Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În aprilie 2025, Kia Corporation a înregistrat vânzări globale de 274.437 de unități, marcând o creștere de 5% față de aceeași perioadă din 2024. Creșterea a fost impulsionată de lansarea noilor modele, precum SUV-ul 100% electric EV3, desemnat „Mașina Anului 2025 în lume” la premiile „World Car Awards 2025” – sedanul 100% electric EV4 și pick-up-ul Tasman. Toate modele au contribuit la creșterea vânzărilor, însă Sportage și Seltos au fost cele mai vândute SUV-uri ale companiei.

Modelul Sportage a fost vândut în 47.737 de unități la nivel global, urmat de SUV-ul Seltos cu 25.543 de unități și SUV-ul Sorento cu 23.855 de unități.

Vânzările în afara Coreei de Sud, excluzând vehiculele cu destinație specială, s-au majorat cu 4,6% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, marcând 223.113 de unități. SUV-ul Sportage a generat vânzări de 41.034 de unități, în timp ce SUV-ul Seltos 20.442 de unități. Vânzările combinate ale modelului K3, cunoscut sub numele de Forte pe unele piețe, și ale sedanului K4 au însumat 16.666 de unități.

În Coreea de Sud, Kia a vândut 51.005 de unități în aprilie, reprezentând o creștere de 7,4% față de aceeași perioadă a anului precedent. Vânzările companiei pe piața internă au fost conduse de SUV-ul Sorento cu 8.796 de unități. MPV-ul Carnival a înregistrat vânzări de 7.592 de unități, iar SUV-ul Sportage de 6.703 de unități. Modelul EV3 a dominat luna trecută vânzările modelelor electrice Kia.

Kia intenționează să-și mențină ritmul de creștere al vânzărilor pe tot parcursul lui 2025, sprijinită de noile modele precum EV4 și Tasman. Compania vizează consolidarea poziției sale de lider global în domeniul electrificării prin strategii axate pe client și investiții strategice.

Modelul Estafette E-Tech este un vehicul cu design modern și inovator, proiectat de la început pentru a reflecta specificațiile și experiența șoferului în operațiunile urbane.

Numele său este un tribut adus camionetei Renault care a revoluționat segmentul de piață în 1959, adoptând un aspect cu tracțiune față într-o perioadă în care autoturismele de marcă erau încă cu tracțiune spate. În perioada 1959 și 1980 au fost construite peste jumătate de milion de autoutilitare Renault Estafette.

Noul vehicul are o înălțime de 2,60 m, ceea ce permite unui șofer operator de 1,90 m să stea în picioare în interior. Cu toate că înălțimea sa îl diferențiază de Trafic, Estafette împărtășește aceleași atuuri. Disponibil într-o lungime de 5,27 m, modelul are o capacitate de încărcare de 9,2 m3.

De asemenea, design său este același cu cel pentru Trafic, dar adaptat proporțiilor specifice ale modelului. Are o caroserie cu o singură cutie, parbriz similar vizierei și bandă frontală care ilustrează identitatea mărcii. Semnătura luminoasă din spate este asemănătoare cu cea văzută pe Trafic.

Protecția inferioară a caroseriei cu finisajul său negru subliniază rezistența robustă a caroseriei și capacitatea sa de a face față utilizării intensive în medii urbane. Caracteristica sa este reflectată vizual de șinele laterale ale plafonului, fiind de culoare neagră pentru a face vehiculul să pară mai puțin înalt.

Estafette este livrat cu portiere laterale glisante și un rulou spate proiectat pentru a optimiza munca șoferilor operatori.

Suspendate de o șină exterioară, portierele se deschid și se închid dintr-o singură mișcare, fără a fi nevoie să se tragă mai întâi de ele, așa cum se întâmplă de obicei în cazul camionetelor. Mânerele exterioare sunt proiectate pentru a fi deschise chiar și cu cotul, astfel încât șoferii să-și poată mențină prinderea asupra mărfurilor.

Spatele are un rulou în loc de portiere cu balamale, ceea ce ar împiedica contactul complet cu rampa de încărcare și ar necesita mai mult spațiu de parcare pentru operațiuni. Ruloul se deschide cu o mișcare a încheieturii mâinii, iar lamelele alunecă de-a lungul plafonului, față de formarea unei role compacte, ceea ce menține înălțimea maximă a încărcăturii.

Tabloul de bord în formă de tub se întinde pe lățimea cabinei și este același ca pe Trafic și Goelette.

Scaunul șoferului, amplasat pe un podium oferă o vedere mai panoramică asupra exteriorului și permite deplasarea ușoară de la volan la zona de încărcare. La activarea unei opriri de livrare prin apăsarea unui buton, ușa interioară se deschide automat, în timp ce luminile exterioare de avarie se aprind.