Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul său autocamion electric, model Volvo FM Electric 4×2, care va fi folosit la aprovizionarea cu materii prime și cartofi la fabrica de snacks din Popești-Leordeni.

Programul pep+ (PepsiCo Positive) reprezintă un pas important către reducerea amprentei de carbon și promovarea sustenabilității în întregul lanț de aprovizionare al companiei. Prin adăugarea acestui autocamion electric la flota din România, PepsiCo își va menține angajamentul global de a atinge emisii nete zero până în 2040.

„Prin achiziționarea primului nostru autocamion electric, ne confirmăm angajamentul nostru ferm față de sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului. Alegerea modelului Volvo FM Electric 4×2 reflectă nu doar obiectivele noastre de eficiență, ci și determinarea noastră de a adopta tehnologii avansate pentru un viitor mai sustenabil. În plus, este un pas important care ne va ajuta să testăm și să facem progrese semnificative în găsirea unor metode mai sustenabile de transport în cadrul operațiunilor noastre locale.”,

a declarat Daniel Drăgușin, Supply Chain Director la PepsiCo România.

Modelul ales Volvo FM Electric 4×2 are o capacitate totală instalată de 540 kWh (6 module de baterii de 90kWh fiecare), poate susține o autonomie în sarcină (40 tone) de până la 300 km per ciclu de încărcare. Noul autocamion al PepsiCo va fi încărcat la stațiile proprii ale companiei din fabrica din Popești Leordeni, instalate anul trecut cu o “capacitate de încărcare rapidă” pentru vehicule grele.

De asemenea, Volvo FM este un model electric care îmbină perfect eficiența energetică și versatilitatea pentru o multitudine de aplicații de transport. Versatilitatea sa vine de la cabina FM HighSleeper, spațioasă, adaptată traficului urban, de la încărcarea bateriilor în sistem dual, la specificații foarte performante – 250kWh sub curent continuu (DC) și 43kWh sub curent alternativ (AC), precum și din greutatea proprie echilibrată a tractorului, care va permite o sarcină utilă pentru ansamblul de transport în plaja 22-24 tone, în conformitate cu cerințele din piața de transport.

„Autocamioanele noastre electrice sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor la nivel de grup: 50% până în 2030 și 100% până în 2040. Ele nu doar că ajută la decarbonizare, dar oferă și eficiență energetică, folosesc energie regenerabilă și funcționează silențios, ceea ce le face ideale pentru utilizarea urbană și pe timp de noapte. Mulțumim PepsiCo România pentru încrederea acordată și suntem mândri să livrăm primul Volvo FM Electric unui lider al industriei de produse alimentare și băuturi angajat în reducerea emisiilor de CO2. Suntem dedicați colaborării cu clienții noștri pentru a decarboniza industria de transport și pentru a crea lumea în care ne dorim să trăim.”,

a declarat Per Forsberg, Director General Volvo România.

La finalul anului trecut, flota PepsiCo România număra 80% de vehicule hibride. PepsiCo estimează o reducere de 15% a emisiilor de CO2 în 2023 față de 2022 și cu 46% față de 2015, conform datelor și recomandărilor furnizate de producătorul auto ales. Mai mult, în primăvara acestui an, compania va investi 2,1 milioane de dolari în peste 3.000 de panouri fotovoltaice la cele trei fabrici din România, ceea ce reprezintă o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) de circa 500 de tone.

Milence, joint-venture-ul dintre grupurile Traton, Volvo și Daimler Truck, a finalizat prima fază de construcție a centrului său de încărcare cu energie electrică din Heudebouville, la 40 km sud de Rouen, o poziție strategică, în zona logistică a aglomerării Sena-Eure și la doar patru minute de A13.

Aici sunt disponibile patru încărcătoare CCS (sistem combinat de încărcare) de 400 kW, pentru toate camioanele, indiferent de marcă, la un tarif de 0,4 euro/kWh, fără taxe și comisioane de tranzacție.

A doua fază a proiectului se așteaptă să fie operațională până la sfârșitul lui 2024 și va include stații de încărcare MCS de 750 kW și alte facilități (toalete și dușuri adaptate nevoilor șoferilor de camioane). Iar pe termen lung vor fi disponibile capacități de până la 1 MW.

În plus, Milence construiește a doua stație de încărcare pentru camioane în Perpignan, la 40 km de granița Franței cu Spania, pe A9, care va avea trei stații CCS și a cărei punere în funcțiune este programată pentru septembrie 2024.

Producătorii de camioane au colaborat pentru acest proiect cu Enedis, TotalEnergies și Vinci Autoroutes, iar studiul realizat pentru a determina locurile optime pentru montarea de stații de încărcare ține cont de rețeaua rutiere totală din Franța și de analiza fluxurilor, a punctelor de oprire a camioanelor și a nevoii de electrificare a flotei până în 2035. Aceste analize arată că în Franța va fi nevoie de 12.200 de puncte de încărcare pentru vehiculele grele de transport de marfă, situate în 519 zone de servicii și de odihnă, dintre care 10.000 să poată fi utilizate în pauzele lungi ale șoferilor și 2.200 în pauzele scurte, adică încărcarea să se facă rapid.

Având în vedere faptul că este nevoie de mai mulți ani pentru a efectua lucrările electrice, Enedis trebuie să anticipeze consumul de energie pe care vehiculele l-ar avea în 2035 și estimează că acesta va depăși 3,5 TWh/an, ținând cont de un consum anual francez de 615 TWh și de o cerere de energie care atinge 1,1 GW în perioadele de vârf, așa cum subliniază publicația franceză Les Routiers. Din fericire, nu este de așteptat ca nevoile de încărcare să apară în același timp pentru autoturisme și camioane. Implementarea infrastructurii de alimentare cu energie va reduce numărul de locuri de parcare disponibile pentru vehiculele grele: până în 2035, jumătate dintre acestea vor trebui să fie echipate cu puncte de încărcare pe un sfert din tronsoanele de drum.

Sursă foto: Heudebouville – Milence