Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Waberer’s International a inregistrat o scadere a veniturilor in cel de-al doilea trimestru al anului, in mare parte din cauza volumelor mai mici de import in Marea Britanie si implicit a stocurilor foarte mari din depozite pregatite pentru un Brexit fara acord anuntat in 29 martie.
Operatorul maghiar a declarat ca cifra de afaceri a scazut cu 6,4%, pana la 172,7 milioane de euro, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in ciuda cresterii cu 7% a activitatilor sale de logistica contractuala regionala. „Rezultatele din T2 reflecta influenta negativa a unor factori specifici industriei si companiei, dar si situatia din piata interna si internationala, manifestata mai ales in aprilie. Intreaga industrie a fost grav afectata de anuntarea Brexit-ului", a declarat CEO-ul Robert Ziegler, mentionand ca multi dintre clientii Waberer’s au inchis temporar, iar capacitatile de transport transfrontalier europene au fost redirectionate catre Europa continentala, impingand preturile din aprilie si mai in jos cu 5-10%, comparativ cu anul trecut, in puternic contrast cu cresterile din lunile anterioare. Apoi, pana in a doua parte a lunii mai, piata transporturilor s-a redresat si fluxurile comerciale pe continent si in Marea Britanie s-au restabilit, iar nivelurile preturilor s-au normalizat treptat pana in iunie.

Waberer’s s-a pregatit si pentru noua data a Brexit-ului, 31 octombrie. „Am stabilit documentatia, procesele si organizatia necesare pentru a face fata unei situatii fara acord. Baza de clienti este acum bine pregatita, dar raman incertitudini“, a mai spus Robert Ziegler.
EBITDA recurenta pentru Waberer’s a scazut in cel de-al doilea trimestru cu 41%, pana la 12 milioane de euro, deoarece scaderea volumelor in aprilie a afectat marjele internationale. EBIT recurent a inregistrat o pierdere de 5,9 milioane de euro, compania explicand ca cel de-al doilea val al programului sau de reducere a flotei, cu 300 de camioane returnate, va cantari temporar in balanta de reducere a costurilor. Waberer’s a operat anterior o flota de peste 3.500 de vehicule.

Transportatorul maghiar Waberer's a inchis 2018 cu o pierdere de 13,9 milioane de euro, dupa ce inregistrase o crestere de 21,4 milioane de euro in 2017, arata http://www.uominietrasporti.it. Din acest motiv, noul director general, Robert Ziegler, care s-a alaturat companiei la inceputul acestui an, a decis sa faca o reducere substantiala de cheltuieli. In primul rand a anulat o comanda de 300 de camioane si a realizat o reducere drastica a personalului, incepand cu soferii.

Problema companiei nu este cat sa aiba mult de lucru, ci sa faca aceasta intr-un mod profitabil pentru ca, potrivit datelor, cifra de afaceri din 2018 a fost de 731,9 milioane de euro, cu 9% mai mult fata de anul precedent (674,4 milioane de euro), cu cresteri atat in transport international, cat si regional. Problema a aparut de la costuri, care au variat de la 533,8 milioane de euro, la 610,2 milioane de euro (+ 14,3%). Doar costurile cu combustibilul au crescut cu 12% si, ca urmare, managerul intentioneaza sa optimizeze anumite rute, in special in sudul Europei. In plus, Ziegler considera ca firma maghiara este prea dependenta de vehiculele pe care le detine si, din acest motiv, a anuntat o noua strategie operativa care va fi comunicata in urmatoarele luni. In realitate, potrivit datelor financiare, pe langa cresterea cheltuielilor, exista si semne de criza. In special, toate serviciile legate de productia sectorului auto in a doua jumatate a anului trecut au inregistrat o incetinire semnificativa. Waberer's a incercat sa se acopere asta, printr-o crestere a tarifelor de transport in a doua jumatate a anului, insotita de o extindere de 7% a perimetrului flotei. Doi factori care, impreuna, ar putea justifica cresterea cifrei de afaceri.