Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Atât Ford Pro, cât și Volkswagen Vehicule Comerciale sunt la al treilea premiu International Pick-up Award (IPUA), în urma anunțului și a prezentării dublului trofeu la Seara de Gală Solutrans 2023 de la EuroExpo, Lyon, de pe 22 noiembrie.

În timp ce Ford Ranger și Volkswagen Amarok și-au completat „hat-trick-ul” de victorii IPUA, de data aceasta premiul a fost împărțit între cele două modele. A fost pentru prima dată când acest lucru s-a întâmplat de la înființarea competiţiei în 2010.

„În urma testelor de grup IPUA 2023, care au avut loc luna trecută în Grecia, a fost imposibil să separăm cele două modele unul de celălalt, deoarece atât noul Ranger, cât și Amarok au fost dezvoltate în comun și sunt fabricate la uzinele Ford din Africa de Sud. Deși este un proiect de colaborare, fiecare producător a reușit să își păstreze stilul și trăsăturile de condus unice, lucru pe care clienții îl vor constata cu siguranţă”, a explicat Jarlath Sweeney, președintele juriului IPUA.

La această a șaptea ediție a IPUA, cea de-a șasea generație a modelului Ranger se adaugă titlurilor câștigate în 2013 și 2020, în timp ce Amarok original (modelul dezvoltat pe cont propriu de Volkswagen Autovehicule Comerciale) a câștigat trofeul inaugural în 2011 și din nou în 2018 cu versiunea actualizată.

Pentru Ford Pro, banchetul de gală Solutrans a înregistrat o dublă semnificativă, asigurând IVOTY pentru Transit Custom, pentru a repeta performanța cu IPUA în 2020.

Comentând înainte de înmânarea trofeului dublu, Hans Schep, director general al Ford Pro Europe, a declarat: „Suntem încântați de faptul că Ford Ranger a fost recunoscut de juriul IPUA pentru a treia oară, ceea ce dovedește atractivitatea sa durabilă ca fiind pick-up-ul preferat al Europei în ultimii opt ani. Noul Ford Ranger dispune de cea mai cuprinzătoare gamă de serii de până acum, oferind clienților rafinamentul pe șosea și capacitatea off-road care se potrivesc atât în zilele de lucru, cât și în weekend-uri. Este construit gata pentru muncă și distracție.” De asemenea, Karl Bernqvist, membru al Consiliului de Administrație al mărcii, responsabil cu achizițiile la Volkswagen Vehicule Comerciale, s-a declarat mulțumit, declarând în cadrul evenimentului: „Amarok este un pick-up care oferă performanțe fiabile atât pe șosea, cât și pe teren accidentat. A impresionat juriul în ambele cazuri. Premiul International Pick-up Award pentru 2024/2025 înseamnă că Amarok a obținut deja “tripla” în doar 14 ani de producție. Această demonstrație de încredere onorează întreaga echipă de la Volkswagen Vehicule Comerciale. Dorim să vă mulțumim!”

Citește și:

Noul Volkswagen Amarok este un vehiculul multifuncțional, foarte eficient atât pe șosea, cât și pentru aplicaţii off-road. A fost proiectat și conceput în Germania și Australia, fiind produs în Africa de Sud. Este echipat cu peste 20 de sisteme noi de asistență pentru șofer şi servicii mobile online şi dispune de propulsoare eficiente, având cuplu motor ridicat, două tehnologii de tracțiune integrală şi accesorii personalizate, care fac din noul Amarok unul dintre cele mai versatile și bine echilibrate pick-up-uri din piaţă.

Volkswagen Vehiculele Comerciale (VWCV) a vândut peste 830.000 de unități din prima generație Amarok în Europa, Australia, Noua Zeelandă, Africa, Asia de Nord și America de Sud și Centrală, iar acum propune generaţia următoare, mai mare, mai puternică, mai spectaculoasă.

Noul pick-up se lansează în variantele de specificații „Amarok”, „Life” și „Style”, precum și versiunile de top „PanAmericana” (stil off-road) și „Aventura” (stil exclusiv), cu o cabină dublă cu patru uși (DoubleCab) și cu două uși cu o singură cabină (SingleCab).

Având 5.350 mm lungime, noul Amarok îl depăşeşte cu 96 mm pe predecesorul său. În plus, ampatamentul de 3.270 mm reprezintă o creștere cu 173 mm. Acest lucru oferă mai mult spațiu, în special pe al doilea rând de scaune al cabinei duble și, foarte important, conferă capacităţi de off-road îmbunătățite, datorită unghiurilor de apropiere mai bune. Pe mai multe pieţe, Amarok va avea tracțiune integrală ca standard, precum şi o adâncime de vad mult mai mare, pentru a conduce pe teren apos (de la 500 la 800 mm).

Patru motoare turbo diesel (TDI) și unul pe benzină (TSI) au fost dezvoltate pentru noul Amarok. Cele cinci propulsoare au în comun eficiența și nivelurile ridicate de cuplu. Pentru specificația de bază este disponibil un TDI cu patru cilindri și 2,0 l, care furnizează 150 sau 170 CP. Acelaşi motor TDI de 2,0 l, cu bi-turboalimentare, dezvoltă 204 sau 209 CP, în funcție de piață, iar versiunea de top este propulsorul V6 de 3,0 l, de 241 sau 250 CP. Paleta de motorizări este completată de propulsorul turbo pe benzină de 2,3 l şi 302 CP.

Începând cu varianta de 209 CP, toate versiunile Amarok vor intra pe piață cu o nouă cutie de viteze automată cu 10 trepte în configuraţie standard, iar pentru motorul de 204 CP, aceasta va fi disponibilă opțional. Noua transmisie cu 10 trepte înlocuiește versiunea cu 8 trepte a modelului predecesor. În plus, vor exista transmisii automate cu 6 trepte și cutii de viteze manuale cu 6 sau 5 trepte, pentru diverse motorizări.

Pe multe piețe, Amarok este furnizat standard cu tracțiune integrală (4MOTION). În funcție de regiune și motor, vor exista două sisteme 4MOTION diferite: unul cu tracțiune integrală selectabilă în funcție de situația dată și unul cu tracțiune integrală permanentă. Tehnologia sistemului de propulsie şi până la 6 moduri diferite de conducere ajută șoferul într-o varietate de situații, asigurând că noul Amarok este capabil să stăpânească orice teren și, în funcție de versiunea motorului, i se permite să tracteze până la 3,5 t. Noul Amarok va fi disponibil pe primele pieţe la finele acestui an.