Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Următoarea generație de camioane electrice grele de la Volvo vor putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Autonomia mai mare reprezintă o descoperire pentru transportul pe distanțe lungi fără emisii de CO2. La nivel mondial, electrificarea camioanelor grele continuă, iar distanțele mai lungi devin acum posibile. 

Anul viitor, Volvo va lansa o nouă versiune a camionului său FH Electric cu o autonomie mai mare, care va putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Acest lucru va permite companiilor de transport să utilizeze camioanele electrice pe rute interregionale și pe distanțe lungi și să conducă o zi întreagă de lucru fără reîncărcare. Noul Volvo FH Electric va intra pe piață în a doua jumătate a lui 2025.

„Noul nostru emblematic electric va fi o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice și va permite transportul fără emisii de CO2 și pe distanțe mai lungi. Va fi o soluție excelentă pentru companiile de transport cu un kilometraj anual ridicat al camioanelor lor și cu un angajament puternic față de reducerea emisiilor de CO2.”,

a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Cinci ani de leadership electric

La baza autonomiei de 600 km se află noua tehnologie de propulsie Volvo, denumită e-axle, care creează spațiu pentru o capacitate semnificativ mai mare a bateriei la bord. Bateriile mai eficiente, un sistem îmbunătățit de gestionare a bateriilor și eficiența generală a grupului motopropulsor contribuie, de asemenea, la creșterea autonomiei.

Volvo Trucks este lider pe piața mondială a camioanelor electrice pentru sarcini medii și grele, având în portofoliu opt modele electrice cu baterie. Gama largă de produse permite electrificarea distribuției urbane și regionale, a construcțiilor, a gestionării deșeurilor și, în curând, a transportului pe distanțe lungi. Până în prezent, Volvo a livrat peste 3.800 de camioane electrice clienților din 46 de țări din întreaga lume.

„Sectorul transporturilor este responsabil pentru șapte procente din emisiile globale de carbon. Camioanele electrice cu baterii sunt instrumente importante pentru reducerea amprentei climatice. În plus față de beneficiile semnificative de mediu ale camioanelor electrice, acestea oferă șoferilor de camioane un mediu de lucru mult mai bun, cu mult mai puțin zgomot și vibrații.”,

a precizat Roger Alm.

Volvo Trucks s-a angajat în tranziția către transportul fără combustibili fosili pentru a-și atinge obiectivul de emisii nete zero până în 2040, folosind o strategie cu trei căi. Abordarea tehnologică în trei direcții se bazează pe motoare electrice cu baterii, motoare electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie internă care funcționează cu combustibili regenerabili, cum ar fi hidrogenul verde, biogazul sau HVO (ulei vegetal hidrogenat). 

Compania de mobilitate inteligentă, Software République este un ecosistem de inovație dedicat mobilității inteligente, sigure și durabile. Conceptul “U1st Vision” (You First Vision) ilustrează viziunea Software République privind furnizarea de servicii mai aproape de cetățean, facilitând accesul acestuia la o gamă variată de servicii de proximitate. Aceste servicii sunt personalizate și securizate, punând accent pe nevoile individuale ale utilizatorilor și pe siguranța acestora.

Viitoarea utilitară electrică “U1st” este compusă din două părți: un modul autonom multiservicii (“pop-up”) și o platformă de vehicule comerciale ușoare electrice (FlexEVan). Acesta reunește tehnologii inovatoare dezvoltate de cei 7 membri ai Software République și partenerii săi. Unitățile modulare autonome (“pop-up”) solicitate de autoritățile locale, ar putea fi oferite cetățenilor pentru a oferi diverse servicii, inclusiv servicii de sănătate, asistență civilă în regim de autoservire, repararea bicicletelor și reciclarea produselor electrice. În plus, “U1st Vision” include un instrument cuprinzător pentru planificarea, monitorizarea și gestionarea serviciilor de către persoanele publice și furnizorii de servicii private.

La proiectul “U1st Vision” au participat 22 de companii. Acestea includ cele 7 companii membre ale Software République: Dassault Systèmes, Eviden (parte a grupului Atos), JCDecaux, Orange, Renault Group, STMicroelectronics și Thales. Proiectul a beneficiat de aportul a 3 companii partenere orientate spre sănătate: EssilorLuxottica, Praesens și Withings. De asemenea, 12 alți colaboratori au contribuit la realizarea proiectului, precum ANCT, Emsense, Flexis, Kanopymed, Loxamed, Mon Espace Santé, NorbertHealth, OneVisage, Orosound, Sonup, TIB și Usense.

La VivaTech, Software République a prezentat modulul său de servicii de sănătate (“pop-up de sănătate”), un exemplu de utilizare a viziunii “U1st”. Acest modul include 21 de parametri medicali, dintre care 12 sunt inovații, inclusiv un avatar bazat pe inteligență artificială. “Health Pop-Up” abordează provocările “medical deserts” oferind un serviciu mobil integrat, cu ghișeu unic pentru cetățeni, disponibil oriunde pentru îngrijire preventivă, diagnosticare și monitorizare a bolilor. Scopul său este de a redefini furnizarea de servicii medicale, utilizând noile tehnologii pentru măsurarea continuă a parametrilor de sănătate prin dispozitive inteligente, garantând confidențialitatea datelor pacienților. Modulul este operat de un asistent medical și permite teleconsultări cu profesioniști din domeniul sănătății.

Conceptul “U1st Vision” este alimentat de un obiectiv comun de a oferi cetățenilor servicii medicale de proximitate și prevenire. Este securizat și permite o interacțiune perfectă între dispozitive și servicii, asigurând furnizarea asistenței medicale oricând și oriunde, fără a compromite calitatea serviciilor sau confidențialitatea datelor. În centrul viziunii U1st se află angajamentul de a prioritiza individul și de a răspunde nevoilor cetățenilor. De asemenea, acest concept va permite desfășurarea mai multor tipuri de servicii de proximitate în zone care altfel ar putea fi deficitare.