Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și logistică, continuă strategia de digitalizare a serviciilor și a proceselor de business și anunță introducerea POD – Proof of Delivery (confirmarea livrării) în format electronic, fiind astfel eliminate dovezile în format fizic, pe hârtie. Noul serviciu POD electronic va fi disponibil pe plan local pentru transporturile în regim de grupaj începând cu luna februarie 2022 pentru toți partenerii companiei la nivel local, fiind o soluție în curs de implementare la nivel de grup.
„Digitalizarea serviciilor devine, treptat, modul de operare implicit al tuturor proceselor de business ale Gebrüder Weiss România.De altfel, transformarea digitală este una dintre principalele priorități ale companiei noastre, aceasta fiind acceleratorul eficienței operaționale în industria în care activăm. Mai mult de atât, un rol important în deciziile privind adoptarea de noi soluții digitale îl joacă și componenta de mediu și astfel, investim permanent în procese mai sustenabile și mai prietenoase”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.
Astfel, una dintre cele mai recente inițiative ale companiei în acest context privește eliminarea, începând cu luna în curs, a POD-urilor (Proof of Delivery) care, până în prezent, erau utilizate în format fizic la livrare și ulterior scanate și încărcate în arhiva electronică. Odată cu digitalizarea acestui proces, dovezile de livrare vor fi disponibile doar în format electronic, prin intermediul portalului pentru clienți myGW, în timp ce confirmarea din partea destinatarului devine digitală cu ajutorul scannerelor utilizate de curieri.
„La nici un an de la lansarea pe plan local a portalul myGW destinat clienților din toate domeniile de activitate, continuăm eforturile de a veni în întâmpinarea partenerilor cu servicii integrate în platformă care să asigure o mai mare transparență, trasabilitate și flexibilitate”, a subliniat Viorel Leca.
Potrivit afirmațiilor sale, implementarea POD-ului electronic aduce cu sine o serie de avantaje, printre care disponibilitatea – dovezile de livrare fiind la îndemână, oricând, la un click distanță prin portalul myGW. De asemenea, acestea oferă clienților o mai mare flexibilitate, putând fi accesate oricând, de oriunde. Un aspect ce nu trebuie omis este faptul că acestea sunt prietenoase cu mediul prin eliminarea hârtiei.
În acest context, myGW dovedește, o dată în plus, că reprezintă evoluția digitală a Excelenței în Servicii, iar accentul pus pe calitatea logistică și contactul personal cu destinatarii rămâne neschimbat. Pentru clienții companiei, myGW înseamnă flexibilitate: toate documentele relevante, cum ar fi facturile sau dovezile de livrare, sunt stocate online, comenzile pot fi plasate electronic sau prețurile de transport pot fi stabilite în scurt timp, cu un singur click. Un alt avantaj decisiv este că mai mulți reprezentanți ai unui client Gebrüder Weiss comunică online prin intermediul aceluiași instrument și pot monitoriza procesele în mod transparent, în orice moment.
În contextul în care cele mai multe companii care lucrează în logistică se confruntă cu o lipsă acută de personal în depozite, apelarea la lucrătorii asiatici devenind o obișnuință, Gebrüder Weiss România vizează în special acea categorie de persoane care își dorește să plece peste granițe. „Avem deschiderea să angajăm și tineri, fără experiență și, de altfel, facem acest lucru”, a spus Viorel Leca, Director General Gebrüder Weiss România. “Se oferă numeroase variante de instruire și pregătire, pentru ca angajații să simtă un sprijin constant al ambițiilor lor profesionale. Spre exemplu, pe partea de depozit, un posibil traseu al carierei poate porni de pe poziția de manipulant de mărfuri, ulterior angajatul poate obține o certificare ISCIR, urmând anumite cursuri al căror cost este suportat de companie, și avansa pe poziția de stivuitorist. Ulterior, în urma programelor de dezvoltare de abilități manageriale pe care le organizăm, poate ajunge să ocupe poziția de șef de echipă”, a mai spus Viorel Leca.
Gebrüder Weiss România anunță că o treime dintre angajații actuali au o vechime de peste 5 ani în companie. “Atât local, cât și global, salariații au fost întotdeauna principala noastră resursă și ne-am dorit să investim permanent în retenția acestora și în programe care să le faciliteze ascensiunea în carieră. Datorită acestei politici, avem, în acest moment, un procent important de angajați cu mai mult de 5 ani în companie, în timp ce cca. 12% ne sunt alături de peste 10 ani”, a declarat Viorel Leca, În acest moment, Gebrüder Weiss România are 700 de angajați, compania mărindu-și echipa de la an la an cu cca. 10%. Doar în ultimii 5 ani, au fost recrutate 210 persoane noi. Cea mai mare parte a personalului companiei, 60%, activează în zona de depozite, în timp ce 40% își desfășoară activitatea în birouri.
Potrivit reprezentantului companiei, 57% dintre angajații companiei își desfășoară activitatea în hub-ul București, zonă în care, de altfel, deține cele mai multe depozite din țară. 16% provin din filiala din Arad, iar Cluj-Napoca și Sibiu mai însumează cca. 15%.
„Din dorința de a oferi angajaților cadrul de lucru de care au nevoie și care să îi motiveze, am investit permanent în dezvoltarea acestora. Considerăm că trainingurile au rolul de a pregăti salariații pentru sarcinile ce le sunt încredințate, și le oferă acestora încrederea necesară că să performeze corespunzător”, a mai spus Viorel Leca.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit