Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața auto din România continuă trendul ascendent în 2025, cu un aport semnificativ din partea segmentului de vehicule comerciale grele și bus-uri, care înregistrează o creștere solidă atât în noiembrie, cât și pentru întregul an, potrivit datelor publicate de DGPCI și analizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

În noiembrie 2025, înmatriculările de vehicule comerciale grele și bus-uri au crescut cu +21,5% față de aceeași perioadă din 2024. Evoluția este susținută în principal de segmentul vehiculelor comerciale grele de peste 16 tone și autotractoare, care a generat un avans și mai accentuat, de +24,1%.

Alături de segmentul greu, vehiculele comerciale ușoare și minibus-urile au consemnat, la rândul lor, o creștere de +23,7% în noiembrie 2025, față de luna similară a anului precedent, în timp ce vehiculele comerciale ușoare (fără minibus) au avansat cu +29,1%.

În ceea ce privește electrificarea transportului comercial, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins un volum de 590 de unități în primele unsprezece luni din 2025, comparativ cu 500 de unități în aceeași perioadă a anului trecut, confirmând interesul tot mai mare pentru soluții de transport urban cu emisii reduse.

La nivelul întregii piețe, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu +36,6% în noiembrie 2025, ajungând la 13.816 de unități, autoturismele reprezentând aproximativ 86% din totalul pieței. Segmentul autoturismelor electrificate a atins o cotă de piață de 56,5%, depășind cumulat motorizările pe benzină și motorină.

Declarația Președintelui APIA, Dan Vardie: „Datele din luna noiembrie 2025 confirmă avansul rapid al motorizărilor electrificate, care ajung la o cotă de 56,5% din totalul autoturismelor noi – peste ponderea cumulată a vehiculelor pe benzină și motorină. Este o evoluție solidă, susținută în special de creșterile puternice ale segmentelor BEV și PHEV. În același timp, tranziția energetică nu se poate rezuma doar la electrificare. APIA promovează o abordare echilibrată, care include și biocombustibilii avansați, hidrogenul și diversificarea surselor energetice – direcție pe care o susținem împreună cu partenerii internaționali ANFAVEA și JAMA și care a fost prezentată la COP30 în Brazilia. Totodată, în cadrul Forumului Mobilității Sustenabile și Accesibile (FMSA) organizat de APIA pe 18 noiembrie, am aprofundat această perspectivă integrată, reunind industria auto, autoritățile și furnizorii de energie într-un dialog orientat către soluții concrete. Concluzia comună este clară: România are oportunitatea de a deveni un pol regional al tranziției auto – un model care combină inovația tehnologică, sustenabilitatea și pragmatismul industrial. APIA va continua să promoveze această viziune pe termen lung, bazată pe date reale de piață, pe colaborare instituțională și pe dialog deschis cu toți actorii implicați. Piața auto din România se află într-un moment de transformare profundă, iar responsabilitatea noastră este să susținem acest proces într-un mod competitiv, echilibrat și benefic pentru societate.”

Compania Națională Poșta Română a primit 80 de autoutilitare Renault printr-un contract de leasing financiar pe 4 ani, rezultat al unei licitații câștigate de Renault Commercial Roumanie și RCI Leasing Romania. Achiziția face parte din procesul de modernizare a parcului auto, vizând reînnoirea parcului auto cu vehicule noi, tehnologizate și customizabile, care vor îmbunătăți siguranța șoferilor și vor reduce costurile operaționale pentru serviciile de coletărie pe distanțe lungi.

Modelul Renault Master achiziționat de Poșta Română este echipat cu peste 26 de sisteme active de siguranță, precum frânarea în caz de urgență, controlul dinamic al traiectoriei, Extended Grip (motricitate suplimentară pe suprafețe dificile), HSA (Hill Start Assist – asistență la urcarea în rampă), menite să asiste șoferii în mod activ pe parcursul traseelor prin țară, în condiții diferite de drum. 

Prin rețeaua de carosieri agreați Renault, modelele Renault Master livrate Poștei Române au fost personalizate: versiunile șasiu au primit carosare tip BOX cu oblon hidraulic, iar cele furgon au fost echipate cu protecții din lemn stratificat pe podea și pereți laterali, rezistente la uzură, adaptate nevoilor companiei.

Noua motorizare Blue dCi de 2 litri și 130 CP a modelului Master este foarte eficientă, cu un consum de 7,7 litri/100 km pentru furgon și 10,7 litri/100 km pentru varianta șasiu, oferind, cu rezervorul de 80 litri, autonomii de până la 1.000 km (valoare calculată), optimizând eficiența livrărilor.

„Modernizarea Poștei Române nu înseamnă doar achiziții de echipamente sau schimbări de imagine. Înseamnă o transformare profundă de mentalitate, de procese, de viziune și de raportare la piață. Am spus încă de la început că obiectivul nostru este să repoziționăm Poșta Română ca un jucător major în curieratul modern, capabil să concureze de la egal la egal cu orice operator privat. Astăzi nu mai vorbim despre planuri, ci despre rezultate concrete. Această flotă de 80 de autovehicule este mai mult decât o investiție logistică: este un instrument de dezvoltare economică, un motor de eficiență și un semnal clar că Poșta Română a intrat într-o nouă etapă. Ținta noastră este clară: vrem o Poștă Română rapidă, eficientă, conectată și relevantă pentru fiecare român, indiferent unde trăiește – în marile orașe sau în cele mai îndepărtate comunități.”, a declarat Valentin Ștefan, Director General Poșta Română.

„Mulțumim Poștei Române pentru că ne-a acordat, încă o dată, încrederea și a considerat oferta Renault și modelul Master ca fiind cele mai competitive. Ne mândrim cu Noul Master pentru că a reușit, în primul său an complet de comercializare, să seteze un nou standard de eficiență în clasa sa, fiind exemplul perfect pentru ceea ce a făcut ca vehiculele utilitare ușoare Renault să fie uimitoare de mai bine de 120 de ani. Iar faptul că Poșta Română își actualizează flota prin acest lot de Master la doar doi ani de la ultima noastră livrare către ei nu poate arăta decât că feedback-ul asupra utilizării efective a LCV-urilor Renault aflate deja în flota Poștei este pozitiv și că vehiculele noastre au dovedit performanțe relevante pentru business-ul Poștei.”, a declarat Istvan Lorinczi – Director Vânzări Speciale Renault Commercial Roumanie.