Înmatriculările de vehicule comerciale ușoare plus minibusurile au înregistrat în iulie 2024 o creștere spectaculoasă, de 45% comparativ cu iulie 2023, din care doar utilitarele de marfă au avut o creștere de 49,7%, potrivit unei statistici realizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Primul loc în topul utilitarelor de marfă este ocupat de Renault, care, cu 387 de unități înmatriculate, și-a adjudecat o cotă de piață de 23%. Poziția a doua a revenit Ford, cu 292 unități (cotă de piață de 17%), urmat de Iveco, cu 291 vehicule (16%), Mercedes-Benz, cu 213 (12%) și Volkswagen, cu 140 (8%). Separat, au mai fost înmatriculate 426 de vehicule din mărci. În total, luna trecută au fost înmatriculate 1.759 de vehicule comerciale de marfă.
Într-un top al celor mai căutate modele conduce Iveco Daily (cu 290 de unități și o cotă de piață de 16%), urmat de Renault Master (210 unități, 12%), Renault Express (152 unități, 9%), Mercedes-Benz (141 unități, 8%) și Toyota Hilux (126 unități, 7%).
Camioanele și autobuzele s-au situat, de asemenea, pe o linie ascendentă, înregistrând în iulie 2024 înmatriculări cu 5,9% peste nivelul din iulie 2023 – din care autovehicule comerciale grele (peste 3,5 t plus autotractoarele) fără autobuze au înregistrat o creștere de 10%, iar comercialele grele peste 16 t plus autotractoarele au fost pe plus cu 13%.
Volvo Trucks conduce în Top 5 mărci de camioane, potrivit APIA, cu 131 de unități înmatriculate în iulie 2024 și o cotă de piață de 19%. Poziția este împărțită de DAF și Mercedes-Benz, fiecare cu câte 129 de vehicule și cotă de 18%. Urmează MAN (91 de vehicule, 13% cotă) și Renault Trucks (74 de unități, 11% cotă). Alte 150 de vehicule înmatriculate aparțin altor mărci, totalul lunii trecute ridicându-se la 704 unități.

Înmatriculările de autoturisme noi, în scădere
Înmatriculările de autoturisme noi s-au ridicat în iulie 2024 la 12.898 de unități, cu 4,4% sub nivelul din luna similară a anului trecut, se arată în statistica APIA. Primul loc a fost ocupat de Dacia, cu 3.617 unități și cotă de piață de 28%, urmată de Toyota (1.183 unități, 9%), Hyundai (1.078 vehicule, 8%), Volkswagen (832 vehicule, 7%) și Renault (688 unități, 5%). Restul de 5.500 de vehicule înmatriculate aparțin altor mărci.
În Top 5 modele, primele trei poziții sunt ocupate de Dacia: Logan (1.292 unități), Duster (1.132) și Sandero (656). Urmează Toyota Corolla Cross (497) și Dacia Jogger (469).
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate în iulie 2024, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină au înregistrat o creștere de 4% față de perioada similară din 2023, ajungând astfel la o pondere de 66% din total. Autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel au fost în scădere cu 14,8%, deținând o cotă de piață de 9,5%.
De remarcat că autoturismele electrificate (100% electrice, hibride plug-in și full hybrid) au înregistrat o scădere de 17%, realizând o cotă de piață de 24,7%, din care autoturismele pur electrice au avut o scădere de 68% (4,9% cotă de piață). În iulie 2024, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost Tesla Model 3, Dacia Spring și Hyundai Kona. Topul modelelor plug-in hybrid este condus de Toyota RAV4, Kia Ceed și Furd Kuga, iar, dintre modelele full hybrid, cele mai solicitate au fost, în ordine, Toyots Corolla, Toyota RAV4 și Dacia Duster.
Ford Trucks, marca globală a Ford Otosan, și-a intensificat eforturile de a dezvolta în continuare produse și tehnologii cu emisii zero, alăturându-se proiectului logistic cu emisii zero Horizon Europe ZEFES (www.zefes.eu).
Ford Trucks, care a început o mare călătorie de transformare cu tehnologii cu emisii zero, conectate și autonome cu „Mișcarea Generației F”, va dezvolta F-MAX, primul vehicul cu propulsie electrică pe bază de pile de combustie (FCEV) în cadrul acestui proiect.
Ford Trucks participă la proiectul UE Orizont Europa ZEFES (platforme flexibile de vehicule cu emisii zero cu grupuri motopropulsoare modulare care deservesc sistemul ecologic de transport de marfă pe distanțe lungi), conducând tehnologiile durabile ale viitorului cu perspectiva sa inovatoare. Ford Trucks va dezvolta un F-MAX cu pile de combustie electrice (FCEV) în cadrul proiectului.
F-MAX va fi primul vehicul Ford Trucks alimentat cu pile de combustie, dezvoltat și fabricat în Turcia, și va începe demonstrațiile pe coridorul european Ten-T în 2025, ca parte a obiectivelor proiectului ZEFES.
Ford Trucks, care produce soluții inovatoare și durabile cu ajutorul expertizei sale în inginerie și cercetare și dezvoltare, va dobândi un know-how semnificativ în domeniul tehnologiilor pe bază de hidrogen, precum și în domeniul cercetării și demonstrației FCEV prin intermediul acestei inițiative și îl va încorpora în planul său de producție în masă. De asemenea, va putea observa efectele pe piață ale vehiculului cu pile de combustie.
Ford Trucks este un pionier al tehnologiilor de transport durabil
Ford Trucks s-a angajat să obțină zero emisii în producția de vehicule comerciale grele până în 2040 pentru a atenua efectele schimbărilor climatice. Dedicarea Ford Trucks pentru atingerea unui viitor cu emisii zero este demonstrată prin implicarea sa activă în declarația comună a Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) privind foaia de parcurs pentru vehicule grele. Prin susținerea acestei declarații, Ford Trucks a stabilit un obiectiv clar de eliminare a emisiilor provenite de la vehiculele comerciale grele din flota de vehicule până în 2040.
În acest context, Ford Trucks lucrează în prezent la diverse proiecte, inclusiv pile de combustie, opțiuni de propulsie electrică și motoare cu combustie internă pe bază de hidrogen, pentru a răspunde diverselor cerințe ale flotelor și clienților și pentru a se alinia la obiectivul Declarației ACEA de tranziție către un transport de marfă cu emisii zero, conform cu obiectivul 2040 al ACEA.
Ford Trucks a finalizat anterior proiectarea unui motor cu ardere internă cu un singur cilindru pentru vehicule comerciale grele care utilizează pentru prima dată combustibil pe bază de hidrogen, precum și prima activitate de pornire și aprindere a motorului. Ford continuă să efectueze experimente de dezvoltare a motorului.
Dezvoltat și produs de la zero de către inginerii Ford Trucks, F-MAX a reușit o pătrundere de succes pe piețele internaționale, câștigând premiul „International Truck of the Year 2019″ la Hanovra, unul dintre cele mai prestigioase târguri de vehicule comerciale din lume.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit