Froo Romania Retail, parte a grupului polonez Żabka, își extinde rețeaua locală prin inaugurarea unui nou magazin în clădirea de birouri America House din zona Piața Victoriei, București. Tranzacția de închiriere a fost intermediată de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
„Froo, un jucător foarte dinamic pe piața locală de retail, a ales America House pentru cea mai recentă locație a sa. Poziționarea clădirii în zona ultracentrală a Bucureștiului, dar și mixul variat de retail pe care aceasta îl oferă creează condițiile ideale pentru succesul noului magazin”, a declarat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox, subliniind rolul strategic al locației.

America House este una dintre clădirile de birouri reprezentative ale Capitalei, cu o suprafață închiriabilă de aproximativ 28.000 mp și un mix de chiriași importanți, precum Schlumberger, Mastercard sau Țuca Zbârcea & Asociații. Clădirea integrează o zonă de retail generoasă, de aproape 4.000 mp, unde sunt prezente branduri internaționale și locale, de la cafenele și restaurante (Starbucks, McDonald’s, Velocita, Submarine Burger, Sagakura, Noodle Pack) până la librăria Cărturești, o sală de fitness World Class de 1.500 mp și servicii diverse precum bancă, farmacie și chioșc de presă Inmedio.
Totodată, America House este prima și singura clădire de birouri din București certificată BREEAM in-Use Outstanding, care validează standardele de sustenabilitate și grijă față de mediu, și de asemenea prima clădire din România care a obținut certificarea Gold ActiveScore, pentru facilități moderne destinate utilizatorilor de biciclete și trotinete. „America House are plăcerea să anunțe adăugarea magazinului Froo, un concept modern de proximitate, la zona noastră de retail. Cu o gamă largă de produse proaspete și de calitate superioară, Froo aduce o valoare adăugată comunității noastre și suntem convinși că va îmbunătăți experiența generală a chiriașilor și vizitatorilor”, a afirmat David Hay, fondator și CEO al ADD Value Management.
Froo s-a impus în România ca un lanț de proximitate cu peste 120 de locații, dintre care cele mai multe în București. Oferta magazinelor include peste 80% branduri românești și internaționale cunoscute, dar și produse sub marcă proprie sau provenite de la furnizori polonezi. Sub conceptul Froo Bistro, clienții pot găsi și o gamă variată de preparate calde – de la hot dog și cartofi prăjiți, la băuturi reci și cafea. „Suntem într-un proces dinamic de extindere, căutăm permanent locații atractive și ne adaptăm oferta pentru a răspunde diversității de așteptări ale clienților noștri. Suntem încântați să deschidem un nou magazin într-o clădire de referință precum America House”, a declarat Joanna Simonowicz, General Manager Froo Romania Retail.
Grupul Żabka, lider în retailul de proximitate din Polonia, a inaugurat primele sale magazine în România, bazându-se pe cei peste 25 de ani de experiență în industrie. Astfel, cinci magazine sub brandul Froo au fost deschise în București, în ultima lună.
Froo este un brand nou creat în cadrul ecosistemului Grupului Żabka, cunoscut pe piața europeană. Grupul Żabka, care deține peste 10.000 de magazine Żabka în Polonia și compania de catering dietetic Maczfit, și-a unit forțele cu DRIM Daniel Distributie în februarie, preluând o participație majoritară într-o companie lider de distribuție de bunuri de larg consum din România.
Magazinele Froo sunt echivalente cu cele Żabka din Polonia și includ canale de vânzare fizice și digitale, deservind zilnic peste 3 milioane de persoane care apreciază confortul și eficiența cumpărăturilor.
Grupul Żabka oferă magazine fără personal Nano, q-commerce, soluții de comerț electronic și catering dietetic. Fondat în 1998, Grupul Żabka și-a construit o poziție solidă pe piața poloneză. Intrarea pe piața românească fiind bazată pe cunoașterea aprofundată a comportamentului consumatorilor și pe parteneriatul strategic cu DRIM Daniel Distributie, lider în distribuția bunurilor de larg consum în România. Acest parteneriat combină expertiza locală cu know-how-ul Grupului Żabka, promițând să aducă noi standarde și conveniență pentru consumatorii români.
Froo intenționează să deschidă magazine în marile orașe din România, cu spații de vânzare cuprinse între 50 și 70 mp. Fiecare locație este analizată din punct de vedere al atractivității sale pentru clienți, dar și al logisticii și al potențialului de creștere.
„România este o piață semnificativă în Europa Centrală și de Est, cu o populație de peste 19 milioane de locuitori, fiind a doua cea mai mare piață de consum din regiune. Profilul similar al consumatorilor din Polonia și perspectivele de creștere ale pieței românești au făcut din această direcție un pas firesc în extinderea Grupului Żabka. Consumatorii români apreciază magazinele mici, de apropiere, unde pot face achiziții impulsive pentru consum imediat – motiv pentru care Froo se potrivește perfect cu nevoile lor, prin declarația sa de misiune “Tot ce ai nevoie, găsești în Froo”.”,
a declarat Anna Grabowska, CEO al Zabka International.
O analiză a pieței din România și un sondaj realizat de Kantar în rândul consumatorilor locali arată că 47% dintre cetățenii români intervievați aleg să își facă cumpărăturile spontan sau de impuls atunci când timpul le permite. Același grup a indicat că își doresc să cumpere din magazinele mici, aproape de locuințe. Froo își propune să răspundă nevoilor acestui grup de persoane.
„În prima etapă, am deschis magazinele în formula friends&family, ceea ce ne-a permis să testăm soluțiile informatice, sortimentele și logistica. Apoi, am deschis puncte de vânzare de testare pentru clienți. Le-am cerut opiniile și percepțiile despre magazinele noastre. Ne angajăm să răspundem nevoilor clienților noștri în cel mai bun mod posibil, motiv pentru care ne îmbunătățim constant procesele și ne îmbunătățim oferta. Suntem conștienți că mai avem multe de învățat, dar datorită cooperării în cadrul Grupului și al experienței pe piața locală a DRIM Daniel Distributie, putem oferi clienților o nouă experiență de cumpărături.”,
a precizat Radu Trandafir, Director General, Froo România Retail S.R.L.
În magazinele lanțului Froo, peste 80% din sortimente sunt branduri românești cunoscute și apreciate, precum și branduri internaționale de la furnizori români. Urmând exemplul pieței poloneze, Froo oferă și produse marcă proprie – gama include sandwich-uri Tommy Bites, produse de prânz Good Soul și băuturi Barefruit. De asemenea, o gamă largă de gustări calde, așa cum ar fi un hot dog sau cartofi prăjiți și cafele sunt disponibile în toate magazinele, care funcționează sub brandul Froo Bistro. O ofertă pregătită pentru clienții care doresc să își satisfacă rapid foamea și setea din mers.
În toate magazinele, clienții pot returna ambalajele produselor acoperite de sistemul de depozit – cu o capacitate cuprinsă între 0,1 și 3 litri. În anumite puncte de vânzare sunt disponibile aparate de vending reversibile (RVM) pentru colectarea ambalajelor din plastic, aluminiu și sticlă. De asemenea, ambalajele pot fi lăsate la comercianții cu amănuntul. Activitățile de depunere întreprinse de Froo sunt un rezultat al strategiei de responsabilitate a Grupului Żabka, care includ activități de promovare a unei economii în circuit închis. De asemenea, este o îndeplinire a reglementărilor în vigoare din România.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit