Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
In 2019, de trei ori mai multe camioane grele au traversat pasul Brenner din Austria, comparativ cu toate trecerile alpine elvetiene. Prin urmare, Clubului de Transport al Austriei (VCÖ) solicita, printre altele, impunerea unei taxe minime pentru camioane la nivelul UE.
Potrivit unei analize VCÖ, care a avut la baza datele oferite de Oficiul Federal Elvetian de Transport, numarul camioanelor care traverseaza trecerile alpine elvetiene a scazut cu un sfert in ultimii zece ani, dar numarul celor care trec prin pasul austriac Brenner a crescut cu o treime in aceeasi perioada. Motivul oferit de VCÖ este faptul ca ruta prin Brenner este mai ieftina decat prin Elvetia. Prin urmare, Clubul solicita introducerea unei taxe minime, care ar trebui sa includa si daunele cauzate de gazele de evacuare si de zgomot pentru camioane in UE, si eliminarea scutirii de taxe pentru motorina. "Elvetia a reusit sa reduca numarul de camioane cu aproximativ un sfert prin masuri politice, in timp ce povara pe Brenner a crescut cu o treime", spune expertul VCÖ, Michael Schwendinger. 
In 2010, 1,07 milioane de camioane tranzitau pasajele elvetiene si 1,85 milioane treceau prin pasul Brenner. Numarul de camioane care au ales trecerile elvetiene in 2019 a scazut la 808.000, plus 90.000 de autoutilitare de peste 3,5 t. In acelasi timp, in 2019, prin Brenner au trecut 2,4 milioane de camioane, cu 47.000 mai multe decat in 2018.
Chiar daca traficul prin Austria a scazut in prima jumatate a anului, din cauza pandemiei de Covid-19, VCÖ se teme ca, la fel ca in criza financiara de acum zece ani, scaderea traficului de camioane, fara modificari structurale, este doar pe termen scurt. Ca atare, doar prin eliminarea scutirii de taxe pe motorina si reducerea limitei de toleranta la depasirea limitelor de viteza, Austria poate contribui la reducerea sarcinii de tranzit.