Producătorul auto Ford Otosan a inaugurat astăzi la Craiova o nouă linie de asamblare a bateriilor, destinată să sprijine producția viitoare de vehicule electrice, într-un eveniment la care a participat Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea. Ministrul a fost însoțit pe parcursul vizitei de Ambasadorul Turciei la București, Excelența sa, Özgür Kıvanç Altan, și de reprezentanți ai autorităților locale, inclusiv Primarul Municipiului Craiova, Lia Olguța Vasilescu, Președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, și Prefectul Județului Dolj, Dan Diaconu.
Ford Otosan Craiova va începe în acest an producția versiunilor electrice pentru modelele Ford Transit Courier, Ford Tourneo Courier și Puma Gen-E. Aceste modele fac parte dintr-un plan de investiții de 490 milioane de euro, anunțate în 2022, odată cu preluarea uzinei de la Craiova de către Ford Otosan.
„Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne și automatizate unități de producție auto din Europa și suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice în inima Olteniei. Primele livrări sunt așteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esențial în strategia de electrificare a companiei la nivel european.”,
a declarat Fırat Elhüseyni, Președintele Ford Otosan România.
La uzina Ford Otosan Craiova vor fi asamblate bateriile pentru modelele electrice E-Transit Courier, E-Tourneo Courier și Puma Gen-E, acesta urmând să fie prezentat de Ford în Europa în decembrie. Bateriile vor fi montate în secția de motoare și transportate în secția de asamblare finală printr-un conveior aerian. Noua linie de producție include o serie de stații automatizate, operate de roboți și coboți, precum și stații manuale, operate de personal uman.
Noua zonă de asamblare a bateriilor se întinde pe o suprafață de peste 4.000 mp, incluzând zonele logistice aferente, fiind complet integrată în procesele de fabricație existente.
„Mă bucur întotdeauna să revin la uzina Ford Otosan Craiova și să descopăr tehnologii și procese noi în fabricarea vehiculelor. Astăzi sunt cu adevărat plăcut surprins de noua linie de asamblare a bateriilor, destinată să susțină viitoarea producție a gamei de vehicule electrice de la Craiova. Este un moment de mândrie pentru România și pentru industria noastră și felicit echipa Ford Otosan pentru munca fantastică depusă în ultimii doi ani de la preluare.”,
a declarat Ministrul Oprea în contextul vizitei de astăzi.
În prezent, Ford Otosan România produce versiunile cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, acesta din urmă fiind printre cele mai vândute modele Ford în Europa, alături de renumitul motor 1.0 l EcoBoost, recunoscut pe plan mondial. Uzina din Craiova funcționează în trei schimburi atât în zona de producție vehicule, cât și în zona de producție de motoare, având peste 6.600 de angajați.



Cea mai mare platformă online din România pentru vânzarea și cumpărarea de mașini, Autovit.ro a anunțat o creștere importantă în sectorul autoturismelor noi, ceea ce îi consolidează poziția de lider pe piață și partener de încredere pentru importatori și dealeri auto.
Autovit.ro a realizat un studiu recent care indică schimbările semnificative în comportamentul consumatorilor, cu 36% dintre respondenți activi în căutarea unei mașini noi pe Autovit.ro, iar mai mult de jumătate dintre aceștia sunt interesați de vehicule cu prețuri mai mari de 15.000 de euro. În plus, peste 50% dintre aceștia intenționează să cumpere un vehicul în maxim 12 luni, conform studiului desfășurat la nivel național.
„Aceste cifre demonstrează că Autovit.ro a evoluat dincolo de piața mașinilor second-hand, devenind una dintre destinațiile relevante atât pentru consumatorii interesați de achiziția de mașini noi, cât și pentru cei interesați de autoturisme rulate.”, a declarat Andrei Dumuța, General Manager Autovit.ro. „Platforma noastră oferă acum o experiență completă, conectând cumpărătorii cu o gamă largă de opțiuni, de la mărci accesibile până la modele premium.”
În perioada ianuarie – septembrie 2024, platforma Autovit.ro a crescut anunțurile pentru mașini noi cu 11%, față de aceeași perioadă din 2023. În prezent, listează aproximativ 2.500 de oferte pentru mașini noi, reprezentând circa 6% din totalul anunțurilor disponibile.
Aproximativ 12% dintre mașinile noi listate sunt vehicule electrice, semn al interesului tot mai mare pentru mobilitatea sustenabilă. Totuși, în topul căutărilor domină vehiculele cu motoare pe benzină și hibride, ceea ce sugerează o tranziție treptată spre tehnologii mai ecologice.
Printre cele mai căutate mărci și modele se numără: Dacia Duster, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Mercedes-Benz G, Mercedes-Benz S-Maybach, Mercedes-Benz S, Skoda Superb, Skoda Octavia, Kia Sportage și Toyota C-HR.
Prețurile mașinilor noi variază considerabil: de la modele accesibile, cum ar fi Aixam Miniauto la 6.300 euro, până la modele de lux, precum Ferrari Purosangue, la 772.000 euro.
Cele mai multe oferte de autoturisme noi includ mărci populare, precum Mercedes-Benz (32.000 – 170.000 euro), BMW (41.000 – 160.000 euro), Ford (37.000 – 159.000 euro) și Volkswagen (31.000 – 61.000 euro).
„Diversitatea ofertelor noastre de mașini noi, combinată cu instrumentele de căutare avansate și informațiile detaliate despre vehicule, face din Autovit.ro destinația ideală pentru orice cumpărător, indiferent de buget sau preferințe.”
a adăugat Andrei Dumuța.
Studiul realizat pe un eșantion de 1.175 de respondenți arată că 42% dintre aceștia sunt interesați de soluții de finanțare pentru achiziția de vehicule, iar prețul, perioada de garanție și termenul de livrare sunt principalele criterii de achiziție.
Autovit.ro își reafirmă angajamentul de a rămâne cea mai extinsă platformă din țară pentru mașini noi și second-hand, inovând constant pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale consumatorilor și partenerilor săi din industria auto.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit