Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Interesul consumatorilor pentru mașinile electrice continuă să scadă pe marile piețe ale lumii în favoarea motoarelor cu combustie internă, care câștigă teren în preferințele consumatorilor din Germania (53% vs 49% în 2024), Japonia (41% vs 34% în 2024), India (54% vs 49%) sau China (38% vs 33%), cu excepția SUA, unde motoarele clasice dețin, totuși, o pondere mare în alegerile consumatorilor (62% vs 67% în 2024), potrivit studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study.
În schimb, indiferent de tipul de motor, prețul și calitatea produsului cele mai importante criterii de marcă rămân în alegerea următoarei mașini pentru consumatorii din Germania (62%) și Marea Britanie (62%), SUA (58%), Marea Britanie (62%) și, respectiv, Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanța vehiculului ocupă primul loc în Coreea de Sud (59%).
Cu toate acestea, cei care încă intenționează să-și achiziționeze o mașină electrică sunt motivați în principal de protecția mediului, cu 63% India și 54% Germania. De asemenea, cei preocupați de costurile mai mici ale combustibilului sunt în Asia de Sud-Est (64%), Japonia (61%) și Marea Britanie (59%). În același timp, programele guvernamentale de sprijinire a producției de vehicule cu grad redus de poluare nu se află în primele trei motive pentru a cumpăra o mașină electrică, cu excepția Germaniei (33% dintre consumatori).
„Scăderea interesului pentru mașinile electrice reprezintă o provocare în plus pentru jucătorii din domeniu, în special pentru cei din Uniunea Europeană, care, dincolo de concurența în creștere pe plan global, se confruntă cu presiunea reglementărilor care vizează reducerea emisiilor de CO2. Cererea în scădere pentru mașinile electrice este confirmată și de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, care indică faptul că, în 2024, vânzările în UE s-au redus cu 5,9% comparativ cu anul anterior. În aceste condiții, industria auto europeană are nevoie de mai multă flexibilitate în tranziția către vehiculele verzi și de adaptarea exigențelor climatice la condițiile de piață, iar autoritățile europene au anunțat deja măsuri în această direcție. În paralel, marii jucători din domeniu solicită regândirea mecanismelor de stimulare a producției de mașini electrice, având în vedere că, în ultimii ani, mai multe state europene, printre care și România, au restrâns sau chiar eliminat subvențiile acordate la achiziția de astfel de autovehicule.”, a declarat Bogdan Barbu, Partener Servicii Fiscale și Lider al Serviciilor de Consultanță pentru sectorul Auto, Deloitte România.
Ponderea consumatorilor care vor sa schimbe marca de vehicul la următoarea achiziție sunt cu 76% în China (de la 73% în 2024), cu 71% în Asia de Sud-Est, cu 51% în Marea Britanie sau cu 46% în Germania, ceea ce arată o intensificare a concurenței pe această piață. În plus, nici loialitatea față de producătorii locali nu mai este prea puternică – cu excepția celor din Japonia (76% sunt loiali producătorilor locali), consumatorii considerând că nu este importantă țara de producție dacă mașina îndeplinește nevoile – Marea Britanie (68%), China (52%), Germania (50%), SUA (47%).
Referitor la mașinile electrice cu baterie, participanții la studiu au raportat preocupări de autonomie în Germania – 54% și Marea Britanie 52%, de preț în Germania – 45% și Marea Britanie – 49%, de timpul de alimentare în Japonia – 49% și Marea Britanie – 47%, de infrastructura publică de încărcare în Germania – 43%, iar de siguranța tehnologiei integrată în baterie în Coreea de Sud – 49%.
De asemenea, o altă preocupare este legată de reciclarea bateriilor și de entitatea care ar trebui să fie responsabilă în acest sens. În timp ce consumatori din Japonia și din Coreea de Sud sunt de părere că producătorul mașinii ar trebui să gestioneze bateriile pe întreaga durată de viață (35%, respectiv 31%), germanii pun pe primul loc producătorul bateriei (21%), iar consumatorii din China (26%), Asia de Sud-Est (25%) și din Marea Britanie (19%) cred că ar trebui să existe o entitate dedicată care să se ocupe de reciclare. La realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de țări, dintre care 13 state europene – Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia și Ungaria.
Pickup-ul Ford Ranger sărbătorește un deceniu de dominație a pieței în Europa, după 10 ani consecutivi în care a fost cel mai bine vândut vehicul de acest tip.
Ford Ranger a reprezentat aproape jumătate din toate vânzările de pick-up-uri din Europa în 2024, cu o cotă de piață de 43,6% – în creștere cu 1,3% de la an la an, iar în anumite piețe cu o cotă de piață de până la 54,2% și o creștere de până la 18,6%. Ford Pro a vândut 60.400 de vehicule Ranger în întreaga regiune în 2024 – în creștere cu 4% de la an la an față de 2023.
Anul acesta, Ford Pro a revoluționat experiența de a deține un pick-up, cu noua versiune Ranger PHEV, ideal adaptată la nevoile clienților europeni. Modelul electrificat poate tracta ca orice alt Ranger și nu face niciun compromis în ceea ce privește sarcina utilă și performanțele în teren accidentat, plus capacitatea de a parcurge 43 km complet electric. Cuplul maxim de 697 Nm reprezintă unul dintre cele mai mari dintre toate versiunile de Ranger.
De asemenea, versiunea PHEV introduce Pro Power Onboard 6 în gama Ranger, ceea ce va permite clienților să alimenteze unelte direct de la bateria mașinii, cu puteri de până la 6,9 kW, eliminând nevoia unui generator. Productia Ranger PHEV a început în fabrica din Silverton, Africa de Sud, iar primele livrări sunt asteptate în primăvara acestui an.
Mai multe informații despre noul Ranger PHEV puteți afla din videoclipul de prezentare – https://youtu.be/FP6NlnzmAro
„Pentru Ranger, deceniul de lider în segmentul de pick-up din Europa a fost construit pe înțelegerea profundă a clienților noștri și a modului în care își folosesc pick-up-urile. Noul nostru Ranger PHEV va folosi energie electrică pentru a duce această experiență la următorul nivel”, a declarat Hans Schep, director general Ford Pro Europa. „Ranger PHEV aduce împreună o valoare de cuplu impresionantă, abilitatea de a alimenta direct unelte și echipamente și capacitatea de a conduce pur electric. Toate acestea promit un pas uriaș înainte pentru productivitatea pick-up-urilor.”
În 2024, Ranger a reprezentat mai mult de jumătate din totalul vânzărilor de pick-up-uri pe patru piețe europene – Irlanda (54,2%), Germania (cotă de piață record de 53,9%), Marea Britanie (52,4%) și Belgia (50,1%).
Mai multe piețe au înregistrat, de asemenea, creșteri semnificative ale cotei de piață comparativ cu anul trecut, inclusiv Polonia (18,6%), Spania (9,3%), Norvegia (6,1%), Marea Britanie (5,3%) și Italia (3,4%).
Primele livrări ale actualei generații Ranger au început în 2023, în urma unui proces de proiectare și dezvoltare în care Ford Pro a colaborat cu clienții din întreaga lume pentru a crea un pick-up pe care proprietarii să se poată baza pentru afaceri, viața de familie și aventuri.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).