DAF Trucks a început producția în serie a noilor modele complet electrice DAF XD și XF Electric. Aceste vehicule reprezintă un pas important în direcția transportului rutier fără emisii, oferind o autonomie de peste 500 km cu o singură încărcare, alături de soluții tehnice moderne care vizează atât eficiența energetică, cât și siguranța șoferilor.

Unități de propulsie PACCAR EX-D1 și EX-D2
Modelele sunt echipate cu noile transmisii electrice PACCAR EX-D1 și PACCAR EX-D2, proiectate pentru a acoperi un spectru larg de aplicații.
Transmisiile compacte, cu două motoare electrice și cutie de viteze planetară cu trei trepte, asigură o combinație între greutate redusă, eficiență energetică și confort în exploatare.



Configurații de baterii și autonomie
Un element central al noilor modele este flexibilitatea în configurarea pachetelor de baterii. Clienții pot opta pentru variante cu două până la cinci pachete, cu capacități cuprinse între 210 kWh și 525 kWh. În funcție de aplicație, autonomia variază de la 200 la peste 500 km.
Planificarea adecvată a traseelor și a încărcărilor poate permite o utilizare zilnică de până la 1.000 km complet electric. Bateriile LFP utilizate sunt lipsite de cobalt și nichel, oferă o durată de viață lungă, garanție de opt ani și posibilitatea reîncărcării la 100% fără degradări accelerate.


Design aerodinamic și vizibilitate
Pentru a optimiza consumul energetic, cabinele XD și XF Electric au fost proiectate cu o atenție deosebită la aerodinamică. Colțurile și parbrizul rotunjit, integrarea elementelor de caroserie fără spații vizibile, precum și utilizarea camerelor digitale în locul oglinzilor contribuie la reducerea rezistenței la vânt.
Vizibilitatea directă este îmbunătățită de poziția joasă a cabinei și suprafețele vitrate mari, iar sistemele DAF Digital Vision și Corner View sprijină vizibilitatea indirectă.
Confort și utilizare practică
Modelele sunt disponibile în mai multe configurații – tractoare 4×2 sau camioane rigide 6×2 – și oferă variante de cabină adaptate diferitelor aplicații: cabină de zi, cabină cu pat sau cabină înaltă. Pentru a răspunde cerințelor de exploatare diversificate, sunt disponibile echipamente suplimentare precum e-PTO de 650 V și pachete pentru carosieri. Conducerea cu o singură pedală și ergonomia cabinei contribuie la un nivel ridicat de confort pentru șofer.


Prin lansarea modelelor XD și XF Electric, DAF își extinde oferta de soluții pentru transportul fără emisii, adresând atât segmentul urban, cât și transportul pe distanțe mai lungi. Flexibilitatea în alegerea configurațiilor de baterii și performanțele sistemelor de propulsie permit adaptarea la diverse tipuri de operațiuni, iar integrarea tehnologiilor de siguranță și confort sunt o abordare orientată către exploatarea practică de zi cu zi. În același timp, provocările legate de infrastructura de încărcare și de costurile inițiale rămân aspecte cheie care vor influența ritmul adoptării acestor modele în Europa.
Producătorul olandez de camioane DAF a inaugurat săptămâna aceasta noua sa fabrică de asamblare a camioanelor electrice. Noua serie DAF Electric va fi produsă la unitatea principală de producție din Eindhoven. Fabrica se întinde pe o suprafață de 5.000 mp și dispune de două linii de preasamblare pentru pregătirea seturilor de baterii, precum și pentru modulul de propulsie electrică, format din setul de baterii frontale, cutia de distribuție de înaltă tensiune și accesoriile electrice. Aceste componente principale, precum și motorul electric cu cutie de viteze integrată, sunt asamblate pe camion pe linia principală de asamblare, care are o lungime de aproape 150 m.
Noile DAF XD Electric și XF Electric sunt disponibile într-o gamă de configurații; acestea vor fi, de asemenea, construite la noua fabrică de asamblare. Acestea sunt acționate de motoare electrice Paccar și sunt echipate cu 2 până la 5 pachete de baterii (210 până la 525 kWh). Potrivit producătorului de camioane, cu noile e-camioane se pot parcurge distanțe de până la 500 km în regim complet electric, iar prin planificarea atentă a traseelor și prin reîncărcare se pot obține 1.000 km zilnic fără emisii. Cu o încărcare rapidă de până la 350 kW, bateriile pot fi reîncărcate la 80% din capacitatea lor în doar 45 de minute. Producția de camioane pentru testarea calității va începe în scurt timp, iar producția de serie a vehiculelor pentru clienți este planificată din vară. DAF se așteaptă ca producția să crească la mii de vehicule pe an în viitorul apropiat, datorită cererii tot mai mari de camioane complet electrice.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit