Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Eurodeputatul PNL Marian-Jean Marinescu il indeamna pe Dacian Ciolos, eurodeputat USR PLUS, ca inainte sa ceara o actiune la Curtea Europeana de Justitie pentru respingerea Pachetului Mobilitate 1 sa isi convinga colegii din Renew sa respinga Pachetul in plen, la votul final din 8 iulie. Marinescu ii reproseaza lui Ciolos ca scrisoarea deschisa catre premierul Orban este numai un exercitiu de imagine in contextul campaniilor electorale care se apropie.
„Domnule Ciolos, de ce va grabiti atat de tare sa dati lectii guvernului #PNL? Sunt convins ca stiti ca o actiune la Curtea de Justitie a #UE nu poate fi demarata inainte de incheierea procedurii in Parlamentul European. Iar aceasta actiune inca nu s-a incheiat, pentru ca urmeaza un vot pe Pachetul Mobilitate, in 8 iulie. Asa ca va sfatuiesc, domnule Ciolos ca inainte sa cereti guvernului PNL o actiune juridica, sa convingeti dumneavoastra grupul parlamentar Renew, al carui lider sunteti, sa respinga la vot Pachetul Mobilitate.“, a scris Marian-Jean Marinescu pe Facebook. 
Eurodeputatul PNL, membru in grupul PPE, ii mai recomanda liderului USR PLUS sa se consulte cu presedintele Frantei, Emanuel Macron, „patronul grupului Renew si sa il convingeti ca toti eurodeputatii Frantei sa voteze impotriva acestui pachet“
Marian-Jean Marinescu ii reproseaza lui Dacian Ciolos ca la cererile sale repetate cu ocazia numeroaselor voturi pe cele trei dosare in TRAN, acesta din urma nu a reusit decat o singura data sa aduca un singur vot pentru protejarea transportatorilor romani, in conditiile in care „aveti sase membri ai grupului in comisie“.
„Inteleg ca ne apropiem de campaniile electorale din acest an, dar Pachetul Mobilitate este mult prea important ca sa il transformam in trambulina electorala.“

Consiliul European a adoptat, marti, 7 aprilie, in prima lectura Pachetul de Mobilitate. Urmeaza acum ca actele legislative sa fie adoptate de catre Parlament in a doua lectura inainte de a fi publicate in Jurnalul Oficial. Cele doua regulamente – modificarea Regulamentului 561/2006 si cel privind accesul la piata si profesie – vor intra in vigoare la 20 de zile dupa publicare, iar directiva referitoare va intra in vigoare in ziua urmatoare datei publicarii.
 
Normele din regulamentul referitor la accesul pe piata si din directiva referitoare la detasare vor deveni aplicabile la 18 luni de la intrarea in vigoare a actelor juridice, in timp ce normele din regulamentul referitor la duratele de conducere se vor aplica la 20 de zile de la publicare, cu exceptia termenelor speciale pentru tahograf, se arata intr-un comunicat remis de Consiliul European. ,,Noile norme vor imbunatati conditiile de munca ale conducatorilor auto, vor introduce norme speciale privind detasarea conducatorilor auto din sectorul transportului international si vor actualiza dispozitiile privind accesul la piata transportului rutier de marfuri. De asemenea, acestea vor eficientiza controlul aplicarii normelor’’, sustine Consiliul. 
Votul de marti, 7 aprilie, a fost aspru criticat de eurodeputatul PNL, Marian-Jean Marinescu, care a declarat ca va depune amendamente si va face tot posibilul de a stopa Pachetul atunci cand va ajunge in Parlament pentru a doua lectura. Declaratiile complete ale lui Marian-Jean Marinescu le puteti asculta AICI.