Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

… la care se adaugă circa 250 de DAF-uri înmatriculate la clienți multinaționali, comparativ cu 680, respectiv 150 în 2021.

Transportul pe distanțe lungi constituie în continuare principalul generator de volume al producătorului olandez, cu o pondere de 85% în România, restul fiind autoșasiuri. Dar de la 2023 se așteaptă o pondere mai mare, de aproape 25%, a vehiculelor specializate, mai ales de construcții, XDC și XFC. „Obiectivul stabilit cu DAF este de 20%, dar obiectivul meu personal este de 25“, detaliază COO-ul companiei, Adrian Gorcea.

Dintre vehiculele livrate în 2022, aproape 70% au fost modele din generația lansată în 2017, iar restul au fost din generația nouă (NGD). Dintre acestea, 220 sunt XG și 20 sunt XG+, dar până la final de ianuarie urmau să mai fie livrate 60 de camioane XG+, modelul de top al producătorului olandez. „Vedeta“ rămâne însă XG, „un camion cu un raport calitate-preț corect și cu dimensiunile generoase ale noii game, care permit menținerea sau atragerea șoferilor“.

Din noua generație mai există modele (XD, pentru distribuție) care încă nu au ajuns în România decât ca demo, dar contracte au fost semnate, iar în 2023 se vor face primele livrări.

Printre cumpărătorii din 2022 s-au numărat și clienți care nu au mai avut DAF în flotă, așa cum declară Sandu Stoica, CEO TH Trucks, și care au ales să testeze noua gamă, care este construită în jurul șoferului, ceea ce este important în această perioadă de criză de forță de muncă, dar care aduce și un consum redus, confort și siguranță suplimentară.

Producătorul olandez a început, alături de câțiva clienți mari ai săi, testele intensive în condiții reale cu vehiculele de distribuție din noua generație, ca etapă finală a dezvoltării acestora. Ele vor avea ADN-ul modelelor pentru transport pe distanțe lungi lansate anul trecut, XF, XG și XG+, care s-au bucurat, încă de la primele teste, de aprecierea jurnaliștilor din presa de specialitate, și au primit distincția Camionul Anului 2022, dar au și fost comandate în peste 20.000 de unități chiar înainte de începerea oficială a producției de serie, în noiembrie 2021. Deci și noile camioane de distribuție vor oferi niveluri înalte de calitate, siguranță, eficiență, confort al șoferului și protecție a mediului.

Ele au aceeași platformă ca modelele pentru transport pe distanțe lungi, care, reamintim, sunt primele de pe piață ce țin cont de noile reglementări europene privind masele și dimensiunile. Vehiculele de distribuție se caracterizează prin vizibilitate și poziție la condus foarte bune, ergonomie și finisaje de calitate și vor fi lansate oficial în a doua jumătate a anului, urmând să fie pentru o vreme disponibile în paralel cu modelul foarte versatil și popular DAF CF.