Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așa cum era de așteptat după un an pandemic în care ne-am întâlnit doar în format online, Gala Tranzit 2021 organizată la Cluj pe 10 decembrie a atras un public numeros, deopotrivă transportatori și furnizori de soluții din industrie. Participanții la eveniment au avut ocazia să vadă, în premieră pentru România, noua generație de camioane DAF, distinsă cu trofeul International Truck of the Year 2022, ocazie cu care  reprezentanții DAF și TH Trucks, unicul dealer DAF pe plan local, au primit o replică a trofeului recent câștigat.

Gala Tranzit a reprezentant cel mai bun prilej pentru a sărbători Camionul Anului 2022 alături de managerii companiilor de transport prezente la Cluj. La startul serii festive, imediat după decernarea trofeelor privind eficiența în transporturi, reprezentanții DAF Trucks – Jan van Keulen și Matthijs Bax, alături de Adrian Gorcea, COO TH Trucks România, au primit o replică a trofeului ITOY 2022 din partea Marilenei Matei, reprezentantul revistei Tranzit în juriului International Truck of the Year pentru România încă din anul 2006.

„După 7 ani în care DAF a reușit să aducă cele mai bune inovații, ați putut vedea la această ediție a Galei Tranzit noua generație DAF, care semnifică faptul că alături de noi începe viitorul“ – Adrian Gorcea, COO TH Trucks.

„Suntem foarte mândri că am reușit să câștigăm acest trofeu și mulțumim și reprezentantului juriului din România, este o mare realizare a echipei din Eindhoven și abia așteptăm să ne folosim de imaginea acestui premiu pentru clienții noștri din România. Mulțumim foarte mult“ – Jan van Keulen, Managing Director DAF Sales Operations.

În pregătirea noii generații formată din trei versiuni de cabină, DAF a profitat de noile reglementări UE privind masele și dimensiunile și a lansat un camion ce îmbunătățește semnificativ aerodinamica, eficiența în consumul de carburant, siguranța și confortul pentru șofer. În timpul recentelor teste de rulare extinse în Spania și Europa Centrală, unde și revista Tranzit, în calitate de membru în juriul IToY, a participat, am putut aprecia nivelul de vizibilitate directă excepțional oferit de parbrizul mare și curbat, de geamurile laterale coborâte și fereastra cu vedere la bordură. Împreună cu sistemul de camere care înlocuiește oglinzile retrovizoare tradiționale și noua cameră de vizualizare a colțului din dreapta jos, toate aceste caracteristici oferă o vizibilitate excelentă de jur împrejur, protejând pietonii și bicicliștii.

Juriul IToY a apreciat, de asemenea, și performanța noilor sisteme de propulsie bazate pe motoarele Paccar MX-11 și MX-13, cuplate la cutia de viteze automată TraXon și caracteristicile avansate ale sistemului Cruise Control predictiv cu funcționalități extinse Eco-Roll.

Noua generație de camioane DAF va rămâne în istorie drept prima generație de camioane ce a folosit avantajul lungimii permise de noua lege a maselor și dimensiunilor, aducând importante avantaje pentru calitatea vieții la bord.

https://traficmedia.ro/gala-tranzit-2021/

La începutul lui octombrie, DAF Trucks Vlaanderen a produs axa cu numărul 3.000.000, eveniment care a coincis cu a 50-a aniversare a fabricii din Westerlo (Belgia) dedicate axelor, unde de curând s-a făcut și o investiție majoră într-o facilitate ce a permis lansarea unei noi generații de axe spate, foarte eficiente.

DAF a produs în mare parte a existenței sale aproape toate axele din componența camioanelor proprii, pentru a garanta performanțe optime și eficiența trenului de rulare, iar în 1971 producția axelor a fost mutată la centrul din Westerlo, unde se fac și cabinele.

În fiecare zi aici, pe E313, care leagă Liège de Anvers, se fabrică peste 600 de axe față și spate, adaptate pentru aplicații specifice, așa cum sunt și camioanele. Oferta include axe față, axe motoare, tractoare, împingătoare, tandem simple și duble, directoare, cu sau fără butuc reducător. În plus, ca și în fabricile DAF din Eindhoven și Leyland, unde se produc camioane personalizate, și la Westerlo se fac axe personalizate. În afară de axele pentru camioane, DAF fabrică aici câteva mii de axe pe an pentru autobuze și autocare, de obicei în combinație cu motoare PACCAR.

Tehnicienii DAF explică faptul că din exterior axele arată cam la fel dintotdeauna, dar ele au cunoscut o evoluție spectaculoasă în ultimele decenii, devenind mult mai ușoare, dar și mai robuste și mai rigide, pentru a garanta operare optimă. În plus, eficiența a fost sporită, datorită procesului nou de prelucrate, astfel încât roțile dințate ale diferențialului să se interblocheze mai precis și mai eficient.

Tot în ceea ce privește eficiența, axele spate ale noilor generații DAF XF, XG și XG⁺ – care au intrat deja în producție în octombrie și sunt destinate transportului pe distanțe lungi – sunt un nou pas înainte, fiind mai ușoare și mai robuste decât predecesoarele lor și cu 3% mai eficiente, datorită reducerii pierderilor la frecare prin folosirea de noi lagăre de pinion și sigilii și prin nivelul mai scăzut de ulei.

În afară de aceste dezvoltări, DAF investește în prezent zeci de milioane de euro în fabrica de axe, astfel încât să poată controla întregul proces, de la sudură și sablare la producerea reductoarelor, ceea ce va aduce avantajul faptului că axele și camioanele se vor potrivi întotdeauna perfect, pentru durată de viață și performanță mari și pentru un cost/km cât mai mic.
Deoarece investiția presupune mașini mult mai silențioase și deoarece operațiile grele vor fi realizate de roboți hi-tech, mediul și cei 500 de angajați vor fi mai bine protejați, iar creșterea sustenabilității proceselor de producție a dus deja până acum la o reducere de 98% a pierderilor de produse chimice.