Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat în martie 2025 o creștere de +10,4% față de martie 2024. Autoturismele “electrificate” au urcat cu 19,5%, ajungând la o cotă de piață de 25,9%, în același timp autoturismele pur electrice au scăzut cu 58,8% având o cotă de piață de 2,7%, conform datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Vehiculele comerciale ușoare plus minibusurile au scăzut cu 25,7% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, iar vehiculele comerciale grele plus busurile cu 12,4%. După evoluția lunilor anterioare, înmatriculările de autoturisme noi în martie 2025 au crescut cu 3,3% față de martie 2024 și au scăzut cu -12,9% față de februarie 2025.
„Luna martie marchează a treia lună consecutivă catastrofală pentru electromobilitate în România, cu o cotă de piață a autoturismelor electrice de doar 2,7%. Este un semnal de alarmă puternic: fără creșterea ecotichetului la 8.500 de euro și fără o etapizare clară a acestuia până în 2030, care să ofere consumatorilor predictibilitate, riscăm să rămânem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la adopția vehiculelor electrice. Este esențial să acționăm rapid și hotărât pentru a schimba această tendință!”, a declarat Dan Vardie, Președintele APIA.
Autoturismele au reprezentat aproximativ 83% din totalul de piață în martie 2025, generând 9.850 de unități, mai mult cu +10,4% față de luna similară din 2024.
Segmentele în care sunt încadrate autoturismele au avut o evoluție mixtă în martie 2025 față de aceeași lună a anului trecut, astfel:
• Clasa A: -55.7%
• Clasa B: +21%
• Clasa C: +13.8%
• Clasa D: -14%
• Clasa E: +15.8%
• Clasa F: +-24.5%
• SUV: +12.8%
În privința cotei de piață, segmentul SUV se situează pe prima poziție, având o cotă de 54,5% și o creștere de +12,8%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,9% și un avans de +13,8%, iar Clasa B cu o cotă de 11,1% a urcat cu +21% față de cota deținută în martie 2024.
Motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină au crescut cu 26,5% în martie 2025, atingând o pondere de 62,5%. Autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel au scăzut cu -42,2%, cota fiind 11,3% din total, comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
Notă: Statisticile separate ale motorizărilor mild hybrid benzină, respectiv pentru mild hybrid diesel, pot fi accesate prin intermediul: https://www.apia.ro/platforma-raportare
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, și anume vehiculele pur electrice (100% și hibride plug-in) și full hybrid (cele care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au o cotă de piață de 25,6% în a doua lună a lui 2025, cu 14,3 puncte procentuale mai multe decât cota motoarelor diesel (categoria diesel incluzând și motorizările mild hybrid diesel).
Autoturismele full electrice au marcat o cotă de 2,7% în martie 2025, fața de martie 2024 când reprezentau 7,3%, iar autoturismele plug-in hybrid au o cotă de 5,1%, în creștere fața de 4,9% în martie 2024.
Vehiculele comerciale ușoare și minibusurile au scăzut cu 25,7% în martie 2025, iar vehiculele comerciale ușoare fără minibusuri au fost mai puține cu 23,7%.
Vehiculele comerciale ușoare electrice, pe de altă parte, au ajuns la 270 de unități în primele trei luni ale lui 2025, comparativ cu 172 de unități în aceeași perioadă a anului trecut.
Notă: Analiza detaliată a segmentului autovehicule comerciale ușoare si minibus este disponibilă prin accesarea platformei de raportare https://www.apia.ro/platforma-raportare.
Vehiculele comerciale grele și busurile au scăzut cu -12,4% în martie 2025, iar vehiculele comerciale grele de peste 16 tone plus autotractoarele au marcat o scădere de -10,2%, față de martie 2024.



Kia Corporation și LG Electronics vor colabora pentru a implementa soluții spațiale de mobilitate bazate pe tehnologia PBV (Platform Beyond Vehicle).
Companiile au semnat un memorandum de înțelegere (MOU) la Pavilionul Kia din cadrul salonului „Seoul Mobility Show 2025”, desfășurat la KINTEX în Goyang, Coreea de Sud, unde și au prezentat modele concept pentru spații mobile de lucru și de agrement care integrează electrocasnice avansate în PBV-urile Kia.
La ceremonia de semnare a memorandumului de înțelegere au participat Won-Jeong Jeong, Executive Vice President and Head of Korea Business Division al Kia, și Lyu Jae-cheol, președintele LG Home Appliance Solution Company.
Acordul reunește tehnologia PBV dezvoltată de Kia și expertiza LG în soluții de inteligență artificială. Cele două companii își propun să ofere utilizatorilor experiențe personalizate în diferite spații care să răspundă diferitelor nevoi legate de stilul de viață și de muncă. Astfel, utilizatorii își vor putea transforma vehiculul în birouri personalizate, studiouri, lounge și multe altele.

„Oferind soluții de mobilitate a spațiului care combină automobilele cu electrocasnicele, ne propunem să oferim o schimbare transformatoare în stilul de viață al clienților”, a menționat Won-Jeong Jeong, Executive Vice President and Head of Korea Business Division al Kia. „Acest parteneriat cu LG Electronics promovează valoarea de bază a PBV-urilor, contribuind la o nouă paradigmă privind mobilitatea în care vehiculele evoluează în spații personalizate pentru locuit și muncă.”
Kia și LG dezvăluie două concepte PV5 Spielraum la Pavilionul Kia de la salonul „Seoul Mobility Show 2025”, care se desfășoară între 4 și 13 aprilie. Cuvântul „Spielraum”, reprezentând în limba germană „spațiu de joacă”, reflectă conceptul unui mediu flexibil de mobilitate.
· Conceptul Spielraum Studio: Conceptul Spielraum Studio se adresează antreprenorilor solo care călătoresc frecvent și au nevoie atât de spațiu de lucru, cât și spațiu de stocare. Dispune de aparatele de uz casnic alimentate cu inteligență artificială de la LG, cum ar fi modelele sale modulare Stylers, oglinzile inteligente și aparatele de cafea, care sunt integrate pentru a optimiza interiorul conceptului PV5. Sistemul AI poate monitoriza programul de activități al utilizatorului, poate calcula timpul de călătorie rămas până la destinație și poate recomanda setările aparatului în consecință.
· Conceptul de cabină Spielraum Glow este conceput pentru a răspunde cererii tot mai mari de activități de picnic cu mașina. Include aparate precum frigider, cuptor cu microunde și cămară, susținând perfect o gamă largă de activități de agrement în aer liber. Fiecare aparat are panouri MoodUP™ care ajustează culoarea în funcție de preferințele utilizatorului, oferind o experiență unică.
Companiile lucrează împreună pentru a aduce aceste modele pe piață în a doua jumătate a lui 2026. În plus, folosind acest acord ca punct de plecare, cele două companii plănuiesc să colaboreze la dezvoltarea de aparate electrocasnice avansate și soluții de inteligență artificială pentru a eficientiza și îmbunătăți sarcinile zilnice.


02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit