Premiera mondială a modelului ID. BUZZ la Salonul Auto de la Detroit în ianuarie 2017 a declanșat o reacție senzațională în întreaga lume. Reacțiile pozitive au făcut posibilă o singură decizie: conceptul trebuia să fie transferat în producție completă. Au urmat 5 ani de muncă intensă de dezvoltare.
Prin urmare, Volkswagen activează numărătoarea inversă pentru o dublă premieră mondială: pe 9 martie, Bulli-ul complet electric va porni simultan fără emisii ca și ID. Buzz (cu 5 locuri) și Buzz Cargo (van).
Volkswagen Vehicule Comerciale trece în prezent prin faza finală a testelor pentru ID. Buzz. În acest moment, flota de pre-producție face turul Europei. Este vorba de teste finale în condiții de zi cu zi între Barcelona, Paris, Londra, Amsterdam, Copenhaga, Hamburg și Hanovra. Kai Grünitz, șeful departamentului de dezvoltare a vehiculelor la Volkswagen Vehicule Comerciale: “Înainte de a începe producția completă a modelului ID. Buzz, aceste teste finale cu vehicule care corespund practic specificațiilor de producție completă ne oferă informații indispensabile pentru reglajul final.”
ID. Buzz este prezentat acum doar ușor deghizat. Devine astfel vizibil faptul că designerii au transferat cu rigurozitate stilul concept-car din 2017 în versiunea de serie din 2022 – asemănările sunt de neratat. Atât ID. Buzz se inspiră, de asemenea, din elementele stilistice ale legendarului T1, Bulli-ul original.
Aceste elemente includ consolele extrem de scurte ale caroseriei vehiculului, utilizarea maximă a spațiului pe o amprentă minimă, divizarea clasică a designului caroseriei vehiculului într-un nivel superior și inferior, plus fața inconfundabilă cu forma sa în V. Și, la fel ca și în cazul Bulli-ului original, ID. Buzz are și el tracțiune spate.
ID. Buzz dă o nouă față automobilismului electric. Ceea ce a fost creat este o mașină fără rival, deoarece ID. Buzz nu se bazează pe compromisul unei platforme cu tracțiune multiplă, ci este un Bulli electric de la zero. Ambele versiuni ale lui ID. Buzz, fie că este vorba de microbuz sau de van, sunt indicii că proprietarii lor au luat o decizie inteligentă în materie de mobilitate, cu ajutorul căreia atât utilizatorii privați, cât și cei din mediul de afaceri pot contracara schimbările climatice.
În ceea ce privește ingineria, noua linie de modele se bazează pe kitul de propulsie electrică modulară MEB (Modular Electric Drive Kit) al Grupului Volkswagen. Ambele ID. Buzz se lansează în acest an cu o baterie litiu-ion de înaltă tensiune care asigură un conținut energetic brut de 82 kWh (net: 77 kWh).
Bateria alimentează un motor electric de 150 kW, care este integrat în puntea spate, pe care o și antrenează. Viteza maximă este limitată electronic la 145 km/h. Cifrele oficiale privind autonomia nu sunt încă disponibile. De fapt, noul ID. Buzz este un vehicul foarte agil.
Pe de o parte, motorul electric își acumulează cuplul maxim de 310 Nm de la o pornire de pe loc. Iar pe de altă parte, acestor componente dinamice li se alătură caroseria vehiculului care are un centru de greutate foarte jos, deoarece bateria este amplasată bine jos, în podeaua sandwich. În virtutea designului său, modelul ID. Buzz are un alt avantaj: cercul de întoarcere al Bulli-ului electric este de nu mai puțin peste 11 m.
VW pune la dispozitie soluții inteligente de încărcare: cu ajutorul celui mai recent software ID., linia de modele va oferi în viitor și funcția “Plug & Charge”. Cu ajutorul acestei funcții, sistemul ID. Buzz se autentifică la stațiile de încărcare rapidă ale mai multor furnizori (DC) prin intermediul conectorului de încărcare, schimbând în acest fel toate datele necesare cu acesta – un aranjament mult mai convenabil.
Și va exista o altă funcție nouă: încărcarea bidirecțională. Această tehnologie deschide un nou spectru de posibilități. Un exemplu, de acum înainte va fi posibil să se stocheze în ID excesul de energie de la panourile solare ale unei case și de a o reintroduce în casă seara, pentru a fi independent chiar și fără soare.
Fondul de investiții Waterland Private Equity Investments (Waterland) a achiziționat pachetul majoritar de acțiuni din grupul Duvenbeck. Cele două companii au convenit să nu dezvăluie participația specifică, însă fondul de investiții devine acționar majoritar, în timp ce fostul proprietar unic, Thomas Duvenbeck, va rămâne un acționar de referință și va continua să fie responsabil pentru toate problemele legate de dezvoltarea strategică, inclusiv în calitate de președinte al Consiliului consultativ. Tranzacția este încă supusă aprobărilor obișnuite antitrust, iar alte detalii financiare nu vor fi însă publicate.
Cu aproximativ 6.000 de angajați și o cifră de afaceri anuală de aproximativ 700 de milioane de euro, Duvenbeck este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de transport și logistică din Europa. Sediul central este în continuare la Bocholt, în Renania de Nord (Germania), având filiale în Austria, Polonia, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, dar și în Spania.
În total, Duvenbeck deține peste 30 de locații din 8 țări, având un parc de aproximativ 1.500 de camioane, utilizate în principal pentru clienți din domeniile automotive, bunuri de larg consum, materiale plastice și industria vehiculelor agricole.
Scopul tranzacției este de a stimula în continuare creșterea puternică a companiei germane de transport și logistică, cu sprijinul noului acționar majoritar Waterland. Accentul ar fi pus pe extinderea strategiei de internaționalizare, extinderea domeniilor de bază de competență și intrarea pe termen mediu a noi segmente de clienți. În calitate de investitor de tip buy & build, Waterland se bazează, de asemenea, pe achiziții strategice regulate pentru a accelera sustenabil creșterea companiilor din portofoliu. Waterland are experiență în domeniul logisticii și al externalizării industriale, anul trecut în aprilie fiind semnalată preluarea firmei belgiene Dematra, specializată în distribuție și depozitare. „Când eram în căutarea unui partener pe termen lung pentru compania noastră tradițională, prioritatea principală era mentalitatea antreprenorială, cooperarea pe picior de egalitate și angajamentul ambilor parteneri de a continua relațiile de afaceri pe termen lung cu clienții și furnizorii noștri” subliniază Thomas Duvenbeck, acționar și președinte al consiliului consultativ al grupului de companii Duvenbeck. „Waterland ne-a convins pe deplin cu un istoric impresionant și o strategie de creștere orientată spre viitor, care este atractivă pentru întregul grup de companii. Afacerea mea de familie este pe mâini bune.”
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit