Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volkswagen isi extinde amprenta in Africa Sub-Sahariana prin deschiderea oficiala a unei unitati de asamblare a vehiculelor in Accra, Ghana. Astfel, Ghana devine a cincea locatie de asamblare a vehiculelor Volkswagen din Africa Sub-Sahariana, alaturi de Africa de Sud, Kenya, Nigeria si Rwanda.
Universal Motors Limited, importator Volkswagen, a primit contractul de asamblare pentru faza initiala a proiectului. Unitatea Universal Motors din Accra are o capacitate de asamblare de 5.000 de unitati pe an. Modelele care urmeaza sa fie asamblate folosind kituri Semi Knocked Down (SKD) sunt Tiguan, Teramont, Passat, Polo si Amarok.

Deschiderea oficiala dn tara vest-africana care are o populatie de aproximativ 30 de milioane de oameni vine ca urmare a Memorandumului de intelegere pe care Volkswagen l-a semnat cu guvernul ghanez in prezenta cancelarului german, Angela Merkel, acum aproape doi ani.
Guvernul Ghana si-a indeplinit, de asemenea, rolul asumat in Memorandum, prin dezvoltarea unei politici favorabile industriei auto cuprinse in Ghana Automotive Development Policy (GADP).

Cu acest prilej, a fost anuntata si infiintarea Volkswagen Ghana, filiala 100% a Volkswagen si prima companie auto care a fost inregistrata in cadrul GADP, responsabila cu importul de kituri SKD si unitati complete FBU (Fully Built Unit). Jeffrey J. Oppong Peprah a fost numit director general al Volkswagen Ghana.

Volkswagen consolideaza regiunile si se concentreaza pe noile piete viitoare, ca parte a strategiei sale de marca Tranform 2025+ in care regiunea Sub-Sahariana joaca un rol din ce in ce mai important. Desi piata auto africana este inca relativ mica, regiunea are potentialul de a deveni o piata de crestere pe viitor.

Procurorii germani au extins ancheta privind manipularea emisiilor (Dieselgate) si au inclus compania Continental AG pentru rolul ei in furnizarea de componente pentru motoare, efectuand impreuna cu politistii perchezitii la sediile acesteia si ale producatorului auto Volkswagen.
 
Procurorii din Hanovra au efectuat cercetari pentru a investiga modul in care automobilele echipate cu motoare diesel de 1,6 litri au incalcat reglementarile de mediu, mascand poluarea excesiva. 76 de politisti si patru procurori au verificat sedii din Hanovra, Regensburg, Wolfsburg, Gifhorn, Berlin, Frankfurt si Nurenberg, a anuntat un purtator de cuvant al procuraturii.
 
„Investigam angajatii Continental pentru complicitate la frauda si furnizarea de documentatie falsa“, printre cei acuzati fiind sapte ingineri si doi sefi de proiecte, a declarat procurorul Oliver Eisenhauer pentru Reuters. Intr-un comunicat, Continental informeaza ca au fost perchezitionate cateva din sediile sale si da asigurari ca va colabora cu autoritatile, fara a da amanunte suplimentare. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania. Continental AG este al doilea mare producator european de componente auto si anvelope. Pe piata din Romania, Continental are aproximativ 5.000 de angajati la uzine din Timisoara, Sibiu si Brasov.
Scandalul a izbucnit in septembrie 2015, dupa ce Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.