Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Amprenta de carbon este mai buna la LNG, insa VECTO nu este inca disponibil pentru gaz. VECTO stabileste o medie a emisiilor pentru toata industria din Europa, care va fi baza pentru pragurile ce vor fi stabilite ulterior pentru 2025-2030. Valorile nu se calculeaza numai in functie de motor, ci si de anvelopele alese, de cabina, remorca etc. „Este o provocare mare pentru toata industria auto. Si, daca nu ne conformam legislatiei pana in 2025, amenzile sunt atat de mari incat am castiga mai multi bani daca tinem camioanele in curte si nu le mai vindem”, a spus Calle Wiman.

Camionul Volvo pe LNG respecta standardele pentru 2025, pentru ca are un nivel de CO2 cu 20% mai redus decat la diesel. Daca este alimentat cu 100% BioLNG sau biodiesel reducerea emisiilor ar putea fi de 100%, insa nu exista atata disponibilitate de BioLNG. Dar daca se adauga doar 30% BioLNG, nivelul CO2 se reduce cu 33%.
„UE pune presiune pe industria auto pentru atingerea de noi standarde, dar e nevoie de implicarea intregii societati si a guvernelor. Acum este legal sa-ti extinzi lungimea combinatiei autotractor si semiremorca peste 6,5 m – nu pentru a incarca marfa, ci pentru a adauga un sistem „tailboat” („carena, coada de barca”), de pilda, pentru imbunatatirea aerodinamicii, conditia fiind ca dispozitivul sa se poate plia atunci cand ajunge la docul de incarcare. Unele companii de transport vor fi pregatite sa aiba cel mai bun consum de carburant. In viitor, aceste initiative nu vor fi facute doar pentru a economisi carburant, ci vor fi o parte din conceptul VECTO. Camioanele nu vor mai arata la fel, cu exceptia, poate, a vehiculelor pentru colectarea deseurilor municipale, care nu vor fi afectate.”

Miliardarul chinez Li Shufu, care conduce grupul auto Zhejiang Geely Holding, a achizitionat 9,69 din actiunile Daimler AG, devenind astfel cel mai mare investitor privat care detine participatii la compania germana. Li Shutu a platit, potrivit autonews.com, 9 miliarde de euro pentru achizitia actiunilor Daimler AG.
Zhejiang Geely, care este cel mai mare actionar al producatorului auto suedez Volvo, dar detine si 49,9 cota din producatorul auto malaiezian Proton si controleaza si Lotus, producator englez de masini sport, vrea sa obtina acces la tehnologia dezvoltata de Daimler pentru vehiculele electrice si sa se conformeze astfel normelor impuse de China pentru vehicule tot mai putin poluante pe drumuri, conform surselor.
In prezent, cei mai mari actionari ai Daimler sunt Kuwait Investment Authority (6,8%) si BlackRock (6%).