Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

… care va beneficia de experienta acumulata in 10 ani de testare in conditii reale, alaturi de clienti, a unor modele propulsate astfel. Noile camioane, care vor fi produse la fabrica din Blainville-sur-Orne (Franta), pe o linie speciala, sunt concepute pentru utilizare in zone urbane si peri-urbane.
Cand vine vorba de transport sustenabil, Renault Trucks merge pe cartea electro-mobilitatii, deoarece vehiculele cu emisii zero sprijina imbunatatirea calitatii aerului, incetinesc schimbarile climatice si reduc congestionarea traficului, datorita livrarilor silentioase, in afara orelor de program. In plus, se asteapta ca in viitorul apropiat camioanele electrice sa fie indispensabile pentru accesul in centrele oraselor.
 

Compania a investit masiv in cercetare si dezvoltare in domeniul mobilitatii electrice incepand din 2009 si a realizat teste intensive in parteneriat cu clientii – Speed Distribution, pentru Guerlain, Stef pentru Carrefour, Nestle si Grupul Delanchy – cu diverse tipuri de camioane complet electrice, de la 12 la 16 t, teste care au oferit informatii importante despre conditiile de utilizare, comportamentul bateriilor, facilitatile de reincarcare si cerintele speciale de intretinere pentru vehiculele electrice.
In plus, din 2010 este prezent pe piata un vehicul de 4,5 t, Maxity Electric, iar experienta cu acesta a permis actualizarea retelei in ceea ce priveste vanzarea, intretinerea si reparatia, asa cum arata reprezentantii producatorului, care puncteaza faptul ca vehiculele electrice nu erau o solutie viabila in 2010, dar acum sunt.
Renault Trucks poate profita si de resursele oferite de Grupul Volvo, poate beneficia de pe urma tehnologiilor incercate si testate si poate valorifica sinergiile intre diferitele entitati care lucreaza la dezvoltarea unor vehicule electrice, precum autobuzele, si toate acestea sunt argumente solide in sprijinul afirmatiei ca este capabil sa propuna o gama de camioane eficiente din punct de vedere al costurilor.

Un prim verdict a fost emis de o instanta germana, mai precis cea regionala de la Hanovra, cu privire la cererea de despagubire adusa de cumparatorii de camioane impotriva producatorilor, sanctionati deja de UE, cu o amenda record in istoria UE, a carei valoare s-a ridicat la circa 3 miliarde de euro.
 

In acest caz, cele doua parti au fost MAN, constructorul bavarez ce apartine grupului VW, acuzat ca a fost parte din acest cartel al producatorilor, dar care a scapat de amenda pentru ca a dezvaluit cartelul catre autoritati, si municipalitatea orasului Gottingen, care a cumparat mai multe camioane in perioada in care cartelul era in vigoare. Tribunalul de la Hanovra nu a cuantificat inca repararea daunelor sau dobanda aferenta, dar a folosit un fel de prezumtie, sustinand ca au existat daune. In realitate, exista o trecere a sentintei in care i se da indirect un detaliu util, de asemenea, pentru a determina prejudiciul si este cel in care se considera valabila o clauza a conditiilor generale ale contractului stipulate intre orasul Göttingen si MAN in care o o compensatie de 15% in cazul in care achizitiile au fost afectate de incalcarile regulilor antitrust. Acest procent a fost considerat de Curte drept echitabil sau, in orice caz, nu este excesiv in comparatie cu amploarea daunelor evaluate in instanta. In realitate, noteaza revista Uomini e Trasporti, exista un pasaj in sentinta care ofera indirect un detaliu util pentru a determina pagubele, fiind acela in care se considera valida o clauza din contractul dintre municipalitate si MAN prin care se acorda o compensatie de 15% in cazul in care achizitiile au fost afectate de incalcarile regulilor antitrust. Iar Tribunalul a judecat acest procent ca fiind echitabil sau, in orice caz, nu atat de mare comparativ cu amploarea daunelor evaluate in instanta. In ultimele saptamani, procese in care se discuta cereri de despagubire impotriva producatorilor de camioane gasiti vinovati de catre Comisia Europeana (MAN, Daimler, Iveco, Volvo/Renault, DAF si Scania) au inceput in Spania, Germania, Marea Britanie si Tarile de Jos.