Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volkswagen AG a îmbunătăţit estimarea privind marja de profit operaţional în 2021, în urma cererii mai ridicate pentru maşinile mai profitabile în primul trimestru din 2021.Grupul german se aşteaptă acum la o marjă de profit operaţional în 2021 între 5,5% – 7%, faţă de estimarea precedentă, de 5% – 6,5%, în timp ce livrările şi vânzările de vehicule ar urma să crească fiecare cu peste o cincime.

Îmbunătăţirea perspectivelor vine în urma majorării cererii pentru maşini premium, cum ar fi Porsche şi Audi, o tendinţă observată şi la rivali General Motors, Daimler, Ford şi Stellantis, scriu DPA şi Reuters, citate de Agerpres. Totuşi, grupul german a avertizat că deficitul de cipuri pentru industria auto va afecta producţia în trimestrul doi. În primul trimestru din 2021 livrările brandurilor Porsche şi Audi au crescut cu aproximativ o treime, faţă de perioada similară din 2020, în timp ce vânzările de vehicule electrice s-au dublat, la 133.300 unităţi.

Profitul operaţional al Volkswagen a urcat la 4,80 miliarde de euro (5,80 miliarde de dolari) în primele trei luni din acest an, de la 0,90 miliarde de euro în perioada similară din 2020, în urma reducerilor de costuri şi a majorării vânzărilor.

Vânzările în primul trimestru din 2021 au urcat cu 13%, la 62,4 miliarde de euro, iar livrările pe plan global au crescut cu peste 20%, la 2,4 milioane de vehicule.

Directorul general Herbert Diess şi-a exprimat încrederea că redresarea în urma pandemiei va continua. „Am avut un început de an solid şi tendinţa va continua pe ansamblul acestui an“, a declarat şeful VW.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care și brandurile MAN şi Scania.

Volkswagen își accelerează transformarea într-un furnizor de mobilitate bazat pe software. Prin implementarea strategiei accelerate pe care tocmai a dezvăluit-o, compania se va pregăti sistematic pentru schimbările profunde din industria auto în timp util. Așa cum Volkswagen a condus hotărât calea cu ofensiva electrică globală, acum accelerează și celelalte mari probleme ale viitorului: integrarea software-ului în vehicul și experiența digitală a clienților vor deveni competențe esențiale cruciale. În implementarea modelelor de afaceri bazate pe date, compania încearcă să atragă noi grupuri de clienți și să utilizeze surse suplimentare de venit. De asemenea, Volkswagen va pune la dispoziția multor oameni conducerea autonomă înainte de sfârșitul deceniului. „E-mobilitatea a fost doar începutul: adevărata întrerupere nu a venit încă. Prin strategia noastră vom accelera către viitorul digital ”, a declarat Ralf Brandstätter, CEO Volkswagen. „În următorii ani, vom schimba Volkswagen ca niciodată.”

În 2016, Volkswagen a început transformarea sa de anvergură și cea mai mare ofensivă electrică din industrie cu strategia Transform 2025+. Cu Accelerate, Volkswagen își propune acum să se transforme în „cel mai atractiv brand pentru mobilitate durabilă”. Compania urmărește 3 factori strategici de valoare pentru transformarea accelerată – „valoarea mărcii”, „platformele scalabile” și „întreprinderea valoroasă”, fiecare dintre acestea fiind susținută de măsuri specifice și obiective ambițioase.

Volumele ridicate ale companiei vor asigura scalarea necesară a software-ului din grup. Integrarea software-ului în vehicul și experiența digitală a clienților vor deveni astfel competențe de bază ale Volkswagen. În acest scop, Volkswagen este liderul dezvoltării ecosistemului digital centrat pe client, cu ID-ul. Pentru aceasta, Volkswagen a stabilit ID-ul, unitate digitală de proiect agilă care va oferi actualizări „over-the-air” la fiecare 12 săptămâni începând din vara anului 2021. Acestea vor permite vehiculului să rămână la zi pe parcursul ciclului său de viață și să devină din ce în ce mai bun cu funcții noi. O flotă complet conectată la rețea de peste 500.000 de vehicule este așteptată să fie pe drum în doar 2 ani, prin care Volkswagen va putea transmite feedback-ul direct al clienților către noile funcții.

Transformând vehiculul într-un produs bazat pe software, Volkswagen stabilește scena pentru noi modele de afaceri bazate pe date care vizează reducerea barierelor de intrare în calea mobilității individuale, oferind în același timp pachete de servicii foarte atractive pentru clienți. Volkswagen își propune astfel să genereze venituri suplimentare pe durata de viață a vehiculului prin servicii de încărcare și energie, prin funcții bazate pe software pe care clienții le pot rezerva la nevoie sau prin conducere automată.

Compania va face, de asemenea, structura portofoliului de vehicule mult mai puțin complexă. Viitoarele generații de vehicule vor fi produse cu un număr mult mai mic de versiuni. Configurația individuală nu va mai fi setată prin hardware atunci când vehiculul este achiziționat. Vehiculul va avea practic totul la bord și clienții pot adăuga funcțiile dorite la cerere în orice moment, utilizând ecosistemul digital din vehicul. Acest lucru va reduce semnificativ complexitatea producției.

Volkswagen a alocat în jur de 16 miliarde de euro pentru investiții în viitoarele tendințe de e-mobilitate, hibridizare și digitalizare până în 2025. Pentru a putea finanța investițiile viitoare considerabile, compania va lucra sistematic la creșterea eficienței sale cu Accelerate. Se așteaptă ca marja operațională vizată de cel puțin 6% să fie atinsă până în 2023 și, de asemenea, asigurată pe termen lung. Accentul va fi pe a deveni mai rezistent la fluctuațiile de pe piață. Pentru a realiza acest lucru, Volkswagen încearcă să-și reducă costurile fixe cu 5% înainte de 2023, să crească productivitatea fabricii cu 5% pe an, să optimizeze costurile materiale cu 7% și să aducă toate regiunile în negru pe termen lung.