Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Invazia rusă în Ucraina a agravat lipsa de șoferi, deoarece mulți ucraineni care lucrau în străinătate s-au întors acasă pentru a se alătura rezistenței sau pentru a-și ajuta familiile. Acest lucru afectează în principal transportatorii din Europa de Est – cum ar fi polonezii și ungurii – care au angajat mulți ucraineni în ultimii ani. Acum trebuie să îi înlocuiască cu imigranți din alte țări și căutarea se mută și mai departe spre est.

Cea mai recentă știre se referă la gigantul maghiar Waberer’s International, care a dat un anunț într-un ziar maghiar în care căuta un manager de flotă care să vorbească hindi, limba națională a Uniunii Indiene. Potrivit Trasporto Europa, redacția a cerut explicații companiei, care a confirmat că intenționa să recruteze 79 de șoferi indieni, plus 3 manageri de flotă și un manager de resurse umane pentru aceștia.

Primii 19 șoferi indieni vor sosi în câteva zile și vor urma inițial o perioadă de formare de două săptămâni pentru obținerea CQC, urmată de o perioadă de formare în ceea ce privește procedurile companiei. După încă 2 săptămâni de muncă în Ungaria, acești șoferi vor fi repartizați la transport internațional de marfă către Marea Britanie. Un model care ar putea fi urmat de alte flote mari din Est. Asociația britanică a transportatorilor RHA a cerut o viză rapidă pentru șoferii indieni.

Criza transportatorului maghiar Waberer’s International continua. Raportul privind performanta din a doua jumatate a primului semestru releva o reducere a cifrei de afaceri cu o treime (33,1%), comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. In termeni absoluti, veniturile din aprilie, mai si iunie au fost de 115,5 milioane de euro, iar compania a dat vina pe pandemia de Covid-19, care a redus camioanele din transportul international cu 30-40%, dar si pe reducerea flotei inceputa in 2019, care a tras pe dreapta o mie de vehicule (o treime din flota).

Compania maghiara pierde in transportul rutier international, care ramane principala activitate, dar castiga in logistica 3PL. Pentru a limita pierderile, pe langa reducerea drastica a vehiculelor, Waberer’s a schimbat in iulie si modul in care sunt acestea utilizate, trecand de la „taxi” la „trade lane”. Primul model a implicat in principal deplasarea la fata locului bazata pe cererea in timp real, cu rentabilitate relativ redusa, in timp ce al doilea favorizeaza contractele pe termen lung de-a lungul principalelor rute europene. Aceasta modificare ar trebui finalizata pana la sfarsitul anului.
Reducerea costurilor a imbunatatit marjele companiei in al doilea trimestru al anului. EBIDTA s-a contractat cu 27,5%, pana la 8,7 milioane de euro, dar marja sa s-a imbunatatit cu 0,6%, ajungand la 7,5%. EBIT a ramas stabil la -5,9 milioane de euro, in ciuda scaderii veniturilor si a EBID, in timp ce datoria financiara neta a scazut cu 10,3 milioane de euro.

Comentand rezultatele, conducerea „se asteapta ca revenirea la nivelul de volum premergator crizei sa ramana lenta, iar cererea ar trebui sa ramana subminata in urmatoarele trimestre. In acest context, Waberer’s va continua sa se concentreze pe rentabilitate, generarea de numerar si reducerea datoriilor prin schimbarea modelului de afaceri, reducerea dimensiunii flotei din transportul international si cresterea cotei de piata din logistica in contul tertilor”.