În prezent, Volvo Trucks a livrat peste 5.000 de camioane electrice în 50 de țări de pe glob. Cu opt modele de camioane electrice aflate în producție, Volvo își consolidează poziția de lider pe piața camioanelor electrice.
Volvo Trucks produce camioane electrice din 2019, având clienți din 50 de țări de pe glob care au trecut la transportul electric și au parcurs aproape 170 de milioane de kilometri în operațiuni comerciale. Camioanele au contribuit la reducerea emisiilor de CO2 și la nivelul de zgomot din trafic, îmbunătățind în același timp condițiile de muncă ale șoferilor.
„Ne bucurăm să vedem că transportatorii continuă să opteze pentru camioanele electrice în diverse segmente de transport”, a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks. „Camioanele electrice Volvo sunt în continuare disponibile, oferind clienților noștri și cumpărătorilor din domeniul transporturilor o alternativă mai durabilă, care are sens în afaceri, iar mulți dintre clienții noștri revin pentru a-și extinde flotele electrice.”
Gama actuală de camioane electrice Volvo răspunde nevoilor distribuției urbane și regionale, precum și segmentelor de construcții și deșeuri. Primele cinci piețe pentru camioanele electrice Volvo au fost Germania, Olanda, SUA, Norvegia și Suedia.
Intrarea timpurie a Volvo în segmentul camioanelor electrice a condus la o expertiză unică în transportul electric cu emisii zero a amprentei de carbon. Avantajele camioanelor electrice nu se limitează doar la protecția mediului – șoferii beneficiază de un loc de muncă semnificativ mai bun, cu niveluri mult mai scăzute de zgomot și vibrații. De asemenea, Volvo a dezvoltat expertiză în optimizarea utilizării surselor de energie instalate, finanțarea, încărcarea și întreținerea camioanelor electrice.
Volvo deține în prezent următoarele modele de camioane electrice:
• Volvo FL Electric
• Volvo FE Electric
• Volvo FM Electric
• Volvo FM Low Entry
• Volvo FMX Electric
• Volvo FH Electric (International Truck of the Year 2024)
• Volvo FH Aero Electric
• Volvo VNR Electric
Volvo Trucks își propune să decarbonizeze sectorul transporturilor pentru a-și atinge obiectivul de emisii zero până în 2040 printr-o strategie în trei direcții. Această abordare se bazează pe motoare electrice cu baterii, motoare electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie internă care funcționează cu combustibili regenerabili, precum hidrogenul verde, biogazul (Bio-LNG) sau biodieselul și HVO.
Următoarea generație de camioane electrice grele de la Volvo vor putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Autonomia mai mare reprezintă o descoperire pentru transportul pe distanțe lungi fără emisii de CO2. La nivel mondial, electrificarea camioanelor grele continuă, iar distanțele mai lungi devin acum posibile.
Anul viitor, Volvo va lansa o nouă versiune a camionului său FH Electric cu o autonomie mai mare, care va putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Acest lucru va permite companiilor de transport să utilizeze camioanele electrice pe rute interregionale și pe distanțe lungi și să conducă o zi întreagă de lucru fără reîncărcare. Noul Volvo FH Electric va intra pe piață în a doua jumătate a lui 2025.
„Noul nostru emblematic electric va fi o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice și va permite transportul fără emisii de CO2 și pe distanțe mai lungi. Va fi o soluție excelentă pentru companiile de transport cu un kilometraj anual ridicat al camioanelor lor și cu un angajament puternic față de reducerea emisiilor de CO2.”,
a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
La baza autonomiei de 600 km se află noua tehnologie de propulsie Volvo, denumită e-axle, care creează spațiu pentru o capacitate semnificativ mai mare a bateriei la bord. Bateriile mai eficiente, un sistem îmbunătățit de gestionare a bateriilor și eficiența generală a grupului motopropulsor contribuie, de asemenea, la creșterea autonomiei.
Volvo Trucks este lider pe piața mondială a camioanelor electrice pentru sarcini medii și grele, având în portofoliu opt modele electrice cu baterie. Gama largă de produse permite electrificarea distribuției urbane și regionale, a construcțiilor, a gestionării deșeurilor și, în curând, a transportului pe distanțe lungi. Până în prezent, Volvo a livrat peste 3.800 de camioane electrice clienților din 46 de țări din întreaga lume.
„Sectorul transporturilor este responsabil pentru șapte procente din emisiile globale de carbon. Camioanele electrice cu baterii sunt instrumente importante pentru reducerea amprentei climatice. În plus față de beneficiile semnificative de mediu ale camioanelor electrice, acestea oferă șoferilor de camioane un mediu de lucru mult mai bun, cu mult mai puțin zgomot și vibrații.”,
a precizat Roger Alm.
Volvo Trucks s-a angajat în tranziția către transportul fără combustibili fosili pentru a-și atinge obiectivul de emisii nete zero până în 2040, folosind o strategie cu trei căi. Abordarea tehnologică în trei direcții se bazează pe motoare electrice cu baterii, motoare electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie internă care funcționează cu combustibili regenerabili, cum ar fi hidrogenul verde, biogazul sau HVO (ulei vegetal hidrogenat).
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit