Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Unul dintre cei mai importanti operatori din Europa, Waberer’s International, a anuntat introducerea „masurilor speciale de combatere a impactului negativ al COVID-19” si a intarziat anuntarea rezultatelor sale anuale din 2019, programate initial pentru aceasta saptamana.
Masurile includ scoaterea din functiune a unei „parti semnificative” din flota sa de camioane cu efect imediat, pentru „pastrarea stabilitatii financiare pe termen scurt a companiei”. Compania are in jur de 4.300 de camioane si peste 8.000 de angajati.
Operatorul din Ungaria a anuntat, de asemenea, ca directorul sau general, Robert Ziegler, a renuntat la demisie, dar a demisionat din consiliul de administratie al lui Waberer’s, fiind inlocuit interimar de CFO Barna Erdélyi.
Intr-o actualizare comerciala emisa saptamana trecuta, compania a mentionat ca odata cu scaderea serioasa a activitatii economice ca urmare a masurilor speciale impotriva raspandirii COVID-19 si a perturbarilor ulterioare ale lantului de aprovizionare pe intregul continent european, estimeaza ca va experimenta o pierdere a comenzilor. „Acest lucru poate avea un efect substantial asupra celor doua trimestre ale grupului. Este prea devreme pentru a prezice cat va dura aceasta scadere a cererii, cat de grave vor fi consecintele asupra fluxului de numerar al Waberer’s si a rezultatelor anului intreg. Intr-o etapa finala a asigurarii finantarii oferite de creditorii actuali si de actionarii majoritari, compania va implementa masuri imediate pentru a combate efectele adverse ale scaderii bruste a cererii. In aceste perioade extraordinare, Waberer face tot ce poate pentru a continua sa functioneze ca parte integranta a lantului de aprovizionare european si sa furnizeze serviciile sale de transport specializat in multe sectoare critice din Ungaria si Europa.?
Pe langa reducerea semnificativa a flotei rutiere, alte masuri speciale puse in aplicare de Waberer’s includ un plan de repatriere a activelor si a soferilor din afara Ungariei, care deja a inceput. Cele mai multe cheltuieli suplimentare au fost, de asemenea, suspendate. 
De asemenea, compania rationalizeaza forta de munca pentru a face fata declinului cererii. Alte masuri includ inghetarea angajarilor, renegocierea salariilor si un program de concediu neplatit. 
Waberer’s a subliniat ca sindicatele companiei au fost implicate in elaborarea masurilor. „Sunt vremuri fara precedent care necesita masuri fara precedent. Sunt increzator ca masurile introduse ating un echilibru atent intre imbunatatirea necesara a finantelor noastre si mentinerea nivelului de servicii pentru clientii nostri si asigura durabilitatea operatiunilor in momentele provocatoare actuale.?, a spus Noul CEO Barna Erdélyi. 
In noiembrie 2019, Waberer’s a raportat o pierdere neta si o scadere a cifrei de afaceri in al treilea trimestru al exercitiului sau financiar (iulie-septembrie), comparativ cu aceeasi perioada din 2018. Compania a spus ca cifrele negative au fost in mare parte rezultatul restructurarii in curs. Waberer’s este controlat majoritar de CEE Transport Holdco, cu sediul in Luxemburg (care are o participatie de aproape 72%), detinuta de jucatorul de capital privat Mid Europa Partners.
Piata de transport rutier, care genereaza 350 de miliarde de euro numai in Europa si care se confrunta acum cu schimbari de la radacina, este extrem de fragmentata, 50% dintre expeditori lucrand cu peste 30 de transportatori in acelasi timp, potrivit unui studiu Coyote Logistics realizat anul trecut. Desi expeditorii si transportatorii se confrunta, in mare parte, cu provocari similare (costuri mari, deficit de capacitate, nevoie de flexibilitate, rapiditate si vizibilitate la nivelul intregului lant de aprovizionare), adesea le este dificil sa iasa unii in intampinarea celorlalti si sa gaseasca o cale de mijloc in colaborare. De aceea, profitand de experienta acumulata in perioada in care a ocupat functia de CEO in cadrul gigantului Waberer’s, dar si de cea actuala de consultant in logistica ce pune accent pe inovatie, am incercat sa aflam de la Ferenc Lajko, managing director DigiLog, prezent la conferinta HyperLog, organizata de Trans.INFO la Lodz (Polonia), ce asteptari au transportatorii de la expeditorii cu care lucreaza si cat de importanta este adoptarea de catre jucatorii de pe piata a solutiilor de automatizare si digitalizare ce pot fi catalizate catre clienti, in principal prin prisma lipsei fortei de munca.
 
Tranzit: Ce caracteristici definesc piata actuala de transport?
Ferenc Lajko: Exista o serie de aspecte care modeleaza in acest moment transportul, care nu doar ca vor redimensiona intreaga aceasta industrie, dar vor si cauza schimbari in peisajul competitiei. Observam, zi de zi, o incetinire a economiei ce afecteaza nu numai industria automotive, ci si alte domenii. Apoi, remarcam ca metodologiile si tehnologiile de transport sunt acum revolutionate de digitalizare, chiar daca industria de transport, traditionala, nu cred ca e pregatita pentru asta. In cel de-al treilea rand, lipsa soferilor are o influenta majora asupra situatiei actuale a transportului.