Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Expeditorii vor ca transportatorii să circule, pe riscul lor, cu 44 t

Asociația olandeză de transport și logistică TLN avertizează în legătură cu faptul că, deși greutatea totală maxim autorizată cu care se pot trece granițele dintre țările europene este de 40 t, unii clienți solicită 44 t. Iar faptul că sunt transportatori care acceptă creează inclusiv probleme la licitații, unde cei ce respectă legea pierd.

Din 1996, în transportul cross-border se aplică Directiva UE pentru Dimensiuni și Mase, conform căreia se acceptă o greutate totală de 44 t în transport combinat și numai cu respectarea unor condiții stricte. În transport național sunt admise și sarcini mai mari, multe țări profitând de această oportunitate pentru a urca la 50 t (Olanda) sau 44 t (Franța).

Dar, pe baza analizei legislației europene și franceze, unii expeditori au început să pretindă că se poate circula legal prin UE cu 44 t, inclusiv cu trecerea granițelor. Conform analizei acestora, transportatorii care merg cu 44 t nu sunt pasibili de urmărire penală sau răspundere civilă. De aceea ei le trimit cărăușilor o scrisoare care spune că Franța și BeNeLux au transpus aproape complet Directiva UE în legislația națională, cu excepția transportului cross-border, deci nu există nicio prevedere care să interzică și să pedepsească explicit transportul realizat cu 44 t între Franța, BeNeLux și Italia și nu se pot da amenzi, câtă vreme este vorba de o activitate care nu este pedepsită explicit de lege, conform articolului 111-3 din Codul Penal al Franței.

Expeditorii mai argumentează însă că transportatorii trebuie să înțeleagă că nu pot trece responsabilitatea pentru mersul cu 44 t în seama clientului, tocmai pentru că circulația cu 44 t nu este interzisă de lege. Or, TLN crede că acest demers este laș: dacă ești atât de sigur că ai dreptate când afirmi că este legal să circuli cu 44 t, susține-ți analiza legală. Deci transportatorii nu sunt acoperiți deloc dacă acceptă să circule cu mai mult de 40 t.

Asociația, ca și organismele similare din BeNeLux, Franța și chiar IRU, vrea ca această problemă să fie rezolvată, deoarece duce la competiție neloială între transportatorii care vor să respecte legislația europeană și cei care își asumă riscul și merg cu 44 t. Comisia Europeană este la curent cu această situație, dar în perioada crizei sanitare nu a întreprins niciun demers. De aceea TLN o va aborda iar, cerând să se rezolve urgent problema. Asociația olandeză nu are nimic împotriva acceptării formale a ansamblurilor de 44 t între Franța și BeNeLux, dar numai dacă există siguranța că legea chiar permite asta. Iar până atunci să fie opriți cei ce vor să-i facă pe transportatori să circule cu suprasarcină și să arunce vina asupra lor în caz de control sau amendă.

Articole similare

Ad