Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Viteza internetului, alaturi de cea a transporturilor, vor conta tot mai mult in industria auto si a logisticii, pe masura ce piata locala va dori sa tina pasul cu economiile din Europa Centrala.
Pe langa nevoia dezvoltarii unei infrastructuri moderne, Romania are nevoie sa acceada cat mai rapid in Spatiul Schengen, atat pentru a valorifica portul Constanta, care acum are un trafic de circa 2 milioane de containere anual, cat si pentru a putea exporta mai rapid masinile produse de Ford si de Dacia. Odata intrati in Schengen, am putea vorbi de o crestere exponentiala a traficului de containere in port si de o dezvoltare a logisticii in port, dupa exemplul portului Koper din Slovenia. „Constanta este cel mai mare hub de forta de munca neexploatat din Romania care dispune de legaturi aeriene, feroviare, portuare si rutiere moderne", a spus Sorin Preda, CEO al dezvoltatorului Global Vision in cadrul ZF Transport&Logistics Summit 2019. Acesta a punctat si faptul ca un drum care sa lege aeroportul Otopeni de autostrazi ne-ar ajuta sa dezvoltam centre de logistica mari.

Gabriel Sicoe, presedintele ACAROM, a subliniat ca Romania trebuie sa fie atenta la calitate, costuri si termene, inclusiv in activitatea de logistica si transport, pentru a ramane competitiva. Astfel, companiile vor putea creste gradul de integrare locala si noi componente vor putea fi achizitionate din Romania, in loc sa fie importate.
In ceea ce priveste piata auto locala, Attila Szabo, director general al Ford Romania, estimeaza ca inmatricularile de autovehicule ar putea ajunge in acest an la 178.000 de unitati, in crestere de la 158.000 in 2018, insa schimbarea normelor de poluare va pune presiune asupra jucatorilor. Printre segmentele cu cel mai puternic avans este cel al SUV-urilor mici, unde activeaza atat Ford EcoSport produs la Craiova, cat si Duster.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

Piata transporturilor de marfuri este evaluata la peste 8 miliarde de euro, iar cea de transport de persoane trece de 2 miliarde de euro. Insa 2019 a inceput cu o serie de provocari pentru transportatorii romani, care pot ascunde insa si o serie de oportunitati, precum expansiunea pe noi piete sau poate chiar oportunitati venite de pe plan local. Aici, cresterea consumului, a veniturilor populatiei si expansiunea retailerilor va sustine atat constructia de noi centre logistice, cat si achizitia de camioane pentru distributie, dupa cum a reiesit din discutiile sustinute in cadrul ZF Transport&Logistics Summit 2019.

Insa piata de transport a fost afectata de lipsa soferilor de camion, de legislatia in schimbare din Europa de Vest  si de cresterile anterioare ale asigurarilor obligatorii de tip RCA, ceea ce a temperat apetitul companiilor pentru investitii in extinderea flotelor. Astfel, vanzarile de camioane au revenit pe plus, insa cresterea a fost de numai 14%, fata de 20% la nivelul pietei de autovehicule. Cu toate acestea, a depasit-o cu mult pe cea din 2017, cand piata a suferit o corectie de 25%. Pentru anul acesta cei mai mari jucatori estimeaza din nou o crestere de circa 12%, spre 9.000 de unitati, pe masura ce marii transportatori isi vor reinnoi flotele.
Si spatiile logistice si industriale din Romania s-au extins cu aproape 40% in ultimii doi ani, la un total de 4,2 milioane de metri patrati, in timp ce piete avansate din regiune, precum Polonia, au inaugurat doar anul trecut spatii de 4 milioane de m2.
In ceea ce priveste evolutia spatiilor industriale dincolo de pietele clasice, precum Bucuresti si vestul tarii, se observa un potential ridicat in orase precum Ploiesti, Iasi sau Constanta.
In ceea ce priveste evolutia chiriilor, acestea vor ramane constante, iar rata de neocupare este in prezent de 7-8%.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.