În cadrul evenimentului IAA Transportation 2024, companiile ZF și Foton au semnat o scrisoare de intenție pentru a-și consolida parteneriatul strategic. Această colaborare se bazează pe succesul joint-venture-ului lor existent, care furnizează transmisia automată TraXon și sisteme de acționare electrică pe piața din China. Acum, ZF și Foton au decis să introducă noua transmisie hibridă ZF pentru vehicule comerciale pe piața chineză. ZF va continua să dezvolte sistemul de transmisie manuală automată hibridă TraXon 2 Hybrid pentru camioane grele, în timp ce producția acestei transmisii va fi realizată de joint-venture-ul lor.
“Acest parteneriat valorifică resursele, punctele noastre forte și expertiza pentru a accelera dezvoltarea soluției noastre hibride și pentru a contribui la introducerea acesteia pe piață într-un mod rapid și eficient din punct de vedere al costurilor”, a declarat Prof Dr Peter Laier, membru al Consiliului Executiv al ZF și responsabil pentru divizia de soluții pentru vehicule comerciale. “Premiera mondială a noii transmisii hibride în China demonstrează hotărârea ZF de a sprijini transformarea vehiculelor cu energie nouă în China și de a promova dezvoltarea durabilă a industriei vehiculelor comerciale din China.”
Chang Rui, președintele Foton, a declarat: “Foton Motor a rămas întotdeauna fidel strategiei sale de dezvoltare a vehiculelor eficiente și cu emisii reduse de carbon. Sistemul hibrid AMT este o inițiativă importantă a Foton și ZF pentru a răspunde la noua transformare energetică a vehiculelor comerciale. Semnarea acestui acord de cooperare strategică nu numai că marchează aprofundarea cooperării dintre cele două părți, dar înseamnă, de asemenea, că Foton va aduce soluții mai diversificate pentru vehiculele comerciale în China și chiar pe piața globală și va promova în continuare transformarea ecologică și dezvoltarea durabilă a industriei.”
Pe măsură ce piața vehiculelor comerciale din China continuă să treacă printr-o transformare profundă și rapidă către energia nouă, sunt dezvoltate simultan diverse soluții tehnologice, tehnologia hibridă jucând un rol crucial în eforturile industriei de a reduce emisiile de CO2. Datorită experienței sale vaste în dezvoltarea tehnologiilor hibride pentru autoturisme, ZF este în măsură să dezvolte rapid și eficient tehnologii hibride viabile și rentabile pentru vehiculele comerciale.
Utilizând designul extrem de integrat al TraXon 2 și completat de modulul hibrid care oferă putere și cuplu ridicate, TraXon 2 Hybrid permite efectiv OEM-urilor să integreze tehnologiile hibride în platformele lor existente cu un efort de integrare și o complexitate mai redusă. TraXon 2 Hybrid este proiectat să îmbunătățească eficiența generală și să reducă semnificativ emisiile de CO2, menținând în același timp autonomia și capacitățile de realimentare ale unui motor cu ardere internă. TraXon 2 Hybrid este potrivit atât pentru vehiculele grele complet hibride, cât și pentru cele hibride plug-in. Versatilitatea sa permite integrarea fără probleme în diferite arhitecturi de vehicule și promovează flexibilitatea și adaptabilitatea.
Se așteaptă ca sistemul să intre în POS la nivel global în 2026, începând cu piața chineză.
În ceea ce privește soluțiile digitale, ZF a prezentat cubiX sistemul de control al mișcării autovehiculelor care transformă recomandările de conducere de la un șofer virtual în comenzi reale de mișcare a vehiculelor prin sistemul central de comandă al autovehiculului. Acesta oferă stabilitate, siguranță și precizie atât pentru configurațiile diesel, cât și pentru cele electrice. CubiX a fost testat cu succes în condiții reale în cadrul SAFE20, un proiect pentru operațiuni automatizate transport marfă în terminale din porturi sau platforme logistice, unde se pot instala mai ușor tehnologii autonome față de drumurile publice. Vehiculele autonome pot aduce mai multă eficiență și productivitate și pot rezolva probleme precum lipsa de șoferi, mai ales în cazul operațiunilor pe timp de noapte.
Pentru autoturisme, CubiX și-a demonstrat eficiența în producția de serie oferind o gamă standardizată de funcții de bază, acum fiind extinsă și la autocamioane. ZF creează sinergii în dezvoltarea și optimizarea funcțiilor specifice condusului; de exemplu, funcția „Caracteristici variabile de condus” permite adaptarea modului de conducere specific al unei mașini, de la silențions și confortabil la agil și sportiv. Față de modul „sport”, cunoscut anterior, CubiX nu schimbă doar forța necesară manevrării volanului, ci și răspunsul vehiculului la fiecare mișcare a volanului. Un alt exemplu, tot de la autoturisme, este utilizarea funcției Trailer Stability Assist pentru a minimiza înclinația semiremorcilor, deoarece acestea au tendința de a se înclina peste o anumită viteză, ceea ce reprezintă un pericol pentru stabilitatea întregii combinații. Funcția de asistență disponibilă în CubiX corectează această tendință prompt și țintit crescând stabilitatea și siguranța, fără să fie nevoie ca vehiculul să-și reducă viteza de croazieră.
În cooperare cu Goodyear ZF a integrat Gooyear SightLine în CubiX, adăugând în sistemul de control al mișcării vehiculului date de la anvelopă și șosea. Tehnologiile inteligente dezvoltate de Goodyear pot detecta situațiile de acvaplanare și recomanda viteza optimă pentru un control mai bun al vehiculului. Dacă se detectează riscul de acvaplanare, CubiX susține șoferul să reacționeze și ajută la stabilizarea vehiculului. În ceea ce privește sistemele de siguranță, ZF poate oferi soluții necesare pentru a răspunde reglementărilor din domeniul siguranței din orice regiune a lumii. Compania a dezvoltat sisteme de siguranță, bazate pe radare și camere, care pot fi scalate de la autoturisme la camioane sau tractoare agricole.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit