Din punctul de vedere al producătorilor germani de vehicule, noile servicii și oferte pentru conducerea autonomă sunt o oportunitate de a elimina preocupările privind protecția datelor, cum ar fi cele în legătură cu marile companii de internet din SUA. Scopul este de a face condițiile de utilizare complet transparente, a anunțat șeful Daimler, Ola Källenius, joi seară, 15 iulie, într-o discuție cu reprezentanții firmei de consultanță de management PWC din Frankfurt.
Când a fost întrebat despre concurența Google în dezvoltarea sistemelor de vehicule complet automatizate, Källenius a spus: „Vrem să facem conducerea mai sigură, mai conectată, mai transparentă.” Iar acest standard trebuie să se aplice încă de astăzi: „Utilizatorii pot activa serviciile individuale și le pot opri. Și dacă nu doresc urmărirea vehiculelor, de exemplu, pot dezactiva această funcție”.
Odată cu apariția preconizată a conducerii autonome, problema securității datelor va deveni probabil mai explozivă în întreaga industrie. Șeful Continental Nikolai Setzer a explicat că „procesarea datelor pe roți” în creștere trebuie luată în considerare și la „sistemele relevante pentru siguranță clasică, cum ar fi o frână”. Conti are experiență care poate fi combinată cu conducerea automată. Setzer critică Germania pentru stadiul incomplet de acoperire cu standardul celular rapid 5G, „majoritatea țărilor fiind deja mai bine acoperite.”
Fernride, un start-up pentru procesele de logistică fără șofer cu sediul la München, împreună cu furnizorul de servicii logistice DB Schenker , a dovedit fezabilitatea tehnică a logisticii de șantier fără șofer. După cum raportează Fernride, pentru proiectul-pilot de la Schenker, un autocamion cu schimbător electric de tip Kamag E-Wiesel a fost echipat cu așa-numita tehnologie de teleoperare a lui Fernride.
Prototipul a primit un senzor și un kit de cameră special conceput pentru cutii mobile. Imaginile ajung la stația de lucru a computerului șoferului în afara vehiculului. Acest teleoperator a fost capabil să trimită comenzi specifice vehiculului în timp real de la locul său de muncă folosind pedala de accelerație, frâna, volanul și joystick-ul.
În acest fel, vehiculul a reușit să deplaseze cutii mobile în condiții reale într-o curte fără șofer și prin telecomandă. „Acestea sunt experiențe critice pe care le-am adunat despre posibilele utilizări ale vehiculelor autonome”, subliniază Hendrik Kramer, cofondator și CEO al Fernride. Acest lucru oferă clienților precum DB Schenker „o poziție de plecare excelentă pe piața extrem de competitivă a logisticii autonome”.
„Teleoperarea este un prim pas pe drumul către obiectivul nostru de a crește treptat automatizarea curților noastre. Ne putem imagina foarte bine că tehnologia va deveni o parte importantă a strategiei noastre”, spune Christoph Herchenhein, șeful operațiunilor de terminal la DB Schenker.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit