Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Comertul electronic a crescut la XPO Logistics, potrivit lui Bradley Jacobs, CEO-ul companiei. „Comertul electronic ne-a salvat in aprilie, sincer. A fost cea mai puternica performanta a noastra pe verticala si a crescut, de fapt, atunci cand toate celelalte sectoare erau in scadere. Mancarea si bautura au fost, de asemenea, in crestere. Dar, in afara de comertul electronic si segmentul alimentar, toate celelalte segmente ale activitatii noastre de transport si logistica au avut rezultate slabe de la mijlocul lui martie pana la sfarsitul lui aprilie."

Bradley Jacobs a mai afirmat ca e-commerce este o afacere excelenta in care trebuie sa fii prezent, pentru ca nu este un fenomen ciclic. „Ne asteptam ca unele dintre schimbarile de comportament care au loc in timpul pandemiei sa continue. Am avut o crestere organica de 9% a veniturilor din e-commerce si acesta este un rezultat deosebit. Motivul a fost acela ca oamenii au stat acasa si au comandat echipamente pentru exercitii, pentru bricolaj/imbunatatiri la domiciliu, produse de gazon/gradina, aparate si echipamente electronice online.?
 
XPO a fost bine pozitionat pentru a profita de avantajele cresterii accelerate a comertului electronic la nivel mondial, fiind prima platforma externalizata de e-fulfillment din Europa, principala platforma de logistica inversa si cea mai mare platforma de last-mile din SUA pentru produse voluminoase. La inceputul lui mai, XPO a anuntat venituri operationale pentru primul trimestru al anului de 81 de milioane de dolari, comparativ cu 132 de milioane de dolari pentru aceeasi perioada din 2019. Veniturile au fost de 3,86 de miliarde de dolari, fata de 4,12 miliarde de dolari, cat s-a inregistrat in primul trimestru al anului trecut. „Rezultatele noastre au aratat bine pana la mijlocul lui martie, cand Covid-19 a atins proportii pandemice. La acel moment, pietele noastre s-au deteriorat rapid. Am actionat urgent si am luat masurile cuprinzatoare de siguranta pentru a ne proteja angajatii din prima linie.?

Revenind la activitatile XPO in Europa, pe segmentul de transport compania a fost afectata de inchiderea temporara a magazinelor si a fabricilor clientilor, in special in Franta si Spania. „Activitatea noastra din aceste tari a atins cele mai scazute niveluri la inceputul lui aprilie, iar volumele de transport se redreseaza modest pe masura ce aceste piete se pregatesc sa iasa din blocare. Volumele au fost foarte scazute in Marea Britanie si SUA de la mijlocul lui aprilie. Pe masura ce industriile si ariile geografice se redeschid, asteptam sa vedem imbunatatiri.?
 
In ce priveste segmentul logistic, veniturile din Europa au scazut cu 3,5% in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, comertul electronic si cel alimentar cu amanuntul avand cele mai puternice cresteri ale companiei. Pe segmentul logistic in ansamblu, XPO si-a dublat castigurile incepand cu trimestrul al treilea din 2018. „Important este ca XPO are 2,5 miliarde de dolari lichiditate si un model de afaceri solid.?

XPO Logistics va implementa 5.000 de „roboti colaboratori inteligenti autonomi“ in depozitele din America de Nord, Marea Britanie si alte opt tari europene, in incercarea de a-si imbunatati productivitatea, viteza si eficienta, deoarece grupul isi construieste prezenta in logistica e-commerce.
Anuntul face parte din investitia de 450 milioane de dolari planificata in acest an, care include inovatii recente, cum ar fi integrarea vocala cu Google Home si dispozitivele Alexa de la Amazon, care ajuta la livrarea last-mile si platforma XPO Connect digital marketplace.
 

Compania a declarat ca parteneriatul sau cu producatorul de robotica GreyOrange va face XPO furnizorul exclusiv de logistica pentru utilizarea robotilor pe aceste piete.
Reprezentantii XPO au spus ca robotii, care sunt asemanatori cu robotii Kiva folositi de Amazon in depozitele sale, „vor permite companiei sa imbunatateasca eficienta si sa reduca timpul de pregatire a livrarilor; cresterea volumului comenzilor, reducand in acelasi timp costurile de exploatare; si vor ajuta lucratorii sa diminueze timpul de mers din depozit si erorile manuale.“
De asemenea, aceste eficiente sunt „esentiale pentru prezenta crescanda a XPO in sectoarele de comert electronic si de Omnichannel, unde viteza si acuratetea comenzilor sunt esentiale.“
Se spune ca fiecare robot poate deplasa un suport care cantareste aproximativ 450-150 kg (450 kg – 1500 kg), aducandu-l la o statie unde un lucrator indeplineste simultan pana la 48 de comenzi. „Folosind un cos de auto-conducere, acesti roboti vor elimina povara celor mai dificile lucruri din punct de vedere fizic pentru lucratori", au afirmat reprezentantii XPO. „Robotii, proiectati sa colaboreze cu oamenii, vor completa forta de munca actuala a XPO si vor sustine cresterea viitoare".