Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația industriei de transport din Wuerttemberg (Germania) a criticat fără echivoc cererea ministrului transporturilor din Baden-Wuerttemberg, Winfried Hermann (Verzi), de a extinde taxa de autostrada pentru vehiculele grele de marfă la drumurile nationale și comunale din Baden-Wuerttemberg. O astfel de „reglementare izolată” este „periculoasă”, a declarat Timo Didier, membru al consiliului director al Asociației de Transport din Württemberg.

„Rețeaua rutieră din acest stat, care este supusă taxelor de drum pentru vehiculele grele de marfă, ar fi extinsă de aproximativ 16 ori dintr-o singură lovitură, iar costurile suplimentare pentru cetățeni, comerț și industrie ar fi considerabile în ceea ce privește aprovizionarea. Nu în ultimul rând, astfel de intenții amenință bunele structuri rurale din landul Baden-Württemberg, cu numeroasele sale întreprinderi de producție din mediul rural, pentru care alții ne invidiază pe bună dreptate”, a declarat Didier.

Industria transporturilor se teme de dezavantaje competitive semnificative

În opinia lui Didier, o astfel de taxă specială de trecere în Baden-Württemberg ar conduce, în sine, la dezavantaje competitive nu numai față de furnizorii străini, ci și în Germania. Aceasta ar fi „o adevărată noutate și asta în plină situație de criză, cu valurile actuale de creșteri de prețuri, în special la carburanți”, a spus el.

În sfârșit, atunci când ministrul Hermann se referă la faptul că urmează să fie creat un „stimulent necesar pentru sistemele de propulsie alternative pentru flotele de transport de marfă”, pe care vrea să le scutească în schimb de taxa sa de drum, acest lucru sună a bătaie de joc, a continuat Didier.

„Astfel de unități pur și simplu nu sunt disponibile pe piață, iar infrastructura lipsește cu desăvârșire în acest moment. O creștere a pieței pentru camioanele grele cu pile de combustie, ca alternativă la motorizarea diesel, nu este așteptată decât cel mai devreme până la sfârșitul anului 2026, iar rețeaua necesară de stații de alimentare cu hidrogen nu va fi creată decât cel mai devreme în 2030.”

Viapass, taxa de drum pentru vehiculele grele, arată că veniturile în Belgia au înregistrat 822,4 milioane de euro în ianuarie-martie 2022, cu 8,8% mai mult, față de anul trecut, respectiv cu 755,7 milioane de euro.

De asemenea, numărul camioanele care au efectuat cel puţin un drum cu taxă în regiunile Flandra, Valonia și Bruxelles au înregistrat un record de 41,1 milioane de camioane, majoritatea fiind străine, în 2021, potrivit datelor statistice anuale dezvăluite de Viapass. Categoriile camioanelor cu emisii Euro 6 și Euro 5 s-au majorat de la 95% la 96,6%, iar camioanele cu peste 32 de tone au crescut la 91%.

Obiectivele strategice ale acestui sistem de taxare la kilometru contribuie la un transport mai ecologic și la o utilizare mai eficientă a mijloacelor de transport marfă, potrivit administratorului general Viapass, Johan Schoups.

Veniturile acumulate sunt folosite pentru a finanţa reconstrucția drumului expres N8 Ypres-Veurne, suprafeței E411 și reparațiilor tunelurilor de autostradă.

Organizația Viapass reamintește că sistemul detectează automat aceste infracțiuni şi folosesc aproximativ 39 de camere, 22 de corturi și 40 de vehicule de control.

Taxele rutiere pentru camioanele grele vor crește în Flandra și Bruxelles de la 1 iulie, conform operatorului belgian Viapass.