2021, UPS și-a vândut activitatea de transport rutier de grupaje UPS Freight către TFI  International, iar pierderea de cifră de afaceri rezultată de aici nu a fost compensată de celelalte activități.

În ceea ce privește EBITDA, UPS a ajuns la 18.711 milioane de dolari, în scădere cu 7,5% față de 2021.

Sursă foto: UPS (https://brand.ups.com/en-us/register/journalist.html)

UPS a anunțat venituri consolidate în primul trimestru din 2023 de 22,9 miliarde de dolari, o scădere de 6% față de primul trimestru din 2022. Profitul operațional consolidat a fost de 2,5 miliarde de dolari, în scădere cu 21,8% față de primul trimestru din 2022 și cu 22,8% pe o bază ajustată. Profitul diluat pe acțiune a fost de 2,19 dolari pentru acest trimestru; profitul diluat pe acțiune ajustat de 2,20 dolari a fost cu 27,9% mai mic decât în aceeași perioadă din 2022. 

Pentru primul trimestru din 2023, rezultatele GAAP au inclus taxe de transformare și alte taxe după impozitare în valoare de 9 milioane de dolari, sau 0,01 dolari pe acțiune diluată.

„Vreau să le mulțumesc tuturor angajaților UPS pentru că au oferit clienților noștri servicii de top în industrie”, a declarat Carol Tomé, director executiv al UPS. „În primul trimestru, decelerarea vânzărilor cu amănuntul din SUA a dus la un volum mai mic decât am anticipat și ne-am confruntat cu o slăbiciune continuă a cererii în Asia. Ca răspuns, ne-am concentrat pe controlul a ceea ce puteam controla și am livrat în primul trimestru un profit operațional consolidat și o marjă operațională în conformitate cu obiectivele noastre de bază. Având în vedere condițiile macroeconomice actuale, ne așteptăm ca volumul să rămână sub presiune. Vom continua să ne concentrăm pe stimularea productivității, investind în același timp în eficiență și în inițiative de creștere, ceea ce ne va permite să ieșim și mai puternici din acest ciclu al cererii.”

Segmentul intern din SUA

             Q1 2023Q1 ajustat 2023            Q1 2022  Q1 ajustat 2022
Venituri$14,987 M $15,124 M 
Profit operațional$1,466 M$1,488 M$1,662 M$1,705 M

Veniturile au scăzut cu 0,9%, ca urmare a unei scăderi de 5,4% a volumului mediu zilnic, care a fost aproape compensată de o creștere de 4,8% a venitului pe bucată.

Marja operațională a fost de 9,8%; marja operațională ajustată a fost de 9,9%.

Segmentul internațional

             Q1 2023Q1 ajustat 2023            Q1 2022  Q1 ajustat 2022
Venituri$4,543 M $4,876 M 
Profit operațional$828 M$806 M$1,116 M$1,120 M

Veniturile au scăzut cu 6,8%, determinate de o reducere cu 6,2% a volumului mediu zilnic, din cauza volumului intern mai mic și a slăbiciunii pe rutele comerciale din China.

Marja de exploatare a fost de 18,2%; marja de exploatare ajustată a fost de 17,7%.

Soluții pentru lanțul de aprovizionare

             Q1 2023Q1 ajustat 2023            Q1 2022  Q1 ajustat 2022
Venituri$3,395 M $4,378 M 
Profit operațional$247 M$258 M$473 M$481 M

Veniturile au scăzut cu 22,5% din cauza scăderii tarifelor de piață și a volumului în domeniul expedierilor, parțial compensate de creșterea activității noastre în domeniul sănătății.

Marja operațională a fost de 7,3%; marja operațională ajustată a fost de 7,6%.

Perspective pentru 2023

Compania oferă anumite indicații pe o bază ajustată (non-GAAP), deoarece nu este posibil să se prevadă sau să se ofere o reconciliere care să reflecte impactul ajustărilor viitoare ale pensiilor sau al altor evenimente neprevăzute, care ar fi incluse în rezultatele raportate (GAAP) și ar putea fi semnificative.

În ianuarie, UPS a furnizat un interval pentru obiectivele sale financiare pentru 2023, pe baza previziunilor macroeconomice de la acel moment. Pe parcursul primului trimestru din 2023, mediul global al volumelor s-a deteriorat din cauza condițiilor macroeconomice dificile și a schimbărilor în comportamentul consumatorilor. Prin urmare, UPS se așteaptă ca veniturile și marja operațională ajustată pentru întregul an să se situeze la limita inferioară a intervalului orientat anterior.

Obiectivele financiare pentru întregul an 2023 sunt: