Producătorul chinez de vehicule electrice inteligente, NIO își va extinde prezența în Europa prin intrarea pe șapte noi piețe în 2025 și 2026. Scopul este de a oferi utilizatorilor locali experiențe de mobilitate inovatoare, durabile și premium. Compania adoptă o strategie multicanal bine gândită, care îmbină extinderea rețelei direct către consumator cu parteneriatele regionale.
Începând din acest an, NIO va colabora cu Hedin Mobility Group, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de mobilitate din Europa, pentru comercializarea vehiculelor în Belgia și Luxemburg. Totodată, partener NIO va fi și AutoWallis, principalul furnizor de servicii auto și de mobilitate din Europa Centrală și de Est, pentru Austria și Ungaria (în 2025), precum și în Republica Cehă, Polonia și România (până în 2026),
Noile colaborări marchează următorul pas strategic în expansiunea NIO în Europa. În săptămânile următoare, NIO va extinde numărul locațiilor de retail, oferindu-și vehiculele pe noile piețe europene.
„Europa este pilonul de bază al strategiei noastre globale și o regiune în care vedem un potențial imens pentru mobilitate inteligentă, axată pe client. Odată cu intrarea pe aceste șapte noi piețe, intrăm în regiuni strategice pregătite pentru inovație sustenabilă.”, a precizat Thijs Meijling, directorul diviziei NIO Europe Business. „Ne concentrăm pe piețele în care ecosistemul nostru integrat de servicii și produse își poate atinge întregul potențial și poate oferi valoare reală utilizatorilor. Cu un model de afaceri scalabil, bazat pe inovație digitală, și cu un portofoliu multi-brand care vizează atât segmentele premium, cât și cele urbane, stabilim noi standarde pentru ceea ce înseamnă mobilitatea inteligentă în Europa – inteligentă, flexibilă și construită în jurul nevoilor clienților noștri.”
Primele modele care vor fi introduse pe noile piețe vor fi modelele EL6 (SUV electric), EL8 (SUV electric gama de lux cu șase locuri), ET5 (sedan electric de dimensiuni medii), ET5 Touring (break electric) și Firefly.
Toate modelele se bazează pe platforme software și hardware dezvoltate de NIO cu funcții inteligente de condus, asistenți cu inteligență artificială NOMI și funcții avansate de conectivitate.
Potrivit raportului lunar publicat de Asociația Constructorilor de Automobile din România și ACEA (ACAROM), înmatriculările de autoturisme noi în UE au crescut cu +1,3% în aprilie 2025, comparativ cu aceeași lună din 2024, ajungând la 925.359 de unități.
În perioada ianuarie – aprilie 2025 s-au înmatriculat 3.640.211 de unități, reprezentând o scădere de -1,2% față de primele patru luni ale lui 2024. Din numărul total de autoturisme înmatriculate în UE, 558.262 de unități au fost full electrice (+26,4%), iar 1.573.336 de unități au fost cu propulsie hibridă (+14%).
Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, înmatriculările de autoturisme noi au generat creșteri în Spania de 12,1%, în timp ce alte piețe au avut un scăderi, Franța înmatriculând mai puțin cu 7,3%, Germania cu 3,3% și Italia cu 0,6%.
România ocupă locul 13 în UE, cu 43.688 de înmatriculări de autoturisme noi, în scădere cu 6,1% față de perioada ianuarie-aprilie 2024. Dintre acestea, 2.379 de unități au fost vehicule full electrice (-42,4%) și 21.015 au fost cu motorizare hibridă (+29,1%).
În privința constructorilor de automobile, cel mai mare număr de înmatriculări de autoturisme noi în Europa a fost înregistrat de Grupul VW cu 1.176.088 de unități, în creștere cu 4,5% față de anul precedent, urmat de Grupul STELANTIS cu 691.121 de unități, în scădere cu 9,6%, și Grupul Renault cu 454.895 de unități, în creștere cu +7,7% (din care DACIA: 200.231 de unități, în scădere cu -0,7% față de ianuarie-aprilie 2024). Înmatriculările noi de autoturisme marca Ford în ianuarie-aprilie 2025 au fost de 149.601 de unități, în scădere cu -2,2% față de perioada similară din 2024.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit