Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aceasta vizează camioanele (prin schema Start pentru e-truck) și vanurile electrice (prin SEBA), dar și vehiculele de construcții și echipamentele de încărcare/descărcare (prin SSEB).

Deoarece valoarea totală a subvenției este limitată (30 de milioane de euro pentru camioane/vanuri, 36 de milioane de euro pentru echipamente speciale, alături de 14 milioane de euro pentru retehnologizare și 10 milioane de euro pentru inovare), asociația olandeză de transport și logistică TLN recomandă firmelor interesate să depună cerere cât mai repede. Cu atât mai mult cu cât în 2022 schema AanZET pentru camioane fără emisii a fost epuizată la scurt timp după apariție.

Pe lângă bugetul ajustat, cele mai importante modificări față de 2022 se referă la o mai bună aliniere a perioadei de aplicare la perioada de vacanță și la faptul că subvenția poate fi aplicată numai atât timp cât există buget. Cererile pot fi depuse numai prin intermediul formularului digital pus la dispoziție de Agenția olandeză pentru întreprinderi (RVO), formular care va fi eliminat de pe site după atingerea plafonului.

Pe 13 iulie a avut loc, la sediul central al Renault Trucks de lângă București, livrarea către Green Ambalaje a primelor cinci vanuri 100% electrice Master Z.E. din România, carosate integral de Grupul Grădinariu.

Reamintim că la nivel internațional Renault Trucks are o tradiție de peste 10 ani în ceea ce privește vehiculele electrice, în 2010 livrând primele astfel de unități către clienți finali, iar acum are o cotă de piață de peste 50% în Europa. Compania franceză este prima care a lansat o gamă completă de distribuție 100% electrică de la 3,1 la 26 t, și se află deja la a doua generație de vehicule complet electrice E-Tech Master,  E-Tech D și E-Tech D Wide.

În 2023 gama sa va fi extinsă la camioanele de până la 44 t, prin lansarea modelelor T și C E-Tech pentru transport regional și construcții, așa cum promite Gheorghe Trincă, administrator Renault Trucks România, care mai declară că „suntem mândri că am reușit să fim primul producător din România care a comercializat, încă din toamna anului trecut, camioane complet electrice de serie conform unor oferte personalizate în funcție de necesitățile clienților. În prezent avem în desfășurare proiecte cu diferiți clienți și pentru gama electrică D E-Tech de 16, 19 și 26 t.”

Carosarea vehiculelor a fost făcută de Grădinariu, firmă care anul viitor împlinește 30 de ani de prezență pe piață și care este, de asemenea, preocupată de sustenabilitate, oferind, așa cum declară directorul său general, Andrei Grădinariu, prima mătură electrică, la Suceava, în urmă cu 10 ani.

În ceea ce privește clientul, Green Ambalaje este lider de piață în managementul deșeurilor, lucrează pentru producători și retaileri din România și, datorită noii achiziții, devine prima firmă de la noi care va colecta deșeuri în mod sustenabil, folosind mașini electrice, de la punctele de tip RVM din București, Cluj-Napoca și Timișoara, pentru PET, sticlă și aluminiu.

Compania mai plănuiește ca în următorii doi ani să investească încă cinci milioane de euro pentru ca întreaga sa flotă să fie electrică, așa cum declară CEO-ul și fondatorul său, Cristian Lazăr.