Volkswagen analizeaza noi masuri de reducere a costurilor pentru a compensa impactul pandemiei de COVID-19, a declarat, recent, un purtator de cuvant al producatorului auto german, transmite Reuters, conform News.ro.
Problema a fost discutata recent la un eveniment intern, a declarat purtatorul de cuvant, intrebat despre un articol aparut in revista de specialitate Automobilwoche. „Au fost discutii generale, despre ce masuri noi masuri de reducere a costurilor ar putea fi luate pentru a raspunde pandemiei. Nu au fost luate inca decizii concrete”, a spus purtatorul de cuvant. Potrivit revistei citate, directorul general al Volkswagen, Herbert Diess ar fi spus directorilor de la varful grupului, la o sedinta recenta: „Trebuie sa reducem semnificativ cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare, investitii si cheltuieli fixe, fata de planificare anterioara”.
Volkswagen intentioneaza sa isi mareasca cota in propriul joint-venture, JAC Volkswagen, filiala dedicata e-mobilitatii. Investitia este de aproximativ un miliard de euro, suma care include achizitia a 50% din JAG, compania-mama a partenerului Volkswagen JAC si o crestere a pachetului de actiuni la JAC Volkswagen, de la 50 la 75%. Prin obtinerea controlului managementului, Volkswagen deschide calea catre mai multe modele electrice si catre infrastructura. In plus, Volkswagen va achizitiona si o participatie de 26% din producatorul de baterii Gotion High-Tech, pentru aproximativ un miliard de euro, devenind astfel principal actionar al companiei.
„Volkswagen isi consolideaza strategia de electrificare in China. Segmentul de masini electrice este in crestere rapida si ofera un potential mare pentru JAC Volkswagen“, a spus Herbert Diess, CEO Volkswagen AG, completat de Stephan Wöllenstein, CEO al Volkswagen Group China: „Volkswagen preia pentru prima data un rol strategic intr-o companie de stat si, de asemenea, investeste in premiera intr-un furnizor chinez de baterii. Aceste investitii modeleaza caracterul Volkswagen din China, facand-o o companie de mobilitate mai orientata spre sustenabilitate. Prin deschiderea pietei, China ofera Volkswagen noi oportunitati de afaceri.“