Legea bugetului 2023 și decretul Milleproroghe aferent au dezamăgit așteptările Federauto. Într-o notă recentă, Massimo Artusi, vicepreședintele și managerul Trucks&Van al asociației care reunește dealerii, și-a exprimat regretul pentru nereînnoirea ecobonusului, subliniind că „nu numai că nu au reînnoit creditele fiscale care există de mai mulți ani pentru investiții în bunuri de capital tradiționale și inovatoare, dar nu au prevăzut nici măcar o prelungire a termenelor de livrare pentru bunurile deja comandate (și confirmate prin plata avansului de 20%), în ciuda întârzierilor foarte grave pe care criza de disponibilitate a materiilor prime și a semiconductorilor le provoacă în lanțurile de producție și de distribuție”.
Vicepreședintele Federauto speră „că Ministerul pentru Întreprinderi va da curs acestui apel și se va angaja, în momentul conversiei decretului, să facă modificările necesare, prelungind termenele cu cel puțin 6 luni, pentru a evita ca întreprinderile să se confrunte cu dificultăți din cauza unui termen formal banal, stabilit într-un moment în care condițiile sunt complet diferite de cele actuale (modificate de evenimente precum blocada Canalului Suez, pandemia și războiul din Ucraina)”.
Un alt aspect dezamăgitor, pentru care Artusi solicită o corecție, este reînnoirea pentru achiziționarea de vehicule comerciale electrice, cele mai utilizate în logistica urbană și regională, „care continuă să prezinte aceleași constrângeri de implementare care au făcut ca resursele disponibile în 2022 să fie aproape complet nefolosite. Și în acest caz, concluzionează Artusi, „este nevoie de o acțiune imediată pentru a corecta normele privind aceste subvenții, eliberând în cele din urmă resurse care, altfel, sunt destinate să rămână nefolosite în detrimentul tuturor”.
Producătorul de vehicule comerciale electrice Clean Logistics va transforma în viitor autotractoarele diesel în camioane cu propulsie electrică pe bază de hidrogen la compania de hidrogen GP Joule. Echiparea vehiculelor cu sistemul de propulsie cu emisii zero va începe în 40 de locații de conversie, odată ce vor fi aprobate cererile de finanțare și contractele aferente.
Pe lângă componentele rezervorului de hidrogen, ale bateriei și ale pilei de combustie, vor fi utilizate și puntea special dezvoltată cu motoare pe butucul roții și sistemul special de control de la Clean Logistics. Potrivit producătorului de vehicule, acesta se află în prezent în discuții avansate cu alte părți interesate pentru transformarea tractoarelor diesel în camioane cu hidrogen fără emisii.
Producție, logistică și infrastructură
GP Joule intenționează să închirieze camioanele cu hidrogen ale Clean Logistics unor companii de logistică din Germania. Companiile de logistică și de comerț ar trebui să poată primi o ofertă completă de la o singură sursă de-a lungul întregului lanț valoric. Aceasta include nu numai furnizarea de hidrogen, precum și de instalații de depozitare și de realimentare, ci și de camioane cu hidrogen cu emisii reduse, spune Clean Logistics.
„Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu GP Joule. Împreună vom conduce decarbonizarea transportului greu de marfă, accelerând tranziția către un viitor durabil. Afacerile noastre iau un avânt semnificativ odată cu extinderea capacității noastre de conversie din Winsen (Luhe) și suntem în discuții avansate cu companii din întreaga Germania”, a comentat Dirk Graszt, CEO al Clean Logistics, cu privire la această cooperare.
02.10.2020
Ultimul număr: Martie 2023
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit