Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, mizează, în următoarea perioadă, pe atragerea a tot mai multor clienți pentru serviciul Home Delivery nișat pe livrarea la domiciliu a comenzilor tip cargo (greutate individuală de minim 25 kg), lansat în urmă cu cca. 5 ani. Astfel, focusul companiei este direcționat în principal către companii din industria „bunurilor albe” (en. white goods) – electrocasnice -, dar și din cea de bricolaj (DIY).

În ceea ce privește perspectiva Gebrüder Weiss România pentru serviciul de livrare la domiciliu, este vizată creșterea portofoliului de clienți în mod sustenabil, fiind targetate companii pentru care contează în principal calitatea serviciului oferit. De asemenea, compania are în plan calibrarea resurselor astfel încât să poată oferi un serviciu adaptat la cerințele clienților.  

În acest moment, serviciul Home Delivery este accesat, mai ales de către clienții din industria de mobilier, deoarece, prin natura volumului și a greutății bunurilor, acestea nu se pretează a fi livrate prin servicii de curierat.

Prin Home Delivery, compania gestionează livrări la nivelul întregii țări și are avantajul de a acoperi principalele nevoi și provocări pe care le ridică transportul de bunuri voluminoase pentru destinatarul final, cum ar fi nevoia ca livrarea să se facă în interiorul locuinței și să fie flexibilă.

„Home Delivery a fost, chiar de la lansare, în 2018, un serviciu foarte bine primit în piață, atât de clienți, cât și de destinatarii finali. Aceștia apreciază faptul că beneficiază de livrare la locul de utilizare/ domiciliu cu doi livratori, livrări expres (24/48h) și în zilele de sâmbătă. În plus, în cadrul serviciului Home Delivery asigurăm, la cerere, și montaj, instalare, precum și gestionarea retururilor”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

În ceea ce privește performanța serviciului de livrare la domiciliu, reprezentantul companiei a subliniat că, în 2022, a fost atins un volum de 128.000 de transporturi, în timp ce tonajul mărfurilor expediate prin serviciul Home Delivery s-a situat la peste 34.000 de tone (2021: 147.500 de transporturi cu o greutate totală de 33.500 de tone). Livrările au fost efectuate pe întreg teritoriul țării, prin intermediul rețelei de hub-uri logistice poziționate în mod strategic din punct de vedere geografic, și gestionate de o echipă formată din peste 70 de angajați și o flotă dedicată de aproximativ 40 de camioane.

Potrivit lui Viorel Leca, 2022 a fost caracterizat de o ușoară încetinire a livrărilor pe segmentul Home Delivery, aceasta fiind determinată mai ales de o reașezare a comerțului online. Astfel, 2020 și 2021, ani marcați de pandemia de coronavirus, au înregistrat o creștere puternică a segmentului de comerț online, pentru ca în 2022 să se observe o reașezare a pieței și o creștere a atenției clienților în ceea ce privește achizițiile online. „Pe termen mediu și lung, ne concentrăm pe consolidarea portofoliului de clienți, diversificarea industriilor din care aceștia provin și analizăm oportunitățile privind utilizarea de vehicule electrice pentru livrările la domiciliu”, a concluzionat Viorel Leca.

Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, a raportat, la nivelul anului 2021, o creștere a cifrei de afaceri de 43% față de anul precendent, ajungând la  95,6 milioane de euro.

Toate diviziile companiei au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri în anul financiar 2021. Cu toate acestea, rezultatul diviziei de transport aerian și maritim a avut cel mai consistent aport în bilanțul la nivel de companie. Acest lucru se explică prin creșterea de câteva ori a tarifelor pentru expedițiile aeriene și maritime, în contextul deficitului de capacități de transport, la nivel global.

„2021 a fost încă un an cu provocări majore, marcat de volatilitate și impredictibilitate. Mă bucur însă că am reușit să identificăm soluțiile potrivite pentru a diminua efectele negative ale crizei și pentru a rămâne operativi, atât noi, cât și partenerii noștri”, a declarat Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România.

Pe lângă avansul major raportat la nivel de business, Gebrüder Weiss România a înregistrat anul trecut și o creștere cu 13% a numărului de transporturi efectuate, la 1.174.431 transporturi față de 1.041.708 în 2020. Tonajul mărfurilor transportate a crescut, de asemenea, cu cca. 8% comparativ cu anul anterior, la 1,17 milioane de tone.

Un impact pozitiv în rezultatul companiei l-a avut și creșterea raportată de serviciul Home Delivery, nișat pe livrarea la domiciliu a comenzilor de tip cargo (minim 25 kg). Astfel, în 2021, cifra de afaceri pe acest segment s-a majorat cu 6%, compania efectuând cca. 147.500 de transporturi. Pe lângă partea de transport, sub umbrela Home Delivery, GW asigură, la cerere, și montaj, instalare, colectare ambalaje, eliminarea deșeurilor reprezentate de aparatele vechi, precum și gestionarea retururilor.

„Având în vedere mai ales contextul geo-politic, volatilitatea, dar și majorările de prețuri la principalele categorii de utilități (energie, gaze, combustibil), 2022 s-a dovedit a fi un nou an plin de provocări. Rămânem însă atenți la schimbările din piață, la cerințele și nevoile clienților noștri și ne menținem optimismul că vom identifica în continuare oportunități de dezvoltare”, a afirmat Viorel Leca.

Reprezentantul companiei a subliniat, în plus, că, și în acest an, compania alocă un buget de investiții important ce vizează, în principal, patru categorii: tehnologie, infrastructură, personal și extinderea hub-urilor.

„Ca și până acum, vom continua să investim în pregătirea celor peste 700 de angajați ai companiei prin diferite cursuri de dezvoltare profesională și personală și suntem deschiși să ne extindem echipa dacă proiectele în care vom fi implicați vor necesita acest lucru”, a mai afirmat Viorel Leca.

O altă direcție importantă pentru companie în 2022 este realizarea de investiții dirijate către proiecte de sustenabilitate. Pentru a confirma grija față de mediu a companiei, anul acesta vor fi alocate resurse pentru promovarea serviciului Zero Emissions în rândul clienților Gebrüder Weiss. Prin acesta, partenerii companiei au posibilitatea de a compensa pe deplin emisiile de CO2 generate în timpul transportului mărfurilor lor. Mai mult de atât, furnizorul de transport și logistică calculează și documentează producția de CO2 pentru fiecare transport realizat în întreaga lume pe cale terestră, feroviară, maritimă și aeriană.