Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Inmatricularile de microbuze si de autobuze in primele 6 luni ale anului au fost relativ modeste, potrivit evidentelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule (DRPCIV). Asa cum era de asteptat in contextul pandemiei, achizitiile au fost mult reduse, fiind inmatriculate in special vehiculele comandate deja de dinainte. Astfel, cele mai multe autobuze au fost inregistrate in februarie (21 noi, 116 second-hand aflate la prima inmatriculare in Romania si alte 86 tranzactionate pe piata interna) si in iunie (26 noi, 31 SH importate si 49 tranzactionate intern). Martie arata inca bine in cifre, in timp ce aprilie si mai, desi sunt, de regula, luni de varf pentru achizitiile de vehicule, au fost foarte slabe.
In prima jumatate a acestui an s-au inmatriculat, asadar, 69 de autobuze noi, 417 second-hand aflate la prima inmatriculare in tara noastra si 306 second-hand tranzactionate intern. Prin comparatie, in 2019, numai in primele 4 luni fusesera importate deja aproape 550 de autobuze, iar alte 335 fusesera vandute intre transportatorii romani.
Pozitia intai la inmatricularile de autobuze noi in prima jumatate a anului este ocupata de BMC, cu 14 unitati, urmat de Isuzu, cu 11, Dypety si Mercedes-Benz, cu cate 8 unitati. SOR si VAG Bus, din Piatra Neamt, mai figureaza in lista producatorilor care au avut masini noi livrate, cu cate 7 autobuze, urmati de Temsa (5), MAN (3), VDL (2), C&I (2), Otokar si Granton (din China), cu cate o masina.
Preferintele carausilor romani in ceea ce priveste vehiculele second-hand au ramas neschimbate. Astfel, din cele 417 autobuze rulate aflate la prima inmatriculare in Romania nu mai putin de jumatate sunt Daimler Buses: 112 Mercedes-Benz si 100 Setra. Urmeaza MAN, cu 44 de autobuze, Iveco (31), Irisbus (25), Temsa (19), Volvo (16) si Scania (12). Si in ceea ce priveste tranzactiile pe piata interna clasamentul producatorilor este similar, fiind condus de Mercedes-Benz, cu 70 de unitati.

Pandemia de Covid-19 loveste vanzarile de vehicule comerciale in toata Europa, iar producatorii lanseaza programe pentru reducerea costurilor. Dupa Scania, Volvo a anuntat, de asemenea, un plan de reducere a 4.100 de locuri de munca la nivel global, din care 1.250 in Suedia si 15% din extern. Potrivit anuntului facut pe 16 iunie 2020 de directorul general al grupului, Martin Lundstedt, programul de concediere incepe in a doua jumatate a lui 2020, iar metodele de implementare pot varia in functie de situatia economica si de reglementarile fiecarei tari implicate. Din primele informatii, reducerea de posturi ar trebui sa vizeze birourile si nu productia. Grupul are in prezent 104.000 de angajati in intreaga lume.
Renault Trucks a anuntat, de asemenea, intr-o nota publicata pe 17 iunie 2020, o reducere a personalului care vizeaza 463 de posturi de manageri si angajati. Fabricantul francez considera ca productia de vehicule comerciale nu va reveni la nivelul pre-Covid pe termen scurt si mediu, si, prin urmare, trebuie sa se adapteze la noua situatie. "Intentia noastra este sa ne bazam exclusiv pe masuri voluntare de disponibilizare si mobilitate interna, astfel incat sa nu impunem concedieri fortate", a declarat presedintele Renault Trucks, Bruno Blin.