CTE Trailers a livrat în 2024 în România 780 de semiremorci Krone noi, cu 20-25% mai puține decât în 2023, în concordanță cu așteptările inițiale.
Cele mai bine vândute au fost modelele cu prelată, cu aproximativ 720 de unități, urmate la mare distanță de cele frigorifice, care au atins 30 de unități. Chiar dacă și în segmentul frigorific s-a înregistrat o scădere, compania a reușit să-și păstreze cota, pe fondul unei scăderi generale mai accentuate a pieței.
În Bulgaria, unde CTE Trailers este dealer oficial Krone din august 2023, scăderea generală a fost mai pronunțată, cu 40-45%, dar compania a raportat o creștere a vânzărilor și chiar a semnat cel mai mare contract din istoria sa, pentru livrarea a 800 de semiremorci Krone huckepack, dintre care 150 au fost deja livrate.
Dintre prelate, cele mai solicitate au fost cele standard, în timp ce modelul Mega clasic, cu înălțime interioară de 3 m și conceput în special pentru sectorul automotive, a înregistrat o scădere a cererii.
Această tendință este legată de diminuarea volumelor de transport în industria auto, în special pentru versiunea care necesită autotractor cu șa joasă de cuplare și care este oferită cu certificare Daimler sau pentru transportul de anvelope. Pe de altă parte, prelatele Mega cu axe și anvelope standard, care oferă mai multă flexibilitate în utilizare și reprezintă un avantaj important în perioade dificile, și-au menținut ponderea pe piață.
Prelatele huckepack pentru transport intermodal au înregistrat o creștere constantă a cererii în ultimii 2-3 ani.
Cererea pentru dubele închise Dry Liner a crescut semnificativ în contextul în care siguranța pe autostrăzile europene a devenit tot mai problematică, din cauza furturilor și fraudelor tot mai numeroase. Acest model este preferat în special de clienții din estul României și din Republica Moldova, care efectuează frecvent transporturi pentru Amazon, inclusiv produse de valoare mare. Totodată, a crescut cererea pentru sisteme de siguranță destinate blocării ușilor din spate ale prelatelor și pentru emiterea de alerte în caz de infracțiuni.
În primul trimestru din 2023 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform DRPCIV, 1.244 de semiremorci noi și 1.488 rulate, și 3.398 au fost reînmatriculate, față de 1.015, 1.630, respectiv 3.690 în perioada similară din 2022. Iar conform calculelor noastre, care le includ la categoria semiremorcilor noi și pe cele care în statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima înmatriculare, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult trei luni înainte de data înmatriculării în România, este vorba de 1.326 de semiremorci noi, față de 1.174 în 2022.
Lider de piață este Schmitz Cargobull, cu 407 semiremorci (286 de prelate, 64 cu temperatură controlată, 37 de basculante, 8 furgoane, 4 izoterme, 3 cu obloane rabatabile, 3 DA99 pentru transport de butelii și 2 pentru transport de containere), față de 349 în 2022. Îl urmează la mică distanță Krone, cu 375 de semiremorci, față de 151 în 2022, și Schwarzmüller, cu 121, față de 91.
Clasamentul continuă cu Kögel (61 de semiremorci, față de 135 în primul trimestru din 2022), Wielton (49/74), Meiller (41/61), Mega (39/71), Kässbohrer (37/36), Berger (35/27 semiremorci) și OMEPS (20 de cisterne, față de 7 semiremorci în 2022).
Restul producătorilor au vândut sub 20 de semiremorci noi în primul trimestru din 2023.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit