Furnizorul de solutii telematice WebEye Telematics Zrt introduce o noua filosofie de business, care include noi pachete tarifare. Astfel, serviciile companiei vor fi acum disponibile fara costuri initiale, indiferent de configuratia aleasa, o solutie deja populara in industria de software, care va facilita trecerea operatorilor de logistica si de expediere catre operatiuni mai directe, doar de prestare de servicii, bazate pe date (Telamatics-as-a-Service). Prin introducerea taxei fixe lunare si a contabilitatii bazate pe servicii se va simplifica si se va face mai previzibil procesul de luare a deciziilor, asa cum promit reprezentatii firmei de origine maghiara.
Deoarece telematica a inregistrat o crestere exploziva in ultimul deceniu, influentate de evolutia pietei si de nevoile clientilor, iar directia principala a inovarii a fost dezvoltarea dispozitivelor hardware care functioneaza fara probleme in conditii extreme si furnizeaza date corecte, a caror utilizare este din ce in ce mai raspandita, cand dispozitivele mobile, retelele 4G si bazele de date disponibile public s-au inmultit, accentul s-a pus pe inovare in afaceri si in servicii. Iar WebEye a decis sa-si schimbe politica de afaceri, sa elimine costurile initiale in favoarea unor pachete tarifare nou introduse si sa puna la dispozitie intreaga sa gama de servicii telematice pe baza de plata lunara. Experienta a demonstrat ca acele costuri initiale, cum ar fi echipamentul si accesoriile instalate la bord (sonde de combustibil etc.), plus taxele de livrare si de instalare au impiedicat multe intreprinderi mai mici sa utilizeze inovatiile telematice, si chiar si in cazul marilor transportatori serviciile de telematica puteau cantari greu in balanta costurilor.
Da eliminarea costurilor initiale nu este singurul motiv pentru care acest serviciu a devenit popular. In cazul echipamentelor telematice instalate in vehicule, utilizatorul nu doar ca nu suporta pretul de achizitie, costurile de livrare si de instalare, dar furnizorul de servicii se ocupa si de inlocuirea si repararea dispozitivelor. Acestea sunt, de asemenea, o parte esentiala a Telematics-as-a-Service.
In plus, pentru WebEye, garantia generala de 24 de luni va fi inlocuita, in noile pachete tarifare, printr-o garantie continua de inlocuire si reparatie valabila pe toata durata contractului, care va scuti factorii de decizie din companii de aceasta grija pe intreaga perioada contractuala. In cazul unei noi oferte de servicii, o companie medie poate economisi, in functie de configuratia tehnica, un cost unic de pana la 800 de euro pentru fiecare vehicul in comparatie cu modelul traditional de taxare. Sistemul, lansat in al doilea trimestru al acestui an, este disponibil atat pentru clientii actuali, cat si pentru noii clienti atunci cand se aboneaza, indiferent de marimea companiei si de tipurile de vehicule utilizate.
… pana la 4,677 de milioane de euro. Progresul se datoreaza atat cresterii portofoliului de clienti, cat si diversificarii solutiilor telematice pentru transportatori si flexibilitatii companiei de a se adapta cerintelor clientilor. In acest context, Levente Gall, director general WebEye pentru Europa Centrala si de Est, declara ca „ne bucura rezultatele din 2018, mai ales cele la nivel local, care confirma ceea ce a devenit deja traditie, si anume ca Romania este cea mai performanta piata din grup, dupa Ungaria. In 2018 am evoluat mult prin clientii noi castigati, unii dintre ei cu afaceri foarte mari, cum este FAN Courier, care are un parc impresionant de masini. A fost o provocare sa construim oferta potrivita unei flote mixte. Si clusterul (Ungaria, Romania, Slovacia) pe care il conduc a avut afaceri in crestere, de peste 10 milioane de euro. Avem o baza solida, pe care ne straduim sa o dezvoltam in continuare.”
Compania avea in Romania, in decembrie 2018, 14.923 de solutii active, fata de 9.863 in decembrie 2017. Clientii continua sa caute sisteme telematice complexe, care ofera control aproape total si un management eficient, ceea ce inseamna echipament WebEye conectat la CANbus-ul masinii, sonde litrometrice si, in functie de tipul de transport, conectarea unor senzori auxiliari, cum ar fi cei de temperatura. O astfel de echipare ofera control asupra combustibilului, a camionului si a curselor si o buna comunicare cu soferii si ii ajuta pe transportatori sa respecte legislatia si sa evite amenzile.
Avand in vedere planurile de a se lista la bursa si de a-si mari portofoliul de clienti, dezvoltarea echipei si instruirea angajatilor a ramas una dintre prioritatile WebEye, astfel ca anul trecut numarul angajatilor aproape s-a dublat atat in Romania, cat si la nivelul clusterului. Iar in 2019 strategia companiei pune accent pe consolidarea afacerii si cresterea calitatii serviciilor, in contextul in care transportatorii devin tot mai atenti la aspecte precum managementul combustibilului si al intretinerii vehiculelor.
La nivelul intregului grup cifra de afaceri din 2018 a fost de 18,355 milioane de euro.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit