Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În primul trimestru din 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE au scăzut cu 18,1%, până la 411.097 unități. Martie a fost a noua lună consecutivă de scădere, cu 24,9% față de februarie, iar România și Cipru au fost sigurele piețe unde s-au înregistrat creșteri, cu 11,2%, respectiv cu 1,6%. Cea mai mare scădere din martie a fost în Spania, de 41,2%, urmată, dintre piețele importante, de Franța, cu 25,9%, Germania, cu 19,6%, și Italia, cu 9,7%. Iar pentru primul trimestru al anului scăderile celor patru state, în aceeași ordine, au fost de 30,3%, 21,9%, 11,6% și 4,8%.

Vehiculele comerciale ușoare, de până la 3,5 t, au avut în primele trei luni din 2022 cu 21,3% mai puține înmatriculări decât în perioada similară din 2021, până la un total de 329.606 unități, scăderile cele mai mari fiind, din nou, în Spania (35,7%), Franța (24,2%), Germania (13,6%) și Italia (5,3%).

Iar camioanele de peste 16 t au înregistrat o scădere mai mică, de 4,6% în martie 2022, până la 24.088 de unități, dar au crescut în primul trimestru cu 0,6% față de 2021, până la 64.336 de unități, datorită creșterii înregistrate în primele două luni. Cele mai mari scăderi din martie s-au înregistrat în Germania, de 9,2%, și Spania, de 5,8%, iar Italia și Franța au crescut ușor, cu 1,9%, respectiv 1,6%. Pe întregul trimestru, doar în Germania a scăzut numărul de înmatriculări de vehicule comerciale noi de peste 16 t, celelalte piețe majore înregistrând creșteri de 4,5% în Spania, 3,1% în Franța și 0,8% în Italia.

Directiva privind controlul vehiculelor comerciale ușoare care circulă în UE a fost modificată prin două directive publicate deja în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 27 septembrie.

În consecință, unele denumiri ale categoriilor de vehicule menționate în Directiva din 2014 trebuie actualizate și sistemul eCall de urgență, bazat pe 112, face de acum parte din lista elementelor controlate.