În ciuda scăderii consumului şi a crizei din domeniul automotive, Quehenberger Logistics a reuşit să îşi menţină aproape constantă cifra de afaceri în 2024 (73 de milioane de euro) în condiţiile unei contracţii moderate a profitului (de la 6,34 milioane de euro în 2023 la 5,4 milioane de euro), ceea ce i-au garantat din nou primul loc în topul eficienţei operatorilor de logistică contractuală din România, clasament realizat anual de revista Tranzit.
Scăderile de activitate cu unii clienţi au fost compensate de proiecte noi sau extinderi în alte segmente, în special retailul de fashion, Quehenberger Logistics operand în România circa 310.000 m2 în Bucureşti, Timișoara, Cluj, Constanța, Oradea, Arad şi, mai nou, Ploieşti.
Unul dintre atuurile Quehenberger Logistics îl reprezintă capacitatea companiei de a integra şi dezvolta/customiza sisteme IT ale clienţilor în propriul sistem digital într-un timp cât mai scurt.

Pe locul al doilea s-a clasat IDL Bucharest, care operează deja o suprafaţă de depozitare similară cu cea operată de liderul Quehenberger Logististic – 308.000 m2 – însă lucrează mai ales în retail, inclusiv cu temperatură controlată. ID Logistics a înregistrat o creştere semnificativă a cifrei de afaceri în 2024, ajungând la 48,6 milioane de euro de la 37 de milioane de euro în 2023, în condiţiile în care profitul a crescut uşor, de la 1,7 la 2,1 milioane de euro.
Rata de profitabilitate a ID Logistics este de 4,5%, uşor mai mica decât a Quehenberger Logistics – 4,8%. Ambele companii şi-au dezvoltat în ultimii ani şi diviziile de expediţii rutier, însă activitatea de logistică contractuală a rămas principala activitate şi sursă de venit.
O altă companie care şi-a dezvoltat în ultimii ani activitatea de distribuţie de bunuri la temperatură controlată, Yusen Logistics, şi-a crescut business-ul de Contract Logistics, fiind, anul acesta pe locul al treilea în clasamentul întocmit de revista Tranzit
Yusen Logistics a înregistrat o creştere cu două cifre a cifrei de afaceri în 2024, în condiţiile în care şi profitul a crescut, de asemenea.

Cu peste 200.000 m2 de depozite în operare, Yusen Logistics se detaşează ca unul dintre operatorii principali din România de Contract Logistics – depozitare, procesare comenzi şi distribuţie – crescând, de asemenea, şi pe segmente precum intermodal şi transport maritim şi aerian.
Tot cu o suprafaţă de depozitare de 200.000 m2 în operare, DSV Solution a obţinut anul acesta o menţiune în clasamentul celor mai eficienţi operatori de Contract Logistics din România. Şi DSV Solution operează şi în domeniul temperaturii controlate, circa 12.000 m2, la fel ca ID Logistics şi Yusen Logistics, primii doi operatori operând deja suprafeţe mari de depozite refrigerate şi congelate.
2024 este primul an în care veniturile DSV Solution provin doar din servicii de Contract Logistics, după separarea, din 2023, de operaţiunile DSV Road. Şi, chiar dacă oficial cifra de afaceri pe 2024 pare mai mică decât în 2023, care conţine parţial şi o parte din veniturile DSV Road, în realitate atât cifra de afaceri (de peste 190 de milioane de lei), cât şi profitul (de circa 5.500.000 lei) sunt mai mari decât cele înregistrate în anul anterior. Creşterea provine mai ales din câştigarea de noi contracte, fiind premise de creştere şi în anul în curs, când DSV Solutions a anunţatînceperea colaborării cu un nou client în judeţul Timiş, pentru care compania operează un spaţiu de depozitare de 80.000 m2 cu 250 FTEs.

Cosmin Vlad, Schenker Logistics
Revista Tranzit și-a desemnat câștigătorii premiilor de eficiență pentru expediții și logistică contractuală, pe care i-a premiat în cadrul evenimentului organizat la Oradea, joi, pe 4 aprilie.
Premiul I la categoria Expediții Rutiere a revenit Schenker Logistics, compania care a câștigat de cele mai multe ori acest trofeu și care continuă să înregistreze cea mai mare cifră de afaceri dintre “greii” expedițiilor și logisticii. Pe locul al doilea (atât din punct de vedere al punctajului obținut la capitolul Expediții Rutiere, cât și la general) s-a clasat firma specializată pe transport intermodal cu sediul chiar la Oradea, Transmec, urmată de IB Cargo, Gopet și Hellmann – ultimii recompensați cu mențiuni.

DSV Air & Sea și-a revendicat anul acesta titlul la Expediții Air & Sea, întrecând alte firme cu rezultate foarte bune în 2022, când ratele maritime și volumele de transport maritim erau la cote înalte. Specializată doar pe astfel de operațiuni, divizia firmei daneze de expediții a plusat foarte mult pe aerian în 2023, reușind să devină liderul segmentul air & sea de pe piața românească. Pe locurile următoare s-au clasat Kuehne + Nagel și Schenker Logistics, și ele lovite foarte mult de căderea segmentului maritim. Schenker Logistics a trecut un pic mai bine peste căderea abruptă de volume și tarife grație activității din Portul Constanța, unde operează de mai mulți ani. Pe locurile 4 și 5 s-au plasat anul acesta alte două companii cu experiență în domeniu – IB Cargo și cargo-partner & Expediții.
Adrian Oegar, DSV Air & Sea
Quehenberger Logistics Rou a rămas liderul pieței de logistică contractuală, după un an în care reducerea drastică a consumului a determinat și scăderea cifrei de afaceri, eficientizarea aducând însă un profit pe plus, o performanță puțin întâlnită în 2023 la companiile analizate, care, cele mai multe, au înregistrat scăderi atât în planul cifrei de afaceri, cât și a profitului. O performanță foarte bună a înregistrat și IDL Bucharest, clasat pe locul al doilea în topul companiilor care oferă logistică contractuală, care a cunoscut o creștere semnificativă (cu peste 10 milioane de euro) a cifrei de afaceri în 2023, și o creștere mai mică și în planul profitului. Ambele companii au câștigat clienți noi în 2023, în lipsa cărora și-ar fi trecut în dreptul lor pierderi ca urmare a scăderii volumelor clienților vechi. Yusen Logistics s-a clasat pe locul al treilea la Contract Logistics, urmat de H.Essers Logistics și Gebruder Weiss.

Alexandru Catană, Quehenberger Logistics Rou
Contracția lui 2023 din punct de vedere al tarifelor și al volumelor a avut impact în rezultatele financiare ale majorității companiilor importante de expediții și logistică analizate pentru premiile din acest an și probabil că va constitui o caracteristică întâlnită la întreg segmentul economic, cu câteva excepții, atunci când vom publica rezultatele financiare aferente lui 2023.
Trebuie să menționăm că pentru premiile din 2024 au contat în calculele noastre și rezultatele obținute în 2022.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit