Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania de origine americană XPO Logistics vrea să se despartă în mai multe entități, să-și vândă activitățile europene – fie prin vânzare propriu-zisă, fie prin listare la o bursă europeană – să-și separe serviciile de intermediere în transport, susținute de tehnologie, de activitatea de transport general de mărfuri din America de Nord și să-și vândă partea de intermodal din America de Nord.

Președintele și CEO-ul XPO Logistics explică aceste decizii prin faptul că activitățile de pe piața principală, adică transportul de marfă generală și expedițiile în America de Nord, sunt platforme importante la nivel global, fiecare în dreptul său, și au un model de operare distinct și profituri mari. Iar prin separarea lor valoarea adăugată oferită clienților, angajaților și acționarilor va crește, așa cum s-a întâmplat anul trecut în urma divizării GXO.

XPO este activ în Europa în 14 țări, unde are 207 locații și 13.700 de angajați. În 2021 compania a avut venituri de circa 2,8 miliarde de euro, iar 90% din această sumă provine din Franța, Spania, Portugalia și Marea Britanie. În Franța și Peninsula Iberică XPO se consideră principalul expeditor și furnizor de transport LTL, iar în Marea Britanie este al treilea expeditor și are cea mai mare rețea LTL.

În America de Nord, compania are 291 de terminale, cu circa 12.000 de șoferi profesioniști și aproximativ 7.900 de camioane și 25.800 de semiremorci, iar în 2021 veniturile au fost de 4,1 miliarde de dolari americani și EBITDA de 904 milioane de dolari americani.

GXO Logistics, divizia de logistică a XPO Logistics, recent listată la bursa din New York, ajută clienții să se adapteze la cererea tot mai mare din e-commerce – până la 35% din bunurile cumpărate online sunt returnate – oferind soluții de logistica inversă (reverse logistics) la un nivel ridicat. Se estimează că nevoia globala pentru logistica inversa va crește substanțial: Federația Națională de Retail (NRF) estimează o crestere a cheltuielilor în acest domeniu până la 604 miliarde de dolari în 2025.

Depozitele GXO devin din ce în ce mai automatizate pentru cresterea eficienței, vitezei și siguranței. Folosind propriul software-ul și expertiza sa în proiectarea rețelelor, GXO  poate adapta soluțiile automatizate la cazuri specifice de utilizare și poate prognoza rata viitoare de returnare a produselor.

GXO a publicat recent concluziile unui sondaj global privind tendințele in comerțul electronic și al retururilor de marfa de la clienti. Sondajul detaliază tendințele în ceea ce privește obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor și comportamentul comercianților, inclusiv legătura dintre creșterea activității de e-commerce și volumele mai mari ale retururilor de produse achizitionate online.

Potrivit acestui sondaj, 72% dintre retaileri investesc în procesul de gestionare a retururilor, în timp ce peste 25% din retaileri au investit recent în spațiu suplimentar de depozitare.

57% dintre consumatori declara că existenta unui proces convenabil de returnare a produselor reprezinta un factor important atunci când efectueaza o achiziție online.

În ultimele 12 luni, 36% dintre retaileri declară că retururile de produse achizitionate online au crescut, 37% dintre retaileri declarân că retururile de produse le-au crescut costurile operaționale.

42% dintre consumatori au declarat că au returnat cel puțin o piesă vestimentară online.

Richard Cawston, președinte GXO Europa, a declarat: “Vedem o creștere rapidă a externalizării din partea retailerilor, care vor să iși minimizeze riscurile in lanțul de aprovizionare. Ei caută un partener logistic avansat din punct de vedere tehnologic, cu o capacitate ridicata de sustinere a creșterii comerțului electronic, incluzand aici si nevoia tot mai mare de gestionare a retururilor, nevoie ce necesită expertiză tehnologica specifică pentru a putea optimiza inventarul.”

Sondajele au fost comandate de GXO și efectuate de Statista. Statisticile despre retaileri au fost obtinute de la 360 de respondenți, reprezentând companii de diferite marimi din SUA, Marea Britanie, Franța și Spania. Statisticile despre consumatori au fost obtinute de la aproximativ 4.000 de respondenți din diferite categorii demografice. Constatările au fost completate de datele interne ale GXO și de informațiile contextuale din surse externe.