În primul trimestru din 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE au scăzut cu 18,1%, până la 411.097 unități. Martie a fost a noua lună consecutivă de scădere, cu 24,9% față de februarie, iar România și Cipru au fost sigurele piețe unde s-au înregistrat creșteri, cu 11,2%, respectiv cu 1,6%. Cea mai mare scădere din martie a fost în Spania, de 41,2%, urmată, dintre piețele importante, de Franța, cu 25,9%, Germania, cu 19,6%, și Italia, cu 9,7%. Iar pentru primul trimestru al anului scăderile celor patru state, în aceeași ordine, au fost de 30,3%, 21,9%, 11,6% și 4,8%.
Vehiculele comerciale ușoare, de până la 3,5 t, au avut în primele trei luni din 2022 cu 21,3% mai puține înmatriculări decât în perioada similară din 2021, până la un total de 329.606 unități, scăderile cele mai mari fiind, din nou, în Spania (35,7%), Franța (24,2%), Germania (13,6%) și Italia (5,3%).
Iar camioanele de peste 16 t au înregistrat o scădere mai mică, de 4,6% în martie 2022, până la 24.088 de unități, dar au crescut în primul trimestru cu 0,6% față de 2021, până la 64.336 de unități, datorită creșterii înregistrate în primele două luni. Cele mai mari scăderi din martie s-au înregistrat în Germania, de 9,2%, și Spania, de 5,8%, iar Italia și Franța au crescut ușor, cu 1,9%, respectiv 1,6%. Pe întregul trimestru, doar în Germania a scăzut numărul de înmatriculări de vehicule comerciale noi de peste 16 t, celelalte piețe majore înregistrând creșteri de 4,5% în Spania, 3,1% în Franța și 0,8% în Italia.
Daimler Truck AG a facut un nou pas spre productia de serie a celulelor de combustibil prin infiintarea Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG si prin crearea cadrului organizational si legal pentru a aduce impreuna toate activitatile grupului de pe acest segment. Iar dr. Andreas Gorbach si prof. dr. Christian Mohrdieck sunt noii directori executivi ai companiei recent create si au o experienta indelungata legata de sistemele de propulsie conventionale si alternative: Andreas Gorbach s-a alaturat Daimler Trucks & Buses in 2005, a detinut si inainte o pozitie de management in care a fost responsabil, in cadrul Daimler Truck AG, din mai 2020, pentru toate aspectele legate de celulele de combustibil si de acum va fi CEO al Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG, iar Christian Mohrdieck s-a ocupat, din 2003, de dezvoltarea celulelor de combustibil in cadrul Daimler Group si acum este director executiv Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH, care va face parte din noua companie.
Daimler Truck AG a incheiat in aprilie 2020 si un acord preliminar cu Volvo Group, pentru a infiinta un joint-venture care sa se ocupe de dezvoltarea, producerea si comercializarea celulelor de combustibil pentru vehicule comerciale grele si alte echipamente, cum ar fi cele stationare. Toate potentialele tranzactii vor fi analizate si aprobate de autoritatile responsabile de competitie, iar cele doua companii isi propun sa inceapa productia de serie in a doua jumatate a acestei decade, deoarece, asa cum subliniaza Martin Daum, presedinte al Bordului Director al Daimler Truck AG si membru al Bordului Director al Daimler AG, celulele de combustibil sunt o solutie neutra din punct de vedere al emisiilor de CO2 cand vine vorba de transportul greu pe distante lungi, deci dezvoltarea lor este esentiala.
In afara de Volvo Group, Daimler Truck AG va mai semna pana la final de an un parteneriat cu Rolls-Royce, pentru dezvoltarea de sisteme stationare de celule de combustibil, parteneriat in cadrul caruia divizia de sisteme de propulsie a Rolls-Royce intentioneaza sa foloseasca sistemele de celule de combustibil produse de joint-venture-ul dintre Daimler si Volvo Group si experienta indelungata a Daimler pentru generatoarele de putere in caz de urgenta ale MTU (divizia de yahturi).