Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat de curând a doua generație a modelului Crafter, din care s-au vândut până la final de 2022 peste 354.000 de unități și care continuă să fie disponibil cu la fel de multe variante constructive și de carosare, dar și cu un interior nou, mai confortabil și care face mai ușoară munca șoferului, și cu sisteme optimizate de asistență în timpul mersului.

Ecranul noului sistem de infotainment are 10,3″ în echiparea standard și 12,9″ opțional, și este bazat pe cea mai recentă matrice modulară (MIB), cu o interfață grafică și de navigație prin meniu nouă, prezentată în premieră în vara lui 2023 în dotarea ID.Buzz cu ampatament lung.

Afișajul a fost împărțit în două bare tactile vizibile permanent și un ecran de pornire. În partea stângă a barei superioare tactile există un nou buton de acces direct, care îi permite șoferului să deschidă, cu un singur clic, meniul principal ce include o prezentare generală a tuturor aplicațiilor. Lângă acesta se află un buton pentru noul Car Control Center, care oferă acces direct la cele mai importante funcții ale vehiculului. Meniul principal și centrul de control sunt întotdeauna accesibile fără a fi nevoie să se închidă aplicația activă, ceea ce facilitează operarea. Noul ecran de pornire din mijloc combină conținutul celor mai importante aplicații, care pot fi configurate individual. Bara tactilă de jos conține funcțiile de aer condiționat și încălzire a scaunelor și are un buton de pornire care îi permite șoferului să revină în orice moment la ecranul de pornire. Temperaturile și volumul audio pot fi acum reglate prin intermediul glisoarelor tactile iluminate și Crafter va primi un nou sistem de control vocal online care răspunde la comenzi vocale.

Noua utilitară va fi disponibilă pentru prima dată cu instrumente digitale: Digital Cockpit este echipament standard și, folosind un buton de vizualizare separat de pe noul volan multifuncțional, șoferul poate selecta diferite tipuri de vizualizare și poate adapta afișajul la preferințele sale. În plus față de afișajele centrale – viteză sau autonomie – sunt disponibile multe alte meniuri, de la navigație și telefon până la arhiva media, controlate și ele de pe noul volan multifuncțional.

Crafter va fi disponibil cu o gamă largă de tipuri de caroserie – de altfel, acesta este unul dintre punctele lui forte – și clase de greutate (până la 5.500 kg greutate totală maxim autorizată), cu două ampatamente (de 3,64 și 4,49 m), diferite lungimi totale (de la 6,0 până la 7,4 m) și cu patru înălțimi ale acoperișului (de la 2,4 până la puțin sub 3,0 m).

Noul model poate avea tracțiune față, spate și integrală. Cutia de viteze manuală cu șase trepte și cutia de viteze automată cu opt trepte sunt disponibile pentru modelele cu tracțiune față și integrală, iar noua cutie de viteze automată cu opt trepte, pentru cele cu tracțiune spate. Motoarele diesel turbo cu patru cilindri, eficiente și având cuplu ridicat, vor furniza tot 140, 163 și 177 CP. Vânzările sunt programate să înceapă în Europa în aprilie 2024, după care și în Australia, Noua Zeelandă, Africa de Sud și America de Sud.

Printre toate măsurile anunțate de guvernul flamand la sfârșitul săptămânii trecute în cadrul noului său plan privind energia și clima (VEKP), una dintre ele se referă la vehiculele utilitare ușoare, întrucât regiunea dorește acum să le aplice o taxă pe kilometru, la fel ca cea care afectează vehiculele grele de marfă din aprilie 2016.

Principiul unei taxe pe kilometru este în vigoare de 7 ani pentru toate vehiculele grele care circulă în Belgia, dar continuă să atragă numeroase critici, deoarece se aplică doar vehiculelor de peste 3,5 tone și nu a avut niciun impact asupra mobilității. În special federațiile de transportatori consideră că nu este decât o taxă pură și simplă până când nu este aplicată tuturor vehiculelor. Noua versiune a planului VEKP propune lansarea unui studiu exploratoriu juridic și tehnic pentru a vedea în ce măsură ar fi posibilă extinderea acestei taxe kilometrice la vehiculele utilitare ușoare. Printre subiectele care urmează să fie abordate se numără posibilitatea de a face distincția între vehiculele destinate diferitelor sectoare profesionale, în conformitate cu standardele europene.

Flandra dorește, de asemenea, să accelereze ecologizarea operațiunilor de logistică urbană. Obiectivul (ambițios) este de a aproviziona toate centrele urbane până în 2025 în regim de emisii zero. Un „plan de abordare” în acest sens există încă din 16 iulie 2021, dar va începe să prindă contur înainte de sfârșitul acestui an, odată cu lansarea mai multor proiecte pilot. Pe plan legislativ, normele care reglementează zonele cu emisii reduse vor fi completate pentru a face loc zonelor cu emisii zero, facilitând astfel introducerea de către autoritățile locale a distribuției urbane cu emisii zero