BursaTransport a creat o platformă prin care utilizatorii îşi pot avertiza colegii de breaslă ca au avut o problemă de încasare, însă în timp declarația de neîncasare este folosită pentru recuperarea creanței, altfel decât în instanță sau cu firmă de recuperare creanțe.
„Sunt în jur de 1.000 de incidente de neplată pe care le prelucrăm în fiecare lună, ceea ce ne consumă foarte mult timp, dar 95% din situații se sting înainte să fie făcute cunoscute pe pagina de incidente de neplată, deoarece, după ce verificăm că susținerea din declarație este reală și se bazează pe documente, anunţăm debitorii şi le dăm un interval de opt zile ca să vină cu o explicaţie sau să stingă incidentul. Fiecare utilizator are în profil un maxim de cinci stele, iar acesta se obține doar dacă firma respectivă nu are nicio declarație de incident de neplată validată de noi împotriva ei. Dacă a fost cazul unei singure situații de incident, chiar și stins, firma debitoare își pierde cele cinci stele și rămâne doar la patru. Dar, din păcate, uneori transportatorii nu se uită cu atenție la acest aspect, ci sunt doar interesați să-și încarce cât mai rapid camionul.”
Dan Cotenescu atrage atenţia şi asupra clauzelor abuzive pe care le-a remarcat în unele comenzi: „dacă nu primesc documentele în original la trei zile după descărcare (în condiţiile în care nici tribunalele nu cer aşa ceva), termenul de plată se majorează la 120 de zile. Odată ce această clauză face parte din contractul respectiv semnat de transportator, noi ca bursă nu putem face nimic, deși această clauză este profund abuzivă. O altă clauză de neconceput este că, după scadență, timp de 15 zile, nu ai dreptul să faci cunoscută situația de întârziere de plată, iar dacă în aceste 15 zile te adresezi inclusiv Bursei de transport cu declarația de neîncasare, atunci transportorul își asumă o penalitate de 1500 €, ceea ce este aberant.”
Important de ştiut este faptul că prezența transportatorului la încărcare, chiar dacă nu semnează comanda, înseamnă că a acceptat toate clauzele din comandă. „Sunt şi unii care semnează și ștampilează, dar taie anumite clauze, însă majoritatea acceptă toate fanteziile pe care le trec expeditorii intermediari.”
Şi, mai arată Dan Cotenescu, mai sunt acele tipuri de comenzi unde este scris mic că „această comandă se face în condițiile generale ale firmei care comandă transportul”, găsindu-se pe comandă o adresă de site web unde apar 50 de pagini scrise mărunt și greu de deschis în pagină unde se găsesc toate aceste „condiţii generale” ale firmei.
BursaTransport a prins în regulamentul de funcționare condiţii care nu există în lege, dar care ajută comunitatea care foloseşte platforma de transport. De exemplu, se penalizează cu retragerea dreptului de acces în situația în care transportatorul are un o comandă cu plata la 30 de zile, întârzie o zi sau două la descărcare şi, știind că va fi penalizat, își retrage camionul în garaj spunând că mai întâi să i se plătească întreaga valoare din comandă și pe urmă să facă descărcarea, adică reține marfa pentru a fi sigur că își încasează toată valoarea transportului în ciuda faptului că nu şi-a respectat termenul de descărcare.