Ad
Ad
Ad
Ad

Fabrica IVECO Bus din Annonay, Franța, sărbătorește 100 de ani de inovație și excelență în transportul de pasageri

Anul acesta se împlinesc 100 de ani de la înființarea fabricii din Annonay, Franța. Această aniversare este o oportunitate de a evidenția 100 de ani de excelență și inovații de pionierat introduse de fondatorul său, Joseph Besset, și de succesorii săi în industria transportului de pasageri. În prezent, sub denumirea IVECO Bus, situl istoric din Annonay rămâne un producător de top de soluții de mobilitate colectivă în Europa, cu peste 1.200 de angajați și 118.000 m² de spații de producție.

Fondatorul Joseph Besset, născut în 1890 în Vanosc, Ardèche, a fost un constructor de caroserii industriale recunoscut ca pionier și părintele autocarelor franceze moderne. În 1925, acesta a achiziționat un teren mare la periferia orașului Annonay și a fondat Société Anonyme des Etablissements Besset, succedând Carrosserie Automobile Besset înființată anterior în centrul orașului. Compania era specializată în caroserii de autocare construite pe șasiurile marilor mărci de camioane ale vremii. În 1938, Joseph Besset a revoluționat industria, prezentând primul autocar european cu structură autoportantă și motor spate, numit Isobloc. Joseph Besset a decedat în 1959. Astăzi, moștenirea sa dăinuie, iar fabrica sa din Annonay rămâne un simbol al inovației și excelenței în fabricarea autobuzelor.

De-a lungul existenței sale de un secol, fabrica din Annonay a suferit mai multe schimbări de proprietate și structură. În 1951, Sylvain Floirat a achiziționat fabrica și a înființat SACA (Société d’Automobiles et Carrosseries d’Annonay). Cinci ani mai târziu, în 1956, SACA a fost vândută către Saviem (Société Anonyme de Véhicules Industriels et d’Equipements Mécaniques, filiala de camioane grele a Régie Renault). În 1978, Renault Véhicules Industriels (R.V.I.) a fost creată în urma fuziunii dintre Saviem și Berliet. În 1999, IVECO și Renault V.I. și-au unit forțele pentru a-și dezvolta operațiunile cu autocare și autobuze, rezultând Irisbus, al doilea cel mai mare producător european, care a devenit deținut integral de IVECO în 2003. În 2013, IVECO Bus, înlocuind numele IVECO-Irisbus, a devenit noua marcă dedicată transportului de pasageri, marcând începutul unei noi faze de dezvoltare în cadrul celorlalte activități internaționale ale constructorului italian.

Sub denumirea IVECO Bus, fabrica istorică din Annonay, dedicată mobilității durabile, este unul dintre cele două situri industriale ale Grupului în Franța. Bazându-se pe moștenirea și expertiza sa unică, IVECO Bus din Annonay rămâne un lider național în industria franceză de autobuze și un producător de top de transport de pasageri în Europa. Angajat în tranziția energetică, fabrica produce autobuze cu emisii reduse și zero și asamblează baterii. Fiind cel mai mare angajator din regiunea franceză Ardèche, IVECO Bus se poziționează ca un adevărat ecosistem industrial, generând locuri de muncă directe și indirecte și contribuind semnificativ la excelența industrială a Franței.

Cele opt etape tehnologice cheie ale unei fabrici de pionierat:

  • 1934, o nouă tehnică de fabricație: oțelul înlocuiește lemnul;
  • 1938, o revoluție: caroserie fără șasiu și motor spate;
  • 1947: o contribuție esențială la mobilitatea franceză;
  • 1983, autocare și autobuze scufundate într-o baie de cataforeză;
  • 1997, gazele naturale: o energie alternativă care depășește standardele oficiale antipoluare;
  • 2005, BRT: un concept inovator dezvoltat de Irisbus;
  • 2025: electromobilitate pentru transport complet decarbonizat.

De decenii, expertiza Annonay a fost exportată mult dincolo de granițele franceze, demonstrând capacitatea sa de a oferi soluții de transport adaptate cerințelor piețelor europene și internaționale.

Articole similare

Ad