Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rezultatele bune în contextul crizei sanitare se datorează faptului că în a doua jumătate a lui 2020 s-au reluat producția, inclusiv în automotive, construcția de locuinte și consumul, ceea ce a dus la cereri mari de transport și implicit la vânzări bune pentru Kenworth și Peterbilt. În SUA și Canada s-au vândut 216.500 de camioane din Clasa 8, din care 30,1% aparțin celor două mărci, iar estimările PACCAR pentru acest segment în 2021 au fost modificate în plus, până la 250.000-280.000 de unități. Iar cota celor două mărci pe piața camioanelor medii a crescut până la 22,6%.

În ceea ce privește Europa, aici s-au înmatriculat anul trecut 230.500 de camioane de peste 16 t, după creșterea cererii în al doilea semestru, iar în 2021 se estimează că se va ajunge la 250.000-280.000 de unități. DAF și-a sporit cota pe piața europeană a camioanelor de peste 16 t, ajungând la 16,3%.

Piața sud-americană a camioanelor de peste 16 t a totalizat 93.000 de unități și se crede că va ajunge la 100.000-110.000 în 2021, iar DAF Brazilia a atins o cotă record de 5,7%, inclusiv datorită lansării unei game noi de camioane.

Compania a vândut anul trecut 332 de camioane, iar față de anii anteriori autotractoarele au pierdut 5-6% în favoarea șasiurilor. Fabricile producătorului italian au fost închise două luni, începând de la jumătatea lui martie, astfel că livrarea a întârziat, „dar clienții au fost înțelegători, deoarece era o situație excepțională. În plus, stocul nostru de vehicule noi a fost extrem de bine dimensionat. Și de acum înainte vom continua să avem un stoc adaptat la cerințele și dinamica pieței. Apoi fabricile au început să lucreze la capacitate și în trimestrele al treilea și al patrulea am recuperat și am ajuns la normal cu termenele de livrare“, prezintă tabloul de ansamblu Andrei Gagea, Business Director IVECO România.

Cea mai slabă perioadă din 2020 a fost, atât pentru vânzările de autovehicule, cât și pentru service, în al doilea trimestru al anului, până la jumătatea lui mai, cât a durat starea de urgență, după care lucrurile au mers tot mai bine până în decembrie, „existând deja un portofoliu bun de comenzi, care acoperă primul trimestru din 2021. Iar pentru contractele pe care am început să le semnăm deja în 2021 livrarea se va face în al doilea trimestru.“ Este vorba de configurațiile realizate la comandă, căci pentru cele standard compania are pe stoc camioane care pot fi livrate imediat.

IVECO a livrat în 2020, mai ales spre final de an, și câteva flote importante către Maracana, TransPeco, Treiro, Wise ș.a.

În 2021 mari speranțe se leagă și de sectorul construcțiilor, private sau finanțate de stat, care a mers bine în 2020 și se așteaptă să continue la fel, și de transportul internațional cu autovehicule diesel, care a început să se revigoreze în toamna anului trecut.